در بازاریابی اپلیکیشن موبایل، پوش نوتیفیکیشن روشی موثر برای صحبت مستقیم با کاربر است. در این مقاله، نحوه ایجاد مخاطبین سفارشی برای پوش نوتیفیکیشن در Firebase را به شما یاد میدهیم تا بتوانید پیامهای خودتان را شخصیسازی کنید و آنها را برای مخاطبان خاص بفرستید.
همه پروژه های اپلیکیشن دو مخاطب از پیش تعریف همه کاربران و خریداران شده را دارند. همه کاربران شامل تمام افراد پتانسیلداری است که میتوانند وارد برنامه شما شوند.، در حالی که خریدار به کسانی اطلاق میشود که در در برنامه خریدی کردهاند.
در مخاطبان پیشنهادی میتوانید زیربخشهای مختلفی مانند سفر، عمومی، قالب و پیشبینی ( Travel،General, Templates, and Predictive )را مشاهده کنید. در این بخشها، میتوانید مخاطبی را انتخاب کنید که ممکن است برای شما مناسب باشد. به عنوان مثال، بیایید یک مخاطب بر اساس اطلاعات جمعیتی کاربران ایجاد کنیم.
پس از انتخاب دموگرافیک، معیارهای مخاطب هدف خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، شما می توانید انتخاب کنید که گروه کاربری خاصی را بر اساس سن آنها ایجاد یا حذف کنید.
پوش نوتیفیکیشن چیست؟
پوش نوتیفیکیشن شکل نسبتاً تهاجمی بازاریابی هستند. آنها توجه کاربر را به خود جلب می کنند و به یک عمل از کاربر نیاز دارند – حتی اگر فقط کشیدن انگشت به سمت راست باشد. بنابراین جای تعجب نیست که کاربران وقتی پیامهای پوش نوتیفیکیشن نامربوط را میبینند، عصبانی میشوند. به همین دلیل است که اگر با بازاریابی موبایل آشنایی دارید، باید مخاطبان خود را با Firebase هدف قرار دهید. خوشبختانه، این کار آسان است! حتی اگر یک بازاریاب باتجربه نیستید و سابقه فنی ندارید، می توانید به راحتی یاد بگیرید که مخاطبان خود را در فایربیس سفارشی کنید و پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید که در واقع پیامهای شخصیسازی شده هستند.چگونه مخاطبان Firebase را برای پوش نوتیفیکیشن ایجاد کنیم؟
Firebase عمیقاً با Google Analytics یکپارچه شده است. تمام داده های آماری که در بخش Analytics Firebase مشاهده میکنید از Google Analytics میآید. اکنون که میدانید این دادهها از کجا آمدهاند، میتوانید با آن بازی کنید و از آن برای ایجاد پیامهای مرتبط برای پوش نوتیفیکیشن و درونبرنامهای استفاده کنید.مرحله 1: به بخش Firebase Analytics بروید
در بخش Firebase Analytics، دادههای مربوط به فعالیت برنامه خود شامل کاربران جدید، کاربران قدیمی، کشورها را خواهید دید.مرحله 2: در منوی سمت چپ، Audiences را انتخاب کنید
هدف اصلی ما برای امروز این است که یاد بگیرید چگونه مخاطبان مختلف کاربران برنامه خود را ایجاد کرده و از آنها استفاده کنید تا بعداً بتوانید از آنها برای پوش نوتیفیکیشن خود استفاده کنید.![Step 2: In the left-hand menu, choose Audiences](https://separta.ir/wp-content/uploads/2024/02/large_image3_ee88ace06a-300x58.jpg)
مرحله 3: برای ایجاد یک مخاطب جدید، روی دکمه مخاطب جدید کلیک کنید
پس از کلیک بر روی مخاطب جدید، Firebase دو گزینه ایجاد یک مخاطب سفارشی از ابتدا یا استفاده از یکی از گزینه های پیشنهادی در اختیار شما قرار میدهد.![Step 3: To create a new audience, click the New audience button.](https://separta.ir/wp-content/uploads/2024/02/large_image1_e60f0fa973-300x70.jpg)
![Step 3: To create a new audience, click the New audience button.](https://separta.ir/wp-content/uploads/2024/02/large_image8_6d6e8ae984-300x209.jpg)
مرحله 4: مخاطبان پیشنهادی -> الگوها -> جمعیتشناسی را انتخاب کنید. فیلترها را اضافه کنید
![Step 4: Choose Suggested audience -> Templates -> Demographics. Add filters.](https://separta.ir/wp-content/uploads/2024/02/large_image10_d2deef9af4-300x218.jpg)
مرحله 5: مدت زمان حضورمخاطب در لیست را مشخص کنید
در مرحله بعد، می توانید انتخاب کنید که کاربران تا چه مدت میتوانند در بین مخاطبان باقی بمانند. همچنین میتوانید یکسری فاکتوره را تنظیم کنید که وقتی کاربر عضو این گروه شد، رویداد برای او اجرا شود.![Step 5: Specify audience duration](https://separta.ir/wp-content/uploads/2024/02/Specify-audience-duration-300x235.jpg)