How to retain ride-hailing drivers

چگونه رانندگان تاکسی اینترنتی را می‌توان حفظ کرد؟

بدون رانندگان، تاکسی اینترنتی وجود ندارد. شما باید به آن‌ها پیشنهادی بدهید که نتوانند رد کنند و دلیلی برای تبدیل شدن به شریک سرمایه گذاری برای کسب و کار شما برای سال های آینده به آن‌ها بدهید. ما در این مورد تحقیق کردیم تا در مورد چگونگی ایجاد رابطه با رانندگان و رشد یک ناوگان تاکسی اینترنتی موثر و وفادار اطلاعات لازم را کسب کنیم و به شما در این زمینه کمک کنیم. در نتیجه، روش‌های زیر بهترین روش‌ها برای رشد ناوگان تاکسی اینترنتی شما هستند.

گام اول: در مورد پیشنهادهای رقبا تحقیق کنید

تحقیق اولین و حیاتی ترین قدم شماست. در پایان تحقیقات رقیب خود، باید بدانید:
  • شرایطی که رقبای شما به رانندگان خود ارائه می‌دهند (کمیسیون رقبا و هرگونه انگیزه یا مزایا) چیست؛
  • چه مزیت‌های اضافی را به رانندگان پیشنهاد می‌دهند؛
  • ابزارهایی که رانندگان رقبا می توانند از آن استفاده کنند، چه مواردی است؛
برای تحقیق در مورد رقبا، از تمام ابزارهای موجود استفاده کنید.موارد زیر برخی از ابزارهایی است که می‌توانید برای تحقیق استفاده کنید:
  • از گزارش های شرکت ها و منابع باز استفاده کنید؛
  • به عنوان راننده در برنامه رقبا ثبت نام کنید؛
  • برنامه‌های آن‌ها را نصب کنید و به طور کامل مورد بررسی قرار دهید؛
  • به عنوان مسافر از تاکسی اینترنتی رقیبان استفاده کنید؛
  • تجزیه و تحلیل تبلیغات رقبا را از طریق تبلیغات فیس بوک و منابع مشابه یا ابزارهایی مانند Semrush انجام دهید؛

گام 2: نسبت ترجیحات و نگرانی های رانندگان اطلاعات جمع کنید

برای کشف ترجیحات رانندگان به طور عمیق وارد جمع رانندگان تاکسی اینترنتی شوید. آن‌ها را به طور معمول در پیام‌رسان‌هایی مانند WhatsApp پیدا می‌کنید. همچنین نظرات خدمات رقبا را بخوانید و مشکلات رانندگان را یادداشت کنید تا بتوانید آن‎‌‌ها را در برنامه تاکسی اینترنتی خودتان حل و فصل کنید.

گام 3: نیازها و ویژگی های خاص بازار و منطقه عملیاتی خود را بیاموزید

بازار شما ممکن است ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. مثلا:
  • راننده ممکن است به لاستیک های برفی در آب و هوای سرد یا تهویه مطبوع در آب و هوای گرم نیاز داشته باشد.
  • در رویدادها و جشنواره‌های محلی ممکن است مکان مناسبی برای جذب رانندگان باشد.
  • رانندگان ممکن است فقط پرداخت های نقدی یا ارائه دهندگان پرداخت محلی را بپذیرند.
بهترین راه برای اطلاع از این مسائل و الزامات این است که در میان چت‌های محلی رانندگان حضور داشته باشید. آن‌ها را اغلب در گروه‌ها وات‌ساپ پیدا خواهید کرد. شما باید از چنین نیازهایی برای اقدامات بعدی با بهبود تعامل با راننده آگاه باشید.

گام 4: پیشنهادی تهیه کنید که آن‌ها را در لحظه جذب کند

هنگام ایجاد یک پیشنهاد برای رانندگان خود، باید همه عوامل فوق را در نظر بگیرید. پیشنهاد شما باید مزایای مالی و غیر مالی را به صورت ترکیبی داشته باشد.

طرح پیشنهادی برای راننده

  • یک ساختار کارمزد جذاب ایجاد کنید
این می تواند شامل هزینه‌های ثابت یا درصدی باشد. در برخی مناطق نرخ‌های ثابت بهتر از درصد کارمزد عمل می‌کنند.
  • دوره رایگان برای رانندگان جدید در نظر بگیرید
بهتر است یک دوره بدون کارمزد یا کمیسیون به رانندگان ارائه دهید. به این ترتیب، هیچ چیز آن‌ها را از آزمایش شرکت شما باز نمی‌دارد. با این حال، دوره کارمزد صفر نباید بیش از 1 ماه طول بکشد یا به عنوان پاداشی برای دستاوردها عمل کند. اگر سیاست کارمزد صفر را برای مدت طولانی حفظ کنید، رانندگان ممکن است در آینده از هرگونه کارمزد شاکی شوند. علاوه بر این، سیاست هزینه صفر به این معنی است که نمی‌توانید جریمه مالی اعمال کنید.

مشوق ها و مزایا

اکنون که بازار و رقبای خود را بررسی کرده‌اید، باید بدانید که کدام مشوق‌های غیرمستقیم می‌تواند برای رانندگان شما بهترین کارایی را داشته باشد. در اینجا برخی گزینه‌های ممکن را می‌آوریم:
  • بیمه خودرو ارائه دهید
  • پوشش هزینه‌های سوخت را در نظر بگیرید؛
  • گوشی های هوشمند را به صورت اعتباری با شرایط جذاب ارائه دهید؛
برای آوردن رانندگانی که خودرو ندارند اما می‌خواهند با رانندگی درآمد کسب کنند، خودروهایی را به صورت اجاره ارائه دهید.

گام 5: فرآیند پرداخت را بهینه کنید

بهترین راه برای درگیر‌کردن رانندگان، بهینه‌سازی فرآیند پرداخت است تا آن‌ها فوراً درآمد خود را دریافت کنند. این برای بسیاری از رانندگان بسیار مهم است، زیرا آن‌ها اغلب درآمد ثابتی ندارند و در صورت تاخیر در پرداخت، ممکن است قادر به خرید ناهار یا بنزین نباشند.   رانندگان همچنین از جوایز برای رسیدن به یک هدف خاص استقبال می‌کنند. اهداف برای رانندگان باید کوتاه‌مدت باشد. این به این معنی است که می توان برای تعدادی از سواری‌های انجام شده در یک روز یا یک هفته، اما نه یک ماه پاداش داد. اهداف کوتاه مدت به رانندگان انگیزه می‌دهد، در حالی که اهداف بلند‌مدت این کار را نمی‌کنند.

گام 6: رانندگان را آموزش دهید

آموزش رانندگان را جدی بگیرید و برای آن برنامه روزانه و ماهانه داشته باشید تا بتوانید مهارت‌های رانندگان خودتان را بهبود دهید.

گام 7: مدیریت رانندگان را بهبود دهید

مدیریت بیش از چند راننده کار آسانی نیست و اغلب دست کم گرفته می‌شود. مدیریت رانندگام شامل یک سری مراحل کوچک است:
  • یک سیستم نظارتی برای مدیریت گروه و پشتیبانی راننده ایجاد کنید؛
  • اعلام یک سیستم جریمه، با یک خط مشی رسمی واضح که رفتار غیرقابل قبول و جریمه‌های مربوطه را مشخص می‌کند؛
  • نظارت روزانه بر رانندگان بر رانندگان را جدی بگیرید و آن‌ها را انجام دهید؛
  • رانندگان را سطح‌بندی کنید.این سیستم تضمین می‌کند که رانندگان با عملکرد برتر به‌طور خودکار شرایط بهتری مانند هزینه اشتراک، تعداد سواری‌های ارائه شده و هزینه سفارش بیشتری را دریافت می‌کنند؛

گام 8: از بار کاری رانندگان اطمینان حاصل کنید

رانندگان تنها زمانی خوشحال می‌شوند که مشتریان کافی برای کار داشته باشند. این بدان معنا است که باید دائماً از این تعادل اطمینان حاصل کنید. اگر توانسته‌اید رانندگان بیشتری از آنچه نیاز دارید جذب کنید، جذب مشتری را تسریع کنید. رانندگان منتظر رشد برند شما نخواهند بود. آنها باید همین الان کسب درآمد کنند. بنابراین، اگر در این شرایط هستید، تمام آنچه را که دارید را وارد بازاریابی مشتری کنید. بهینه‌سازی App، تبلیغات آنلاین و آفلاین، کوپن‌ها، برنامه‌های ارجاع، بازاریابی SMM، بازاریابی تأثیرگذار محلی یکسری ابزار هستند که می‌توانند در این جهت به شما کمک کنند.

گام 10: روابط و ارتباطات عاطفی خودتان با رانندگان را بهبود دهید

وفاداری کیفیتی است که یافتن آن در کارمندان پاره وقت و آزاد کار دشواری است. برای اطمینان از اینکه رانندگان به سمت رقبای شما نخواهند رفت، باید بسیار سخت‌تر کار کنید. مهمترین چیزها مواردی هستند که در بالا توضیح دادیم، روابط شخصی نیز اهمیت دارد. رانندگان باید احساس ارزشمند‌بودن و دیده‌شدن کنند.   با صحبت کردن با رانندگان خود یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید. با آن‌ها تلفنی و حضوری صحبت کنید و به نظرات آن‌ها گوش دهید. همچنین می‌توانید روش‌ زیر را امتحان کنید:

جامعه بسازید

جلسات اداری را سازماندهی کنید، جایی که رانندگان می‌توانند با هم به شما نزدیک شوند. این باعث می‌شود رانندگان احساس کنند که به آن‌ها متصل هستید و این افراد شنیده می‌شوند.

رانندگان تاکسی اینترنتی خودتان را با استفاده از روش‌های گفته‌شده حفظ کنید

با استفاده از روش‌های گفته‌شده می‌توانید تعامل خودتان با رانندگان را افزایش دهید و آن‌ها را حفظ کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا آن‌ها را به کار بگیرید. منبع: How to retain ride-hailing drivers: 10 driver engagement steps
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *