Carry-On Luggage Rules

قوانین بسته‌بندی چمدان: هر چیزی که می‌توانید (و نمی‌توانید) با خود در هواپیما بیاورید

زمانی که بدانید چه چیزهایی را می‌توانید در چمدان خود بگذارید و چه چیزهایی را نمی‌توانید بگذارید، آماده‌سازی برای سفر بسیار آسان‌تر است. برای کمک به جلوگیری از غافلگیری ناخوشایند در ایست بازرسی ، قوانین را به دو لیست تقسیم کرده‌ایم: چیزهایی که می‌توانید در هواپیما حمل کنید و مواردی که نمی‌توانید حمل کنید. این قوانین را مطالعه کنید و وسایل موجود در چمدان خودتان را طبق آن آماده کنید:

آنچه می توانید در هواپیما در کیف خود قرار دهید

ابزارهای کوچک

قراردادن برخی ابزارهای کوچک مانند پیچ ​​گوشتی، آچار و انبردست، تا زمانی که طول آن‌ها هفت اینچ یا کمتر باشد، مجاز است. همچنین می توانید ناخن گیر، برش قرص، درب بازکن بطری و قیچی کوچک را با تیغه‌هایی به اندازه چهار اینچ یا کمتر از آن حمل کنید. تمام ابزارهای دیگر باید به طور ایمن بسته بندی شوند و در چمدان تحویل داده شده، قرار گرفته باشند.

مایعات غیر قابل اشتعال، ژل‌ها و ذرات معلق در هوا – از جمله غذا، نوشیدنی و لوازم بهداشتی

تقریباً قراردادن تمام مایعات (مانند نوشیدنی‌ها، محلول لنزهای تماسی، شامپو، محصولات آرایشی، داروهای مایع، لاک ناخن، عطر/ادکلن، و تونر صورت)؛ ژل (مانند ژل مو، خمیر دندان، ضدعفونی کننده دست و سرم صورت)؛ و آئروسل ها (محصولاتی که در یک قوطی یا بطری اسپری تحت فشار مانند اسپری مو، شامپوی خشک و دئودورانت اسپری پخش می‌شوند) در چمدان دستی شما مجاز هستند. با این حال، آن‌ها باید در یک ظرف کوچک باشند و در یک کیسه پلاستیکی شفاف زیپ‌دار قرار گیرند. این قانون در مورد غذاهایی مانند کره بادام زمینی و پنیر خامه‌ای صدق می کند. بنابراین، اگر یک وان لوسیون شش اونسی دارید و قبلاً بیش از نیمی از آن را استفاده کرده‌اید، هنوز اجازه ندارید آن را  داخل هواپیما بیاورید. با این حال،  این قوانین شامل مایعات ضروری پزشکی مانند انسولین و شیر خشک نمی‌شود.

کبریت و فندک

مسافران می‌توانند فندک‌های معمولی و یک بسته کبریت ایمنی به همراه داشته باشند. با این حال، قراردادن کبریت‌هایی که می‌توانند با برخورد به هر سطح ناهموار و خشکی روشن شوند، در چمدان‌های دستی ممنوع هستند.

باتری ها

می‌توانید باتری‌های خشک (AA، AAA، C و D) را در چمدان‌های دستی قرار دهید. باتری‌های لیتیومی با 100 وات ساعت یا کمتر را می‌توان در هواپیما حمل کرد، البته تا زمانی که در یک دستگاه باشند.

سوزن های بافندگی

قراردادن مواد بافندگی و سوزن دوزی در کیف های دستی و چمدان های چک شده مجاز است. اطمینان حاصل کنید که هر سوزن بافندگی بسته‌بندی شده باشد یا به شکل دیگری محافظت شود تا از آسیب رساندن به چمدان ها و بازرسان جلوگیری شود.

الکترونیک

وسایل الکترونیکی قابل حمل معمولاً مجاز به ورود به هواپیما هستند. آن‌هایی که کوچکتر از یک لپ تاپ با اندازه استاندارد هستند، مانند تلفن‌های همراه و دستگاه‌های تبلت، لازم نیست در حین بررسی‌ها از چمدان خارج شوند. وسایل الکترونیکی بزرگتر، از جمله لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی ویدئویی با اندازه کامل و پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی با اندازه کامل، باید از کیس‌های خود خارج شوند، در سطل جداگانه قرار داده شوند و به‌صورت جداگانه در پست‌های بازرسی امنیتی بررسی شوند.

دارو و تجهیزات پزشکی

تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه را می توان در مقادیر نامشخص در هواپیما حمل کرد. سایر ملزومات پزشکی، مانند عصا، گچ، کیت تست قند خون، عصا، تغذیه مایع برای مسافران دارای معلولیت، و اقلامی که به دلایل پزشکی یا زیبایی مانند محصولات ماستکتومی استفاده می‌شوند نیز قابل قرارگیری در کیف هستند. در چمدان دستی این موارد باید قبل از گذراندن مراحل امنیتی به بازرسان اعلام شود و مشمول بررسی اضافی می شوند.

غذا، تجهیزات و نیازهای کودک

در صورتی که نوزاد یا کودک کوچکی در حال سفر باشد، شیر خشک، شیر مادر، آبمیوه، دندان گیر پر از ژل یا مایع، و غذای کودک کنسرو شده، شیشه ای یا فرآوری شده در هواپیما مجاز است. این اقلام مانند سایر مایعات و ژل‌ها باید از چمدان دستی شما خارج شوند، قبل از گذراندن مراحل امنیتی به بازرسان اعلام شده و مشمول بررسی اضافی می‌شوند. علاوه بر غذا و شیر خشک، دستمال مرطوب کودک، صندلی ماشین کودک، پمپ سینه و کریس نوزاد را می‌توان داخل هواپیما برد.

اقلام گران قیمت

اگرچه یک الزام رسمی نیست، اما جواهرات، ارز و سایر اقلام ارزشمند را همیشه باید با خود داخل هواپیما ببرید، مشروط بر اینکه مقررات امنیتی را رعایت کنند. آن‌ها را در یک محفظه جداگانه قرار دهید.

مایعات الکترونیکی، سیگارهای الکترونیکی و دستگاه‌های بخارپز

تا زمانی که مقدار مایع الکترونیکی شما کمتر از 3.4 لیتر باشد. مقادیر بزرگتر از 3.4 لیتر باید بررسی شوند. با این حال، سیگارهای الکترونیکی با باتری، بخارسازها، اتومایزرها و سیستم‌های تحویل الکترونیکی نیکوتین را فقط می‌توان در داخل هواپیما برد. پلیس فرودگاه تمامی این موارد را به طور دقیق بررسی می‌کند.

اقلام محدود شده در هواپیما مجاز نیستند

اشیاء تیز

اشیاء تیز شامل مجموعه وسیعی از اقلام، مانند جعبه برش، تبر و کلنگ یخ، چاقو (از جمله چاقوهای جیبی، به استثنای چاقوهای کره ای با تیغه های پلاستیکی یا گرد)، برش گوشت، قیچی بیش از چهار اینچ را در هواپیما نمی‌توان برد. توجه داشته باشید که هر گونه اشیای تیز در چمدان های تحویلی شما باید پوشیده شده یا محکم بسته بندی شود تا از آسیب رسیدن به چمدان‌ها و بازرسان جلوگیری شود.

لوازم ورزشی و تجهیزات ورزشی

به استثنای توپ، بسیاری از تجهیزات ورزشی مانند چوب بیسبال، چوب گلف، چوب اسکی، چوب هاکی، چوب چوگان، سلاح‌های هنرهای رزمی، چوب‌های پیاده‌روی و میخ‌های چادر، نمی‌تواند در چمدان قرار بگیرد. دوچرخه‌ها گاهی اوقات در پروازها مجاز می‌شوند، اما بسته به خطوط هوایی متفاوت است.

موارد دفاع شخصی

اسپری‌های دفاع شخصی (مانند اسپری گرز یا فلفل) و سایر اقلام، مانند چوب بیلی، جک‌های سیاه، بند برنجی، کوبوتان، و سایر سلاح‌های هنرهای رزمی، در گذشته مجاز نیستند.

وسایل مجاز برای قرار دادن در چمدان را بشناسید

در این مقاله تمامی اقلامی که مجاز هستید تا در چمدان دستی قرار بدهید را برای شما بیان کردیم. همچنین موارد غیرمجاز را نیز بیان کردیم تا آن‌ها را به طور کامل بشناسید و از آوردن این وسایل در پرواز خودداری کنید. حمل چمدان به فرودگاه با استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاری سخت است و آوردن خودروی شخصی به فرودگاه کاری معقول نیست. گرفتن تاکسی فرودگاه بهترین گزینه است که می‌تواند به خوبی نیازهای شما را در این جهت برطرف کند. شما می‌توانید برای رزرو تاکسی فرودگاه به سپرتا مراجعه کنید. منبع: Carry-On Luggage Rules: Everything You Can (and Can’t) Bring with You on a Plane  
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *