What is Geofencing and why is it important in taxi application development

Geofencing چیست و چرا در توسعه اپلیکیشن تاکسی اینترنتی مهم است؟

امنیت مسافری که در تاکسی سفر می‌کند، بسیار مهم است و نیاز به نظارت مستمر دارد. پیشرفته‌ترین فناوری‌های مبتنی بر مکان به شرکت‌های تاکسی اینترنتی اجازه می‌دهد تا ناوگان خود را به طور مداوم ردیابی کنند. Geofencing در توسعه اپلیکیشن رزرو تاکسی از داده‌های موقعیت مکانی برای پایش تاکسی‌ها و نمایش اعلان‌های مربوطه به مسافران استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب پیرامون چیستی این فناوری و اهمیت آن در برنامه رزرو تاکسی اینترنتی صحبت می‌کنیم و توضیحات لازم پیرامون آن‌ها را می‌دهیم.

ژئوفنسینگ چیست؟

اپلیکیشن‌های تلفن همراه خدمات مبتنی بر مکان یا Geofencing ارائه می‌کنند که منبع مهمی برای شرکت‌ها برای متمایز شدن از رقبا است. این یکی از این فناوری های برجسته است که به کاربران کمک می کند تا مرزهای جغرافیایی مجازی را روی نقشه های یکپارچه تعیین کنند. همچنین به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا مکان مشتریان خود را با استفاده از یک پلتفرم GPS ردیابی کنند. این یک سرویس مبتنی بر مکان است که یک حصار مجازی در اطراف منطقه از پیش تعریف شده قرار می‌دهد.   برنامه‌های یکپارچه Geofencing از RFID، سیستم‌های GPS یا شبکه‌های داده برای انجام یک عمل از پیش توصیف‌شده زمانی که یک دستگاه تلفن همراه ثبت‌شده در آن منطقه قرار دارد، استفاده می‌کنند. با استفاده از آن، شرکت‌ها می‌توانند مرزهای مجازی را در اطراف مکان‌های واقعی تنظیم کنند و در صورت ورود کاربر به آن منطقه محصور شده مجازی، ارسال اعلان‌ها را آغاز می‌کنند. این مرزهای مجازی می توانند در اطراف فروشگاه ها، ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، مراکز خرید، رستوران ها یا هر مکان شلوغ دیگری در شهر باشند. دو نوع محیط مجازی geofence وجود دارد:

ژئوفنسینگ فعال

geofencing فعال از خدمات مبتنی بر مکان مانند سیستم های GPS و RFID برای ردیابی موقعیت کاربر استفاده می کند.

ژئوفنسینگ غیرفعال

ژئوفنسینگ غیرفعال اساساً از اتصالات شبکه مانند داده‌ها یا اتصال Wi-Fi استفاده می‌کند. مکان‌یابی هنگامی که تنظیمات موقعیت مکانی تلفن روشن است، در پس‌زمینه اجرا می‌شود.

اهمیت ژئوفنسینگ در حوزه تاکسی اینترنتی

ژئوفنسینگ نگرانی امنیتی را به طور خاصی از بین می‌برد. به طور موثر بهره‌وری را افزایش داده و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. از GPS برای تنظیم یک محیط مجازی در اطراف یک منطقه جغرافیایی خاص برای ارائه خدمات مبتنی بر مکان استفاده می‌کند. این به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی کمک می‌کند تا مسافران را با اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و تبلیغات جذب کنند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا کرایه‌های آن منطقه را به روز کنند.. Geofencing در رزرو تاکسی قابلیت های زیر را ارائه می دهد:
  • مناطق مجازی را در اطراف یک منطقه خاص تعریف کنید.
  • کرایه ثابت را برای مناطق تحت پوشش تاکسی اینترنتی تعریف کنید.
  • هنگامی که راننده منطقه تعریف شده را نقض می کند مطلع شوید.
  • آخرین پیشنهادات و تخفیف‌ها را به کاربران اطلاع دهید.

Geofencing در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی چگونه کار می‌کند؟

Geofencing به جی پی اس برای ردیابی دستگاه کاربر در یک منطقه مشخص نیاز دارد. هنگامی که منطقه مشخص شد، تنها کاربران و رانندگان داخل آن منطقه می‌توانند به ترتیب درخواست و پذیرش خودشان را ثبت کنند. بیایید نگاهی به نحوه کارکرد geofencing بیندازیم:

مرحله 1: انتخاب دستگاه

  • وارد صفحه نقشه خود شوید و یک دستگاه را انتخاب کنید. روی “Geo-Fence” کلیک کنید.
  • مرحله 2 : تعریف پارامترها

  • طول جغرافیایی
  • اعلان‌ها
  • آدرس ایمیل
  • مرحله 3 : ذخیره مراحل قبل

  • دکمه ذخیره را فشار دهید.

چالش های ژئوفنسینگ

نگرانی های حریم خصوصی:

به منظور بهره‌مندی از مزایای این فناوری، مشتریان باید اطلاعات خصوصی اولیه خود را مانند شماره تماس، شناسه پست الکترونیکی، آدرس و غیره ارسال کنند. این امر احتمال سرقت داده‌های خصوصی ارسال شده توسط مشتری را افزایش می‌دهد. این داده‌های حساس می‌توانند هک شوند و برای مقاصد دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرند که در نهایت منجر به بدتر‌شدن تجربه مشتری می‌شود.

ارسال اعلان‌ها به افراد مناسب:

این یکی از مشکلات عمده‌ای است که geofencing با آن مواجه است، در صورتی که صاحبان اپلیکیشن تاکسی اینترنتی  اطلاعات طبقه‌بندی شده کاربر را دریافت نکنند، ممکن است در نهایت اعلان‌های بازاریابی را برای مشتریان نامربوط ارسال کنند. هر مشتری که با آن سرویس مرتبط نیست، هر زمان که وارد آن منطقه از پیش تعریف شده می‌شود، این اعلان‌ها را دریافت می‌کند. این امر باعث هدر رفتن منابع و زمان برای این کسب و کارها می‌شود.

هزینه‌های بالا:

هزینه بالای استفاده از این فناوری نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که باعث می‌شود تا صاحبان تاکسی اینترنتی در مورد استفاده از آن‌ها مردد باشند.

مزایای ژئوفنسینگ در صنعت تاکسی اینترنتی

Benefits of geofencing in the internet taxi industry

شخصی‌سازی تعاملات با مشتری

ژئوفنسینگ در مدیریت تاکسی به کسب و کارها اجازه می دهد تا کاربران را بر اساس ارتباط دسته بندی کنند. به عنوان مثال، به شما امکان می‌دهد اعلان‌های تخفیف تاکسی اینترنتی را برای افراد مرتبط یا داخل منطقه  ارسال کنید. به این ترتیب می‌توانید اعلان‌های شخصی‌سازی شده برای کاربران ارسال کنید تا آن‌ها را به سمت خدمات خود جذب کنید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

Geofencing در توسعه اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از منابع برای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی به درستی استفاده کنند. زمانی که شرکت‌های تاکسی‌رانی استراتژی‌های مختلف بازاریابی تجاری را انتخاب می‌کنند، احتمال زیادی وجود دارد که اعلان‌های آن‌ها به مشتریان نامربوط برسد. با استفاده از این فناوری، شرکت‌های صاحب تاکسی اینترنتی می‌توانند بر این چالش غلبه کنند، زیرا می‌توانند اعلان‌های بازاریابی را برای افراد طبقه‌بندی شده به دنبال خدمات تاکسی اینترنتی ارسال کنند.

جمع‌آوری داده‌های مشتریان

صاحبان تاکسی اینترنتی می‌توانند با استفاده از این فناوری داده‌های مناسبی را از مشتریان خودشان جمع‌آوری کنند که به آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

پاسخگویی به خواسته های مشتریان

کسب‌وکارها می‌توانند برای درک رفتار مشتری و افزایش نتایج کسب‌وکار خود، از این فناوری به روز استفاده کنند.

امکانات Geofencing برای برنامه های رزرو تاکسی اینترنتی

برنامه های یکپارچه geofencing طیف گسترده ای از امکانات را دارند. استفاده درست از تاکتیک‌های بازاریابی تا اطلاع رسانی در مواقع اضطراری، نمونه‌ای از امکانات به شمار می‌آیند. در اینجا برخی از امکانات geofencing برای برنامه‌های تاکسی اینترنتی را برای شما می‌آوریم:

ارسال اعلان‌ها

اعلان‌های اظطراری را بر‌اساس مکان‌های مورد علاقه در محدوده‌های دارای حصار جغرافیایی ارسال کنید. برنامه‌های تاکسی اینترنتی هر زمان که تاکسی آن‌ها از منطقه دارای حصار جغرافیایی خارج شود، هشدار دریافت می‌کنند.

ردیابی موقعیت مکانی:

با استفاده از خدمات مبتنی بر مکان، شرکت‌های تاکسی‌رانی می‌توانند داده‌های مربوط به حضور کاربر در آن منطقه دارای حصار جغرافیایی را دریافت کنند. همچنین تعداد دفلعات بازدید کاربر از آن منطقه را نیز ثبت می‌کند. گزارش‌های تولید شده به مدیر کمک می‌کنند تا بتواند تجزیه و تحلیل بهتری انجام دهد و تصمیمات تجاری بهتری بگیرد.

نظارت بر تاکسی‌ها:

از این فناوری می‌توان برای ردیابی دارایی های شرکت و همچنین بررسی فراوانی یک منبع خاص استفاده کرد.

تثبیت کرایه:

راه حل برنامه Geofencing در تاکسی به شرکت ها کمک می کند تا قیمت های متفاوتی را برای مناطق مختلف تعیین کنند.. آن‌ها می توانند هزینه های بالاتری را در مناطقی که تقاضای حمل و نقل یا پیک بیشتر است تعیین کنند. آن‌ها می‌توانند هزینه‌های کرایه را بر اساس معیار حضور در اطراف یک منطقه یا شهر خاص تعیین کنند.

اعطا امتیازات براساس رفتار کاربران

شرکت‌های تاکسیرانی سوابقی از رفتار مشتری دریافت می‌کنند، که شامل دفعات سفر مسافر، انتخاب تاکسی‌ها از تاکسی‌های پریمیوم و غیره است. آن‌ها می‌توانند براساس این رفتارها امتیازهای ویژه‌ای را به این کاربران اعطا کنند.

از Geofencing در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتان استفاده کنید

استفاده از  geofencing مزایای بی‌شماری را به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی تاکسی ارایه می‌دهد. با استفاده از geofencing و خدمات مبتنی بر مکان آن، شرکت‌ها می‌توانند تاکتیک‌های بازاریابی مکانی خاص را برای بهبود تعامل با مشتری و دریافت بازده از کمپین های تبلیغاتی بهینه کنند. شرکت‌های صاحب تاکسی اینترنتی اغلب از آن برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی محلی استفاده می‌کنند و از آن برای برآورده کردن انتظارات مشتریان به بهترین صورت ممکن استفاده می‌کنند. شرکت‌های تاکسیرانی با پیاده‌سازی geofencing در برنامه خود، می‌توانند به طور مداوم ناوگان خود را ردیابی کنند و در شرایط بحرانی اقدامات فوری انجام دهند که در نهایت به آن‌ها کمک می‌کند، تجربه کاربری مشتریان خودشان را بهبود دهند. شما برای ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتان می‌توانید به سپرتا مراجعه کنید. سپرتا تیم از متخصصان در اختیار دارد و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ممکن را بسازید. قیمت سپرتا نسبت به دیگر رقبا مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است که کمک می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید و این کار را با حداقل هزینه انجام دهید.

منبع:

What is Geofencing and Why is it Important in Taxi App Development?    
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *