How much does it cost to make a taxi app

هزینه ساخت اپلیکیشن تاکسی چقدر است؟

دنیای حمل و نقل، نحوه حرکت ما از یک مکان به مکان دیگر را تغییر داده است. تنها با چند ضربه روی تلفن های هوشمند، به لطف برنامه های تاکسی، یک تجربه سفر خوب خواهید داشت. با موفقیت برنامه‌های محبوبی مانند Uber و Lyft، تقاضا برای برنامه‌های رزرو تاکسی اینترنتی در حال افزایش است. طبق تحقیقات، بیش از 300 میلیون نفر در جهان از اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند. تخمین اندازه بازار اپلیکیشن‌های تاکسی، با در نظر گرفتن درآمد رانندگان و کمیسیون اپراتور اپلیکیشن در سال 2022، حدود 201 میلیارد دلار بود. اگر به دنبال ایجاد یک کسب‌وکار تاکسی آنلاین هستید یا می‌خواهید آن را توسعه دهید، یا می‌خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهتر است که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.  سوالی که هر فردی در هنگام ورود به این حوزه با آن روبه‌رو می‌شود، «هزینه ساخت یک برنامه تاکسی چقدر است». ما در این مقاله به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم و آن را شفاف می‌کنیم. در ادامه ما عوامل موثر بر هزینه ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی، انواع برنامه تاکسی اینترنتی شما را بررسی خواهیم کرد و موارد مربوط به آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

انواع اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی

Types of internet taxi applications   قبل از ایجاد یک برنامه رزرو تاکسی، باید انواع مختلف برنامه‌های تاکسی اینترنتی را بشناسید. به طور عمده دو نوع اپلیکیشن تاکسی اینترنتی وجود دارد:
  • برنامه اختصاصی رزرو تاکسی اینترنتی سازمان یا شرکت
  • اپلیکیشن تاکسی اینترنتی عمومی
هر نوع متفاوت است و نیازها و ترجیحات مختلفی را برآورده می‌کند. با این حال، نوع انتخابی شما به طور مستقیم بر هزینه توسعه تأثیر می‌گذارد. بیایید نگاهی گذرا به این دو نوع اپلیکیشن تاکسی اینترنتی داشته باشیم. برنامه اختصاصی رزرو تاکسی اینترنتی سازمان یا شرکت یک برنامه اختصاصی رزرو تاکسی برای افرادی مناسب است که کسب و کار دارند و شرکتشان دارای ناوگان حمل و نقل مناسب است. آن‌ها می‌توانند با توسعه یک برنامه رزرو تاکسی اینترنتی خدمات بهتری به مشتریان خودشان بدهند و رضایت آن‌ها را بیشتر جلب کنند. این فرصت را برای گسترش پایگاه مشتری فراهم می کند زیرا معاملات مستقیماً بین مشتری و ارائه دهنده خدمات تاکسی خواهد بود. مشتریان درخواست سوار‌شدن می‌کنند و مکان سوارشدن در خودرو و سایر جزئیات را وارد می‌کنند. تاکسی اینترنتی، راننده‌ای را اعزام می‌کند که کرایه‌های آن خودرو از قبل مشخص شده است و در انتها مسافر را در مکان تعیین‌شده توسط خود او پیاده می‌کند. مشتری با داشتن کنترل کامل بر سفر، می‌تواند از طریق برنامه و به صورت الکترونیکی پرداخت خودش را به انجام برساند. اپلیکیشن تاکسی اینترنتی عمومی این نوع اپلیکیشن پلتفرمی است که صاحبان خودروها و تاکسی‌ها می‌توانند وسایل نقلیه خود را در آن ثبت کنند و به مسافران مختلف خدمت‌دهی کنند. انتخاب بین این دو نوع به شما و هدفتان بستگی دارد. برنامه‌های اختصاصی تاکسی اینترنتی تجربه‌ای استاندارد را ارائه می‌کنند، در حالی که برنامه‌های عمومی تطبیق‌پذیری و تنوع خدمات بالاتری دارند. مسیری که انتخاب می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه و انتخاب بازارتان اثر بگذارد و باید در هنگام انجام آن دقت فراوانی کنید.

اجزای ضروری یک برنامه رزرو تاکسی درخواستی که هزینه را تعیین می کند

این اجزای مهم مانند یک موتور قدرت هستند که عملکرد، تجربه کاربر و در نهایت هزینه کلی برنامه شما را تعریف می کنند. در ادامه قصد داریم، هزینه‌ها را بر‌اساس اجزای برنامه تاکسی درخواستی تقسیم کنیم:

1.       برنامه برای مسافران

وقتی تصمیم به ایجاد یک اپلیکیشن تاکسی می‌گیرید، اپلیکیشن مسافر قلب آن است. این اپلیکیشن جایی است که شما و مسافر را به همدیگر متصل می‌کند. از جمله ویژگی‌هایی این اپلیکیشن می‌توان  رزرو سواری، تخمین کرایه، ردیابی بی‌درنگ و پرداخت‌های درون برنامه‌ای را نام برد. در این اپلیکیشن هرچه بخواهید ویژگی‌های بیشتری اضافه کنید، هزینه توسعه بیشتر می‌شود.

2.     برنامه برای رانندگان

این برنامه برای رانندگان توسعه یافته است تا درخواست‌های سفر  را به طور موثر مدیریت و برآورده کنند. این اپلیکیشن به رانندگان اجازه می‌دهد تا سفرها را بپذیرند یا رد کنند، به نقاط سوار‌شدن مسافر بروند و با مسافران ارتباط برقرار کنند.برخی از ویژگی های پیشرفته مانند مشوق های راننده پیگیری درآمد را می‌توانید به این برنامه اضافه کنید.

3.    پنل مدیریت

پنل مدیریت بخش جدایی ناپذیر و پر استفاده ترین قسمت اپلیکیشن تاکسی توسط شماست. این به شما کمک می کند تا کل سیستم را مدیریت و نظارت کنید. هنگامی که یک پنل مدیریت ایجاد می‌کنید، کنترل نظارت بر فعالیت کاربر، مدیریت پرداخت‌ها، رسیدگی به مشکلات، تعیین قیمت و موارد دیگر را در اختیار خواهید داشت. هزینه‌ها می‌تواند بر اساس پیچیدگی برنامه، مکان تیم توسعه، نیاز به ویژگی‌ها و موارد دیگر متفاوت باشد. اگر می خواهید هزینه دقیقی متناسب با نیاز اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود دریافت کنید، کافی است تا با ما تماس بگیرید.

عوامل موثر بر هزینه های توسعه اپلیکیشن تاکسی

Factors affecting taxi application development costs   هنگامی که به دنبال توسعه یک برنامه تاکسی اینترنتی هستید، هرگز نمی‌توانید از قبل برای آن هزینه تعیین کنید. هزینه توسعه اپلیکیشنی مانند اوبر یا اسنپ یا سپرتا فرودگاه امام خمینی توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود. بیایید هر کدام را مرور کنیم.

1.       انتخاب پلتفرم

یکی از تصمیمات اساسی که باید بگیرید این است که سیستم عامل مناسب برای اپلیکیشن تاکسی خود را انتخاب کنید. دو سیستم عامل اصلی اندروید و iOS برای توسعه اپلیکیشن وجود دارد. اندروید به دلیل پایگاه کاربری گسترده‌ای که دارد یک انتخاب محبوب است. اما به دلیل تنوع دستگاه ها و نسخه های مختلف، زمان تست و بهینه‌سازی زیاد است که باعث افزایش هزینه و زمان توسعه می‌شود. با این حال، iOS تجربه کاربری ثابتی را در همه دستگاه‌ها ارائه می‌کند اما گران‌تر است. ممکن است فکر کنید، چرا آن را برای هر دو پلتفرم با حداقل هزینه توسعه ندهید؟ پلتفرم توسعه اپلیکیشن کراس پلتفرم گزینه‌ای مقرون به صرفه است، زیرا به شما امکان می‌دهد یک بار کد بنویسید و آن را برای چند سیستم عامل مختلف استفاده کنید. همچنین می‌توانید از فریمورک‌های React Native و Flutter نیز برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.

2.     ویژگی‌ها و عملکردهای برنامه

ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که می‌خواهید در برنامه تاکسی اینترنتی خود بگنجانید، برای فرآیند توسعه اساسی هستند. تنوع ویژگی‌ها عامل افزایش هزینه است و هرچه پیشرفته‌تر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. ویژگی های اساسی برنامه‌های رزرو تاکسی اینترنتی شامل رزرو سفر، ردیابی GPS، تخمین کرایه و یکپارچه‌سازی پرداخت می‌شود. با این حال، می‌توانید ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند رتبه‌بندی راننده، گزینه‌های متعدد خودرو، امکان تعریف کد تخفیف و استفاده از آن، تقسیم پرداخت و موارد دیگر را نیز به برنامه موردنظر اضافه کنید. سعی کنید از ویژگی هایی استفاده کنید که باعث می‌شود تا کاربر تجربه بهتری داشته باشد و اولویت‌بندی مناسبی بین آن‌ها داشته باشید.

3.    پیچیدگی برنامه

سطح پیچیدگی یک برنامه تاکسی براساس معماری، ویژگی‌ها و طراحی کلی برنامه تعیین می‌شود. هرچه برنامه پیچیده تر باشد، زمان بیشتری برای ساخت این اپلیکیشن نیاز است که بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. برنامه هایی با پیچیدگی کم این برنامه ها طراحی ساده ای دارند و قابلیت های اساسی را ارائه می‌دهند.

برنامه‌های با پیچیدگی متوسط

برنامه با پیچیدگی متوسط ​​ویژگی‌های جذاب و پویاتری مانند ردیابی موقعیت مکانی لحظه‌ای، درگاه‌های پرداخت و موارد دیگر دارند.

برنامه‌های با پیچیدگی بالا

یک برنامه بسیار پیچیده دارای ویژگی‌های پیشرفته با ادغام الگوریتم‌های پیچیده است. در این برنامه‌ها آخرین فناوری‌ها به کار گرفته شده است و تجربه کاربری یکپارچه و مناسبی دارند.   مهم است که پیچیدگی مورد نیاز برای تاکسی خود را بر اساس اهداف، مخاطبان هدف و انتظارات بازار به دقت ارزیابی و مشخص کنید.

4.     تطبیق‌پذیری بالا

هنگامی که یک برنامه تاکسی ایجاد می‌کنید، تطبیق‌پذیری با ابزارهای مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد و تجربه کاربری آن را افزایش می دهد. بیایید ببینیم که این موضوع چگونه بر هزینه ها تأثیر می‌گذارد:

درگاه های پرداخت

این یک جنبه حیاتی است که برای تراکنش های بدون مشکل لازم است و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.  هزینه بسته به نوع و تعداد درگاه های پرداختی که انتخاب می‌کنید، تغییر می‌یابد.

خدمات نقشه برداری و موقعیت مکانی

ترکیب خدمات نقشه برداری مانند Google Maps یا نشان برای ردیابی و مدیریت سفر در زمان واقعی ضروری است. هزینه استفاده از Google Maps شامل پرداخت APIها و SDKهایی است که انتخاب می‌کنید. قیمت بر اساس استفاده در ماه تعیین می‌شود و براین اساس تغییر پیدا می‌کند.

پیامک و خدمات ارتباطی

این خدمات یکپارچه برای به‌روزرسانی‌های سواری، اعلان‌ها، تأییدیه‌ها یا موارد دیگر مفید هستند. هزینه یکپارچه سازی این سرویس به پیام‌های ماهانه و ارائه دهنده خدمات بستگی دارد. پ علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که ابزارهای مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید عملکرد برنامه خودتان را بهبود دهید و تجربه کاربری مطلوبی را ارائه دهید.

5.     انتخاب تیم توسعه

توسعه اپلیکیشن تاکسی به تخصص فنی و تیم توسعه مناسب نیاز دارد. بنابراین، تیم توسعه را هوشمندانه انتخاب کنید، زیرا می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه کلی پروژه برنامه تاکسی شما تأثیر بگذارد. شما برای این کار چندین گزینه خواهید داشت که عبارتند از:

 تیم توسعه داخلی

استخدام یک تیم توسعه داخلی کنترل بهتری بر پروژه‌ها فراهم می کند. اما با انتخاب این گزینه، باید تیمی از توسعه‌دهندگان، طراحان  و کارشناسان مختلف را مدیریت کنید. همچنین باید هزینه حقوق، فضای اداری و سایر هزینه های آنها را در نظر بگیرید که مبالغ سنگینی را بر دوش شما خواهند گذاشت.

توسعه‌دهندگان فریلنسر

اگر پروژه ای کوتاه مدت دارید، استخدام توسعه دهندگان آزاد بهترین جایگزین مقرون به صرفه است. آن‌ها از راه دور و بر اساس پروژه خاصی کار می‌کنند که هزینه را در مقایسه با تیم‌های داخلی کاهش می‌دهد. اما یک توسعه دهنده مستقل گزینه مناسبی برای چنین پروژه بزرگ اپلیکیشن تاکسی اینترنتی نیست؛ زیرا توان و تجربه کافی برای این موضوع را ندارد و باعث شکست ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی شما می‌شود. بسته به تخصص و موقعیت مکانی آنها، میانگین نرخ توسعه دهندگان آزاد در ساعت متفاوت است.

برون سپاری ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به یک تیم توسعه

استخدام یک تیم از مکان دیگری از چندین جهت سودمند است. زیرا باعث می‌شود تا هزینه‌‎های شما کاهش یابد و نیاز به مکان اختصاصی برای تیم موردنظر نداشته باشید. شما زمان کافی برای تمرکز بر عملیات تجاری خود و موارد دیگر دارید. هزینه ممکن است متفاوت باشد زیرا به محل و تخصص تیم توسعه بستگی دارد. نیازهای پروژه و بودجه خود را به دقت ارزیابی کنید تا مناسب ترین گزینه را برای توسعه برنامه مشابه Uber مشخص کنید. سپرتا تیم ساخت و توسعه تاکسی اینترنتی است و می‌تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند. این تیم اپلیکیشن تاکسی اینترنتی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند و این کار را با مقرون به صرفه‌ترین هزینه به انجام می‌رساند.

6.      موقعیت جغرافیایی

یکی از عوامل مهمی که بر هزینه توسعه تأثیر می گذارد، موقعیت جغرافیایی تیم توسعه است. مناطق مختلف هزینه‌های نیروی کار متفاوتی دارند. به عنوان مثال، توسعه یک برنامه تاکسی در ایالات متحده می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به توسعه در منطقه‌ای با هزینه نیروی کار کمتر، مانند اروپای شرقی، برای شما داشته باشد. منطقه ای را انتخاب کنید که بین مقرون به صرفه‌بودن و کیفیت کار تعادل ایجاد کند.

7.     طراحی UI/UX

طراحی UI/UX برنامه تاکسی اینترنتی شما جزء جدایی‌ناپذیری از آن است که بر هزینه‌های توسعه تأثیر می‌گذارد. یک طراحی جذاب و شهودی می تواند تعامل و رضایت کاربر را افزایش دهد، اما به سرمایه‌گذاری اختصاصی نیز نیاز دارد. اگر طراحی UI/UX ساده‌ای را انتخاب کنید که شامل یک چیدمان اولیه باشد، حداقل گرافیک باعث صرف زمان کمتر و هزینه کم می شود. در حالی که برای طرحی که شامل انتقال تعاملی و  انیمیشن های پیشرفته است، نیازمند متخصصان طراحی هستید و نیاز به زمان اختصاصی دارید. هزینه این موضوع  بستگی به خلاقیت و سفارشی سازی شما در طراحی دارد. اطمینان حاصل کنید که انتخاب‌های طراحی با هویت نام تجاری شما و تجربه کلی کاربر هماهنگ است.

8.     توسعه Backend

Backend برنامه تاکسی شما جایی است که تمام پردازش داده ها، منطق تجاری و عملیات سرور اتفاق می‌افتد و بر هزینه‌های توسعه تأثیر می‌گذارد. یک برنامه با یک Backend ساده شامل ویژگی های ضروری مانند احراز هویت کاربر، ذخیره سازی داده‌ها و رسیدگی به درخواست سفر با عملکرد روان است. اگر برنامه شما به پشتیبان پیچیده ای نیاز دارد، هزینه به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. پیچیدگی باید با ویژگی‌ها و مقیاس‌پذیری برنامه شما هماهنگ باشد. توسعه‌دهندگان Backend را استخدام کنید، زیرا می‌توانند به شما در بهینه‌سازی هزینه‌های توسعه کمک کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنید که برنامه تاکسی شما قوی، ایمن است و انتظارات کاربر را برآورده می‌کند.

نکاتی برای کاهش هزینه توسعه اپلیکیشن تاکسی

Tips to reduce the cost of taxi application development   آیا هزینه توسعه اپلیکیشن تاکسی شما از بودجه شما بیشتر است؟ نگران نباشید! در اینجا، ما چند نکته موثر برای بهینه سازی هزینه توسعه اپلیکیشن تاکسی شما را آورده‌ایم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها هزینه‌های ساخت تاکسی اینترنتی خودتان را به طور قابل‌توجهی کاهش دهید.
  • با الزامات پروژه به خوبی تعریف شده شروع کنید.
  • ویژگی های ضروری را در اولویت قرار دهید تا در برنامه گنجانده شود.
  • برای توسعه مقرون به صرفه، کراس پلتفرم را انتخاب کنید.
  • با یک شرکت معتبر توسعه اپلیکیشن تاکسی همکاری کنید.
  • از متدولوژی های چابک برای توسعه استفاده کنید.
  • برنامه را ساده نگه دارید.

اپلیکیشن تاکسی خودتان را با کم‌ترین و با سپرتا بسازید

توسعه یک برنامه تاکسی اینترنتی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است، اما همیشه با ملاحظات مالی همراه است. در این وبلاگ، استراتژی‌های مهمی را ذکر کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا هزینه‌ها را بدون به خطر انداختن کیفیت اپلیکیشن تاکسی خود بهینه کنید. اگر به دنبال راهنمایی تخصصی هستید با ما تماس بگیرید. ما به عنوان یک شرکت پیشرو در توسعه اپلیکیشن تاکسی با تیمی از کارشناسان که به شما کمک می‌کنند تاکسی اینترنتی خودتان به صورت مقرون به صرفه بسازید، شناخته شده‌ایم. تیم ما همچنین در برنامه‌ریزی استراتژیک به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیمات آگاهانه بگیرید و در عین حال در مصرف بودجه خودتان به طور قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی نیز می‌توانید با استفاده از شماره تلفن‌های موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و ابهام‌های خودتان در این جهت را از بین ببرید.  

منبع:

How Much Does It Cost To Build A Taxi App?        
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *