4 data privacy practices to strengthen the Internet taxi application

4 روش حفظ حریم خصوصی داده ها برای تقویت برنامه تاکسی اینترنتی

تاکسی‌ها به صورت سنتی دهه‌ها مورد استفاده گرفته می‌شدند؛ اما ظهور تلفن‌های هوشمند و برنامه‌های تاکسی اینترنتی شیوه استفاده از تاکسی‌ها را تغییر داد. این امر باعث شد تا داده‌های زیادی از مشتریان در این برنامه‌ها و گوشی‌ها تلفن همراه قرار بگیرد و همین موضوع شهروندان را در معرض تهدیدات دیجیتالی قرار داد. در برنامه‌های تاکسی اینترنتی، اطلاعات حساس مشتری قرار دارد که شامل نام، شماره تلفن و مکان فعلی یک فرد است. به همین دلیل این برنامه‌ها باید بتوانند به خوبی از این داده‌‍‌ها محافظت کنند. در این بلاگ پست 4 روش را به شما می‌گوییم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها حریم خصوصی مشتریان را حفظ کنید.

1.     در مورد امنیت داده ها با مسافران شفاف باشید

هر برنامه تاکسی اینترنتی باید رویکرد خود را در مورد امنیت داده ها به صورت واضح و قابل مشاهده برای مشتریان احتمالی ارائه کند. البته مشخصات شرایط و ضوابط هر برنامه متفاوت خواهد بود؛ اما مهم است که در مورد حفظ اطلاعات با مشتریان صحبت کنید و توضیحات لازم را به آن‌ها بدهید. این سطح از شفافیت برای تمامی مشتریان جذاب خواهد بود و اعتمادشان را به طور قابل‌توجهی جلب می‌کند.

2.     دسترسی افراد مختلف استفاده‌کننده از برنامه‌ها را کنترل کنید

کنترل دسترسی افراد مختلف استفاده‌کننده از برنامه تاکسی اینترنتی بسیار مهم است  این موضوع یعنی  که همه طرف های درگیر شامل رانندگان، مسافران و ادمین‌ها فقط به اطلاعات مربوط به حوزه خودشان دسترسی داشته باشند. این کار در عمل برای کارکنان مشخص می‌کند، چه چیزهایی را باید بدانند و چه چیزی را نباید بدانند. بدون یک سیاست کنترل دسترسی، شرکت‌های مالک برنامه تاکسی اینترنتی در پیگیری موضوعات امنیتی داده‌ها در برنامه‌های خودشان به مشکل بر خواهند خورد. همچنین این کار باعث می‌شود تا داده‌های رانندگان به خوبی محافظت شود. مستند‌بودن داده‌های این افراد در سیستم مشخص می‌کند که در هنگام بروز مشکلات امنیتی، آیا آن‌ها خطاکار هستند یا تقصیری در این موضوع ندارند.

3.     از اطلاعات برنامه‌ها پشتیبان بگیرید

پشتیبان‌گیری از داده‌های حساس یک شمشیر دو لبه است، زیرا پشتیبان‌گیری باعث می‌شود تا نسخه‌های بیشتری برای محافظت به وجود بیاید. با این حال این نمونه‌ها کمک می‌کند تا این برنامه‌ها بتوانند در هنگام بروز مشکلات به کار خودشان ادامه دهند. یک سیستم پشتیبان‌گیری موثر باید فواصل زمانی منظم اطلاعات را ذخیره کند و با رشد نیازهای شرکت به تکامل خود ادامه دهد. یک سیستم پشتیبان‌گیری و بازیابی می‌تواند برای محافظت از داده‌ها در هنگام بروز مشکلات امنیتی کمک زیادی به شرکت‌های  برنامه‌های تاکسی اینترنتی می‌کند.

4.     از چهار اصل امنیت داده ها پیروی کنید

متخصصان امنیت چهار اصل امنیت داده برای حفظ امنیت داده در سطح پایه را در نظر می‌گیرند، این اصل‌ها باید بر تمام اقداماتی که برای ایمن‌کردن برنامه تاکسی اینترنتی خود انجام می‌دهید، حاکم باشد. این اصل‌ها شامل موارد زیر هستند:

محرمانه بودن

برنامه تاکسی اینترنتی اصل محرمانگی را در بر بگیرد. این موضوع شامل تمامی کارهایی می‌شود که باید انجام شود تا اطلاعات کاربران و رانندگان در دسترس دیگران قرار نگیرد و آن‌ها نتوانند از آن‌ها برای اهداف مختلف خودشان استفاده کنند. این موضوع بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی کنید.

یکپارچگی داده

اطمینان از گم شدن یا دزدیده نشدن داده ها نیمی از بخش حفظ امنیت داده‌ها است. نیمه دیگر این است که اطمینان حاصل شود که داده های حفظ‌شده کامل باقی می‌مانند. یکپارچگی را می‌توان با بررسی‌های منظم با استفاده از معیارهای مشخص و گزارش‌دهی دقیق حفظ کرد که هر دو می‌توانند توسط نرم‌افزار CRM قابل اعتماد به انجام برسند.

دسترسی

در دسترس‌بودن داده‌های مشتریان مایه حیات تجارت است. برای اینکه سرویس تاکسی شما کار کند، اطلاعات مشتری باید به راحتی در دسترس راننده باشد.

پاسخگویی کاربر

این‌ها قوانینی هستند که همه طرف‌ها را در قبال اقدامات تجاری مرتبط با حجم کاری‌شان مسئول می‌دانند و مسئولیت داده‌هایی را که در طول کار مدیریت می‌کنند، بر عهده دارند. شیوه های مسئولیت پذیری فقط برای مقصر دانستن نیست؛ آن‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا منبع مشکلات مربوط به داده‌ها را شناسایی کنند.

به امنیت داده‌های تاکسی اینترنتی خودتان به خوبی فکر کنید

همانطور که راه‌هایی را برای پیاده‌سازی شیوه‌های مؤثر امنیت داده در تجارت اشتراک‌گذاری سواری خود در نظر می‌گیرید، همچنین به یاد داشته باشید که تهدیدات امنیت داده‌ها با فناوری تکامل می‌یابند. یعنی حتی اگر تمام اقدامات ممکن را انجام داده باشید، باز هم نباید از خودتان راضی باشید و سهل‌انگاری به خرج بدهید.توصیه می‌کنیم حداقل سالی یک‌بار این خط‌مشی‌ها را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که این خط‌مشی‌ها مناسب هستند و می‌توانند داده‌های مشتریان را حفظ کنند. شما برای ساخت برنامه تاکسی اینترنتی ایمن و مناسب می‌توانید به سپرتا مراجعه کنید. سپرتا تیم کامل از متخصصان را در اختیار دارد و این کار را با ارزان‌ترین قیمت ممکن برای شما انجام می‌دهد.   منبع: 6 Data Privacy Practices to Enhance Your Ride-Sharing Business  
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *