Comparison of transfer with Imam Khomeini airport taxi and car rental

مقایسه ترانسفر با تاکسی فرودگاه امام خمینی و اجاره خودرو

برای رفت و آمد به فرودگاه در یک سفر خارجی هزار و یک روش وجود دارد، از تاکسی مخصوص فرودگاه امام خمینی گرفته تا تاکسی‌های اینترنتی و حتی اجاره خودرو. بله…شاید بعضی از افراد به‌دنبال اجاره اتومبیل با راننده یا بدون راننده برای رفت و آمد در این مسیر باشند. بالاخره برای هر کسی رفاه و آسایش در این مسیر طولانی مهم است و ممکن است بدون اینکه در کنار مزایای روش اجاره خودرو به معایب آن نگاه کنند، انتخابی نادرست داشته باشند. اما آیا اولویت اول شما اجاره خودرو است یا تاکسی مخصوص فرودگاه؟ شاید بهتر باشد قضاوت را به خواندن این مقاله تا انتها واگذار کنیم.

مشکلات ترانسفر فرودگاهی با اجاره خودرو

انتخاب نوع رفت و آمد به فرودگاه، یک سلیقه شخصی است و بسیاری از افراد برای این‌کار استفاده از خدمات شرکت‌های اجاره دهنده خودرو را مد نظر قرار می‌دهند. این خدمات به دو صورت خودروی با راننده یا بدون راننده انجام می‌گیرد. اما بجز مزایای در اختیار بودن خودرو و قابلیت انتخاب خودروهای لوکس، آیا به معایب این نوع روش حمل و نقل فرکر کرده‌اید؟

1. قیمت نسبتا بالای حمل و نقل با خودروی اجاره‌ای

در اجاره خودرو با راننده به فرودگاه هزینه بر اساس کیلومتر طی شده محاسبه می‌شود. ضمن اینکه حداقل زمان اجاره هم باید 10 ساعت باشد. در این حالت بر حسب مدل اتومبیل مورد استفاده هزینه ثابت ترانسفر فرودگاه امام خمینی، از 400 هزار تومان برای مدل‌های ایرانی (پژو 206)  تا 7 میلیون تومان برای مدل‌های خارجی (بنز) متغیر است. علاوه بر این بر حسب کیلومتر مسیر طی شده هم نیاز است مبلغی اضافه‌تر از موارد بالا پرداخت کنید. اما شرایط اجاره خودرو بدون راننده سختگیرانه‌تر است و شما باید علاوه بر پرداخت هزینه ثابت، مبلغی را نیز به عنوان ضمانت در اختیار شرکت خدمات‌دهنده قرار دهید. حداقل زمان اجاره خودور نیز 3 روز است. بر این اساس ضمانت‌ها مطابق با نوع خودرو از حداقل 12 میلیون تومان برای مدل‌های ایرانی تا 200 میلیون تومان برای مدل‌های خارجی تغییر می‌کند. بعد از ضمانت هم شما باید هزینه روزانه استفاده از اتومبیل را بپردازید که قیمت آن از حداقل 800 هزار تومان برای هر روز اجاره خودروی ایرانی تا 14 میلیون تومان برای خودرو خارجی است. در صورت اجاره خودروی بدون راننده باید توجه کنید که هزینه بنزین به عهده خودتان است و هر چند شرکت یک خودرو باک پر در اختیارتان می‌گذارد، اما شما در انتهای قرارداد باید اتومبیلی با مخزن پر هم تحویل دهید. یا در غیر این صورت هزینه آن‌را به شرکت بپردازید.

2.عدم حضور به موقع راننده

اگر خودروی با راننده اجاره کنید، نگرانی حضور به موقع شخص در محل همواره با شماست. هر چند هنگام رزرو کلیه موارد از قبل مشخص می‌شود اما هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. چون ارتباط مستقیمی با راننده به هنگام رزرو نداشته‌اید و دلایل مختلفی می‌تواند باعث دیر رسیدن شما به فرودگاه یا برگشت به خانه شود. در مورد خودروی بدون راننده نیز در بسیاری موارد پیش آمده که شرکت اجاره دهنده، خودرو را به موقع تحویل ندهد. در این حالت همه برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده دچار مشکل می‌شود و نگرانی تهیه خودرو برای رفت یا برگشت به فرودگاه به موضوعی جدید برایتان تبدیل خواهد شد.

3.مشکلات فنی خودرو

بعضی از شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، بخاطر هزینه‌هایی که چکاپ دوره‌ای اتومبیل برایشان دارد، بحث تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را اهمیت نمی‌دهند. بنابراین ممکن است در برخی موارد، چه شما خودروی با راننده و چه بدون راننده را رزرو کرده باشید، مشکلاتی هنگام رفت و آمد به فرودگاه برایتان ایجاد شود. به‌خصوص اینکه مسیر طولانی تا فرودگاه و زمان‌بندی که هر فرد انجام می‌دهد بسیار اهمیت دارد.

4.نگرانی آسیب به خودرو هنگام رانندگی

خودروی اجاره‌ای بدون راننده به‌خصوص نوع لوکس آن همیشه نگرانی و مسئولیت بالایی برای راننده دارد. اینکه آسیبی ناشی از تصادف به خودرو وارد نشود. چون در هر حال پرداخت هزینه خسارت می‌توانی بسیار بالا باشد و شما با شرکت مربوط دچار مشکل شوید. در مورد اجاره خودرو با راننده هم در بسیاری موارد مسئولیت‌پذیر نبودن فرد می‌تواند مشکلاتی را برای مسافر ایجاد کند. در صورت عدم استخدام فردی ماهر توسط شرکت اجاره دهنده که متعهد به نحوه رانندگی خود باشد، مسلما شما سفری با آرامش خیال نخواهید داشت.

5. بی اطلاعی راننده از نحوه رفتار با مسافر خارجی

در بسیاری موارد ممکن است شما میهمانی از خارج کشور داشته باشید. در صورت اجاره خودروی با راننده، نیاز است که فرد ضمن آشنایی با زبان خارجی، اطلاعات کافی از نحوه برخورد با مسافر داشته باشد. موضوعی که کمتر هنگام رزرو خودروی اجاره‌ای به آن توجه می‌شود. در حقیقت شما با بسته ناآشنایی روبرو هستید که امکان انتخابی برایتان وجود ندارد.

تاکسی فرودگاه امام خمینی، خیالی آسوده و مطمئن

Imam Khomeini airport taxi, a comfortable and safe fantasy اما شاید در این نقطه به‌دنبال جایگزینی برای ترانسفر با اجاره خودرو باشید. خوب…چه بهتر که از روشی مطمئن اقدام کنید. اما به چه علت تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی که براحتی قبل از سفر هم قابلیت رزرو آنلاین دارند، در مقایسه با ترانسفر از طریق اجاره خودرو می‌توانند گزینه مناسبی به حساب آیند؟
  • قیمت مناسب‌تر، خودروی مدرن : نرخ تاکسی فررودگاه امام خمینی در مسیرهای مختلف از 650 هزار تومان تا 900 هزار تومان تغییر می‌کند. نرخی که کاملا تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. ضمن اینکه اینکه خودروهای متنوع مورد استفاده مانند هیوندای سوناتا یا تویوتا کمری کاملا مدرن و به نوعی در دسته لوکس قرار می‌گیرند. قیمتی که کاملا بر اساس امکان در اختیار داشتن این مدل خودرو کاملا متناسب به‌نظر می‌رسد.
  • رانندگانی ماهر و باتجربه: سفر راحت، ایمن و بدون دردسر تنها از طریق استفاده از راننده‌ای حرفه‌ای و تایید شده امکان‌پذیر است. نکته‌ای که به دلیل نظارت مستقیم سازمان مربوط در ترانسفر فرودگاه امام‌ خمینی به عنوان یک ویژگی مهم به حساب می‌آید. مسئولیت‌پذیری و تعهد این رانندگان که در سطح بالایی آموزش دیده‌اند، خیالی آسوده برای یک سفر خوب تا فرودگاه و بالعکس را برایتان فراهم می‌آورد.
  • رانندگانی آشنا به امور تشریفاتی: در صورتی‌که میهمان خارجی دارید، براحتی با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی می‌توانید سفری خوش به آن‌ها هدیه دهید. آشنایی رانندگان به زبان انگلیسی و عربی و همچنین امور تشریفاتی مانند باز کردن درب، استقبال،…از ویژگی‌های اصلی این تاکسی‌هاست. البته در صورت نیاز به تشریفات خاص لازم است توضیحات کامل در این خصوص هنگام رزرو ارایه شود.
  • سفری بدون نگرانی: نگرانی از حضور به موقع راننده در محل یا ترس از مشکلات فنی خودرو و خرابی احتمالی آن را در صورت استفاده از تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی باید دور بیندازید. خودروهای مورد استفاده کاملا از لحاظ سلامت و ایمنی به‌صورت دوره‌ای بررسی می‌شوند. ضمن اینکه رانندگان آشنا به مسیر و نظم بالای آن‌ها مسافران را از حضور به موقع در محل مطمئن می‌کند. در داخل این خودروها شما فقط کافیست پس از رزرو، سوار ماشین شوید و تا مقصد چشمان خود را ببندید!

انتخاب آسان است اگر با دانش کافی باشد…

کمتر کسی است که نخواهد ابتدای سفرش به خارج کشور یا برگشت از آنجا با مشکل مواجه شود. موضوعی که در صورت عدم انتخاب صحیح روش حمل و نقل تجربه ناخوشایندی برای فرد به‌دنبال خواهد داشت. موضوع تعیین روش ترانسفر به فرودگاه یا برگشت از آن این روزها یا از طریق توصیه دیگران یا با جستجوی اینترنتی امکان‌پذیر است. اما اگر با دانش کافی و به قولی بدون سبک و سنگین کردن کفه مزایا و معایب انجام نگیرد، می‌تواند مشکل‌زا باشد. تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی به‌دلیل نظارت مستقیمی که بر آن‌ها اعمال می‌شود برتری بیشتری نسبت به سایر انواع روش‌های ترانسفر فرودگاهی دارند. در اختیار بودن 24 ساعته، رانندگان مطمئن و ماهر، هزینه معقول، سفر ایمن بدون نگرانی از خرابی خودرو و …گوشه‌ای از مزایای قابل توجه این تاکسی‌هاست.  با اطلاع از مزایا و بدور از هر قضاوتی کافی‌ست این مقاله را صرفا یکبار دیگر از ابتدا بخوانید و سپس در خصوص انتخاب خود تصمیم بگیرید.    
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *