What tips should disabled people follow to move more easily at the airport

نکاتی که افراد ناتوان باید برای حرکت راحت‌تر در فرودگاه رعایت کنند؟

اگر مشکل حرکتی یا مشکلات دیگری (مانند زوال عقل یا از دست دادن بینایی) دارید که حرکت در فرودگاه‌ها را برای شما دشوار می‌کند، این مقاله را مطالعه کنید؛ زیرا با استفاده از نکات این مقاله می‌توانید راحت‌تر در فرودگاه‌ حرکت کنید.

1.     از قبل درخواست کمک کنید

شرکت‌های هواپیمایی باید به افرادی که مشکلات حرکتی، اختلالات بینایی یا شنوایی یا سایر ناتوانی‌ها دارند، طبق قانون کمک کنند. هنگام رزرو آنلاین (یا با تماس با خط تلفن کمک ویژه شرکت هواپیمایی) می‌توانید چنین کمکی را درخواست کنید.

2.     در فرودگاه زودتر حضور پیدا کنید

آلوارو سیلبرشتاین، بنیانگذار Wheel the World، که از کمر به پایین فلج است، می‌گوید رسیدن قبل از زمان حرکت برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند بسیار مفید است. او توصیه می‌کند: « دو تا سه ساعت قبل از پرواز بین‌المللی و یک ساعت و نیم جلوتر از پرواز داخلی برسید، فقط برای اینکه زمان کافی برای حرکت در فرودگاه داشته باشید و اطمینان حاصل کنیدکه کمک لازم در فرودگاه وجود دارد».

3.     در ایست بازرسی امنیتی مشکل خودتان را بیان کنید

هنگامی که به ایست بازرسی رسید به ماموران مشکل خودتان را بگویید تا آن‌ها بتوانند اقدامات لازم را پیش‌بینی کنند تا شما بتوانید با کم‌ترین زحمت و بهترین حالت به پرواز خودتان برسید و با مشکلی در این زمینه روبه‌رو نشوید.

4.     در صورت نیاز، از چرخ دستی برای حمل وسایل به سمت گیت استفاده کنید

اگر از ویلچر استفاده نمی‌کنید اما می‌خواهید به سمت گیت پرواز بروید خطوط هوایی دارای چرخ دستی هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای حمل وسایل خودتان استفاده کنید.

5.     برای در خواست کمک در مقصد با شرکت هواپیمایی هماهنگ کنید

اگر دچار اختلال در حرکت هستید، می توانید از شرکت هواپیمایی بخواهید که هنگام فرود آمدن، یک فرد منتظر شما باشد. متصدی یک ویلچر (در صورت نیاز به آن) تهیه می‌کند و به شما کمک می‌کند تا پس از خروج سایر مسافران از هواپیما خارج شوید، در دریافت چمدان به شما کمک می‌کند و سپس در صورت نیاز در خروجی ترمینال یا محل سوارشدن به تاکسی فرودگاه با شما می‌ماند. اگر برای پیاده‌روی به ویلچر نیاز ندارید، اما برای برقراری ارتباط در گیت دیگر یا دریافت چمدان به کمک نیاز دارید، سعی کنید از نماینده گیت بخواهید تا به شما در این زمینه کمک کند تا دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

نکات گفته‌شده را به خاطر بسپارید

نکات گفته‌شده را خوب به خاطر بسپارید تا بتوانید بدون دردسر به سمت فرودگاه بروید و در این مکان جابه‌جا شوید. شما می‌توانید برای حرکت خودتان به سمت فرودگاه از تاکسی فرودگاه سپرتا استفاده کنید. سپرتا تمامی شرایط لازم برای جابه‌جایی بدون دردسر افراد ناتوان را فراهم می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا در این زمینه مشکلی نداشته باشند. منبع: How to Navigate the Airport When You Have Accessibility Needs
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *