10 key strategies to increase the growth of users and drivers of the Internet taxi application

10 استراتژی کلیدی برای افزایش رشد کاربران و رانندگان اپلیکیشن تاکسی اینترنتی

در سال‌های اخیر، تاکسی اینترنتی به یکی از پرسودترین و پر رونق‌ترین فضاهای تجاری تبدیل شده است. ضمن اینکه این صنعت باعث می‌شود تا راه‌های جدیدی برای کسب درآمد تاکسی‌ها به وجود آمد، درخواست تاکسی را از همیشه آسان‌تر کرده است. با به موفقیت رسیدن اوبر در این صنعت، بسیاری کسب و کارهای دیگر نیز به این صنعت پیوستند تا از از این دریای فرصت  استفاده کنند و از طریق راه حل رزرو تاکسی خود، تجربه بهتری را برای رفت و آمد ارائه دهند. درآمد اپلیکیشن تاکسی با درآمدی بالغ بر 15721 میلیون دلار در سال 2018 تنها در ایالات متحده به اوج خود رسیده است. طبق آمار Statist، ضریب نفوذ کاربران در سال 2018 9.6 درصد است و در سال 2022 به 13 درصد رسید. این فرصتی را برای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف  فراهم می‌کند تا سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. اگر یک بازیگر معتبر در بازار هستید یا به دنبال ساخت راه‌حل اپلیکیشن موبایل مسافری خود هستید، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید.

1.     در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید

شبکه های اجتماعی یکی از روش های اثبات شده برای تبلیغ برند است. کانال‌های شبکه‌ای مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب در میان بسیاری دیگر به شما این امکان را می‌دهند که کسب‌وکار خود را در رسانه‌های اجتماعی قرار دهید و باعث دیده شدن شوید. می‌توانید با گروه‌های کاربر هدف، مشتریان بالقوه فردی و همچنین جوامع ارتباط برقرار کنید تا متن‌های تبلیغاتی را برای معرفی برنامه رزرو تاکسی خود ارسال کنید. Be present on social networks اطمینان حاصل کنید که صفحات رسانه های اجتماعی خود را با پست های مرتبط و جذاب به روز می‌کنید. اخیراً، محتواهای مختلفی مانند GIF و ویدیوهای لایو به یکی از مهم‌ترین روندهای در بازاریابی آنلاین تبدیل شده‌اند. می‌توانید داستان‌های کاربر، ویدیوهای مختلف ایجاد کنید، یا تخفیف‌ها و کوپن‌هایی را برای سرگرم‌کردن و جذب مخاطبان خود به اشتراک بگذارید و در نهایت آن‌ها را برای امتحان کردن برنامه تاکسی خود ترغیب کنید.

2.     ارتباطات خودتان با مشتریان را  از طریق روابط عمومی و رسانه گسترش دهید

در کنار تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، روابط عمومی و شرکت‌های رسانه‌های محلی می‌توانند برنامه تاکسی اینترنتی شما را قابل مشاهده‌تر و قابل تشخیص‌تر کنند. از طریق تکنیک‌های مختلف برندسازی، علاقه مشتریان را به اپلیکیشن تاکسی شما افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در ذهن آن‌ها می‌گذارد. چنین آگاهی یا آگاهی از برند بیشتر منجر به ایجاد و حفظ وفاداری به برند در بین مردم می‌شود.

3.     روی تبلیغات هدفمند تمرکز کنید

تبلیغات هدفمند روشی موثر برای هدایت کاربران بالقوه برای پلتفرم تاکسی شماست. در تبلیغات هدفمند مجموعه ای از گزینه ها وجود دارد مانند:

Focus on targeted advertising

کمپین های PPC

پرداخت به ازای هر کلیک یک مدل بازاریابی اینترنتی است که به طور گسترده پذیرفته شده است که به شما امکان می‌دهد نصب برنامه و تعداد مسافران آن را همراه با بازگشت سرمایه (ROI) افزایش دهید.

کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی

فیس بوک، توییتر و اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم های کمپین تبلیغاتی برای تولید سرنخ و بهبود آگاهی از برند هستند. این به شما امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی را به طور خاص برای اهداف بازاریابی خود بهینه‌سازی کنید.

4.     با استفاده از تبلیغات/تخفیف ها توجه مشتری را جلب کنید

کدهای تبلیغاتی و تخفیف‌ها می‌توانند ابزار اصلی شما برای جلب توجه مشتری باشند. آن‌ها همواره به کار می‌آیند. می‌توانید به مشتریانی که از برنامه رزرو تاکسی شما استفاده می کنند، پاداش دهید. علاوه بر این، می‌توانید بروشورها، آگهی‌ها و کوپن‌های تبلیغاتی را به‌صورت آنلاین یا در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، سالن‌های سینما، رویدادهای ورزشی، کالج‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر ایجاد و توزیع کنید. شناسایی مکان‌هایی که مشتریان شما هستند به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی و برندسازی خود را بهبود دهید و احتمال نصب برنامه تاکسی اینترنتی خودتان را بالا ببرید.

5.     به برندینگ توجه ویژه داشته باشید

Pay special attention to branding برند شرکت در زمان های اخیر اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و کمک می‌کند تا شما بتوانید مشتریان بیشتری برای تاکسی اینترنتی خودتان کسب کنید. طبق مطالعات، بیش از 3000 نفر در ساعت یک وسیله نقلیه را مشاهده می‌کنند. در حقیقت، انجمن حمل و نقل آمریکا بیان می‌کند که 91 درصد از کاربران وسایل نقلیه متوجه چنین تبلیغات کامیون‌ها می‌شوند و 35 درصد از افراد تبلیغات روی آن‌ها را مشاهده می‌کنند. این موضوع  ثابت می‌کند که برندسازی خودرو می‌تواند با حداقل هزینه بیشترین دید را برای شما به ارمغان بیاورد. بنابراین، هر زمان که وسیله نقلیه شما در یک شهر در حال حرکت است یا در مقابل یک بازار شلوغ پارک شده است، مطمئناً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

6.     بازخورد مشتریان را جمع کنید

نظرات و رتبه بندی کاربران یکی از مواردی است که باعث می‌شود تا تاکسی اینترنتی از دیگر انواع تاکسی‌ها متمایز شود. همیشه سعی کنید نظرات کاربران را در زمان واقعی جمع آوری کنید. این به شما کمک می کند تا هر گونه مشکل -بزرگ یا کوچک را کاهش دهید و مطمئن شوید که فقط بهترین رانندگان را برای خدمات‌رسانی به مشتریان خود به کار می‌گیرید. علاوه بر این، پاسخ دادن به نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران نیز به افزایش تعامل و وفاداری کاربر کمک می‌کند.

7.     به سمت Referral Marketing حرکت کنید

بازاریابی ارجاعی یا Referral Marketing یک تکنیک بازاریابی قدرتمند برای افزایش نصب اپلیکیشن است. از طریق این روش، کاربران اپلیکیشن شما اپلیکیشن تاکسی شما را به دوستان و اقوام خود توصیه می‌کنند و به شما کمک می کنند تا رضایت مسافران خود را افزایش دهید. دلیل مؤثر بودن برنامه‌های ارجاع این است که کاربران به سرعت به نظرات افرادی که عموماً با آن‌ها در ارتباط هستند، اعتماد می‌کنند. همچنین می‌توانید از ابزارهای مختلف بازاریابی ارجاع خودکار برای استفاده از ارجاعات درون برنامه‌ای و پاداش دادن به کاربرانی که برنامه شما را معرفی کرده‌اند، استفاده کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی کاربران جدید را به استفاده از برنامه خود ترغیب کنید و در عین حال کاربران موجود را حفظ کنید.

8.     ویژگی‌های منحصر به فردی را در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتان قرار دهید

بدون شک با وجود گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های موبایلی که بر زندگی ما حکمرانی می‌کنند، هر کسب‌وکاری در حال پیشرفت است. کسب و کار تاکسی نیز با اپلیکیشن تاکسی به خوبی به مسافران و مشتریان خود خدمات رسانی می کند. می‌توانید برنامه راننده تاکسی خود را هوشمندانه طراحی کنید تا رانندگان خود را به کار طولانی‌تر با آن بیشتر تشویق کنید. فرض کنید راننده شما به هدف درآمد نزدیک است و در حال خروج از سیستم برای آن روز است. اگر برنامه قبل از خروج از سیستم، یک اعلان ترغیب‌کننده ظاهر به او نشان دهد، ممکن است راننده را تشویق کند تا چند ساعت دیگر رانندگی کند. اوبر با پنجره‌های بازشوی تشویقی در برنامه‌هایی مانند «تقریباً در نیمه راه هستید، تبریک می‌گوییم» یا پیام‌هایی مانند «۱۰ دلار با کسب ۳۳۰ دلار فاصله دارید» بسیار موفق است، این کار را انجام می‌دهد. به طور مشابه، اگر برنامه تعداد کل امتیازات یا امتیازات یا پاداش‌هایی را که یک راننده خاص در شرف دریافت آن است را برجسته کند، انگیزه را به سطح بالاتری افزایش می‌دهد. آیا این روشی نیست که به راننده اجازه انتخاب رانندگی را بدهد؟ چنین راه هایی مهم هستند و به خوبی می توانید از رفتن رانندگان به شرکت های دیگر جلوگیری کنند.

9.     از ترفندهای روانشناسی استفاده کنید

با استفاده از چند تاکتیک روانشناختی ساده می توانید رانندگان بیشتری را برای گسترش شبکه خود جذب کنید. تعیین اهداف درآمدی و الگوریتم هوشمندانه رانندگان را برای رسیدن به  سود ترغیب می‌کند. به جای سیستم سنتی ساعات کاری ثابت، می‌توانید از نرم‌افزاری برای معرفی مشوق‌ها بر اساس تعداد ساعات کاری استفاده کنید. به این ترتیب، راننده می تواند به جای خروج از سیستم پس از میزان از کار، بیشتر کار کند. ساعات کاری منعطف و استفاده از اهداف مشخص برای کسب سود باعث می شود تا رانندگان بیشتری برای شرکت شما کار کنند. این به شما کمک می‌کند تا رانندگان را بیشتر مشغول نگه دارید و رضایت آن‌ها در هنگام کار را افزایش دهید؛ زیرا درآمد ساعتی با هر سفر افزایش می یابد. با ارائه یک تجربه خوب به رانندگان متعهد می توانید مطمئن شوید که یک تصویر مثبت از برند ایجاد می شود. دهان به دهان‌شدن این موضوع باعث می‌شود تا تصویر برند شما بهبود پیدا کند و در درازمدت رانندگان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

10. از گپ‌های بازار استفاده کنید

برای رشد شبکه تاکسی خود، باید با شرکت های بزرگی مانند Lyft و Uber رقابت کنید. اشکالات و زمینه های بهبود آنها را بیاموزید و روی آن ضربه بزنید تا به عنوان یک پلتفرم منحصر به فرد و جذاب برجسته شوید. طرح‌های خروج مانند ضمانت ثبت نام یا کاهش کرایه مسافران، دامنه درآمد راننده را بهبود نمی‌بخشد. در نهایت، آن‌ها ممکن است بی‌انگیزه شوند؛ زیرا دستمزد و تلاش آنها موجه نیست. در عوض، می‌توانید یک سیستم پاداش ثبت‌نام یا سیستم امتیازدهی برای تکمیل تعدادی سفر در روز پیاده‌سازی کنید که در آن رانندگان می‌توانند درآمد تضمینی داشته باشند. یک سیستم ارتباطی شفاف برای ایجاد اعتماد و ایمان رانندگان ایجاد کنید. همیشه رانندگان خود را در منطقه امن نگه دارید زیرا همه از امنیت شغلی لذت می برند. خواسته های آنها را بشناسید و برآورده کنید و در عین حال هر گونه تصورات غلط را حذف کنید. از ثبات در اجرای تاکتیک‌ها برای جذب رانندگان مناسب اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت تمام رانندگان هوشمند خود را به رقبای خودتان تقدیم خواهید کرد!

با استفاده از روش‌های گفته‌شده کاربران تاکسی اینترنتی خودتان را بهبود دهید

تلفن های همراه اکنون به بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. با آن، برنامه‌های تاکسی به سرعت به یک راه اصلی برای استقبال از تاکسی تبدیل می‌شوند. علاوه بر استراتژی‌های جذب مشتری که در بالا ذکر شد، می‌توانید چندین روش پرداخت را در برنامه خود ادغام کنید، با هتل‌های زنجیره‌ای و مراکز تجاری همکاری کنید تا در مواقع نیاز از خدمات خود استفاده کنید و کدهای تبلیغاتی شخصی‌سازی شده را برای کاربران ارسال کنید تا مزایای منحصر به فردی به آن‌ها نشان دهند. راه اندازی یک تجارت تاکسی کار آسانی است، اما ایجاد یک شبکه گسترده فرآیندی طولانی است. همه مراحل بالا ممکن است برای همه تاکسی‌های اینترنتی قابل اجرا نباشد. شما باید تشخیص دهید که چه چیزی به رانندگان شما انگیزه می‌دهد و فرصت های مناسبی برای ایجاد انگیزه در آن‌ها ایجاد کنید. به این ترتیب، می‌توانید رانندگان بالقوه را حفظ کنید و تعداد بیشتری از آن‌ها را برای رشد کسب و کار تاکسی خود جذب کنید. به رانندگان خود آنچه را که لیاقتش را دارند بدهید، با آن‌ها منصفانه رفتار کنید و نقاط ضعف موجود را به خوبی پوشش دهید. فاکتورهای تبدیل را دنبال کنید تا مشتریان کافی برای تقویت تأثیرات شبکه خود را به همراه داشته باشید. سعی کنید ویژگی های منحصر به فردی را در برنامه راننده تاکسی خود ایجاد کنید که بتواند رانندگان بیشتری را جذب کند. ادامه دهید و به آزمایش استراتژی های مختلف برای گسترش شبکه تاکسی در شهرهای مختلف ادامه دهید. در اجرای تاکتیک هایی که به شما موفقیت طولانی مدت شما می‌انجامد، ادامه دهید.  

منبع:

7 Key Strategies for Boosting Your Taxi App User Growth How to Attract More Drivers and Grow Your Taxi Network?    
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *