راهنمای کامل ASO و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای اپلیکیشن تاکسی اینترنتی

چه یک سازمان قوی در حوزه تاکسی اینترنتی باشید که به دنبال تسلط بیشتر بر این صنعت هستید، یا یک شرکت میان‌رده که به بازارهای جدید چشم دوخته است، یا یک شرکت تازه وارد که مشتاق رشد است، باید از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. زیرا نقش مهمی در گرفتن سهم بازار برای شما ایفا می‌کند. در این مقاله، به دلایلی می‌پردازیم که چرا بازاریابی دیجیتال و زیرمجموعه‌های آن یعنی ASO و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیروی محرکه دستیابی به سهم بازار است و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند، تعداد کاربر اپلیکیشن تاکسی خود را رشد دهید و موفقیت پایدار در این حوزه همیشه در حال تحول را تضمین کنید. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا در عصر امروز دیجیتال مارکتنیگ و بخش‌های مرتبط به آن یعنی ASO و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

چرا استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای جذب بازار اپلیکیشن تاکسی اینترنتی مهم است؟

Why is digital marketing important to attract the internet taxi app market

پوشش گسترده کاربران اینترنت

اکثر  افراد اطراف ما  از اینترنت استفاده می‌کنند. دسترسی اینترنت به شما شما اجازه می‌دهد با افراد متفاوت با پیشینه‌ها و علایق مختلف ارتباط برقرار کنید و پیام بازاریابی خودتان را به آن‌ها منتقل کنید.

استفاده زیاد کاربران از گوشی‌های هوشمند

در عصر سلطه تلفن همراه، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد تا بتوانید کاربران گوشی هوشمند را جذب کنید. این افراد در حال حاضر آماده پذیرش  برنامه شما هستند و فقط منتظر خدماتتان هستند تا زندگی آن‌ها را آسان‌تر کنید.

تعداد زیاد کاربران بالقوه برای جذب

قدرت بازاریابی دیجیتال در توانایی آن در شناسایی دقیق مخاطبان شما نهفته است. شما می توانید مخاطب هدف خود را با استفاده از معیارهای اولیه مانند سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی تعیین کنید. اما این موراد تنها معیارهای قابل استفاده نیستند؛ می‌توانید عمیق‌تر جستجو کنید و از ابزارهای پیشرفته برای دستیابی به کاربران بالقوه‌ای که شباهت زیادی به مشتریان فعلی شما دارند، استفاده کنید. این هدف‌گیری تخصصی که با استفاده از ابزارها قابل انجام است، تضمین می‌کند که پیام بازاریابی شما به کسانی که به احتمال زیاد درگیر خدمات شما خواهند شد، خواهد رسید.

امکان حضور در مکان‌هایی که مشتریان اپلیکیشن‌های مشابه شما را جستجو می‌کنند

دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد در لحظه ای که کاربران بالقوه در حال جستجوی فعال برنامه‌های مشابه شما در اپ‌ استورها مانند بازار یا مایکت هستند، شما را نیز ببینند. با قرار دادن استراتژیک برنامه خود در مقابل کاربران درست زمانی که آن‌ها در حال تصمیم‌گیری هستند، شانس جذب کاربر، دانلود و تبدیل را افزایش می‌دهید.

امکان نصب سریع اپلیکیشن تاکسی اینترنتی شما

با  استفاده دیجیتال مارکتینگ، یک لینک مستقیم به اپلیکیشن خود در اختیار کاربران قرار می‌دهید، به این معنی که می توانند برنامه را فورا نصب کنند. این سفر کاربر را ساده تر م‌ کند و موانع بین آگاهی و عمل را از بین می‌برد و در نهایت تبدیل سریعتر و بدون اتلاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سهولت ردیابی کاربران و تست کانال‌های بازاریابی

بازاریابی دیجیتال ذاتاً داده‌محور است. این به شما امکان می‌دهد تا تحلیل و آزمایش عمیق کانال‌های تبلیغاتی مختلف، مجموعه های خلاقانه، کلمات کلیدی و پیام رسانی را انجام دهید. شما می توانید معیارهای مهم مانند هزینه جذب به ازای هر مشتری جدید و درآمد ایجاد شده را دنبال کنید. با استفاده از این داده‌ها، می توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید و استراتژی های بازاریابی خود را برای حداکثر بهره‌وری بهینه کنید.

مقیاس‌پذیری

یکی از جذاب ترین ویژگی های بازاریابی دیجیتال، مقیاس‌پذیری آن است می‌توانید رویکرد خود را با افزایش سرمایه‌گذاری یا دسترسی جغرافیایی وسیع‌تر مقیاس‌بندی کنید. این مقیاس‌پذیری ورود قابل پیش‌بینی و پیوسته مشتریان جدید را تضمین می‌کند که زیربنای رشد پایدار برنامه تاکسی اینترنتی شما خواهد شد.

از کجا باید ASO شروع کرد؟

ASO چیست؟

ASO  فرآیند بهبود مشاهده اپلیکیشن در اپ استورهایی مانند گوگل پلی و افزایش نرخ تبدیل اپلیکیشن است. فروشگاه‌های برنامه بسیار رقابتی هستند. وقتی کاربر «تاکسی اینترنتی» را جستجو می‌کند، فهرست بلندبالایی از برنامه‌هایی را می‌بیند که متناسب با این درخواست هستند. به همین دلیل است که شما به ASO نیاز دارید. هدف ASO هدایت ترافیک بیشتر به صفحه برنامه شما در فروشگاه‌های برنامه است که منجر به دانلود بیشتر برنامه می‌شود.

چه کسی ASO را پیاده سازی می کند؟

مارکترها سخت کار می‌کنند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند تا برنامه شما را به بالای فروشگاه‌ها برنامه برساند. آن‌ها رقبای برنامه را تجزیه و تحلیل می‌کنند، کلمات جستجو، استراتژی‌های مختلف کلمات کلیدی و ترکیبی از متن و دارایی های بصری را آزمایش می کنند. هر اقدام به نتایج قابل اندازه گیری شامل دانلود و بهبود رتبه‌بندی در دسته برنامه منجر می‌شود که شما می‌توانید آن را اندازه‌گیری کنید. به خاطر داشته باشید که ASO یک فرآیند ثابت است، یک بار اجرای آن و لذت بردن از نتایج هرگز کافی نیست. مارکترها به طور مرتب استراتژی‌ها را آزمایش می‌کنند و آن‌ها را تغییر می‌دهند تا با الگوریتم‌های در حال تغییر و کمپین‌های تبلیغی رقبا همگام شوند.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات PPC)

Pay-per-click advertising (PPC advertising)

تبلیغات PPC چیست؟

PPC یک نام کلی برای یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ کنندگان زمانی که کاربر روی تبلیغات در اینترنت کلیک می کند، هزینه پرداخت می‌کنند. البته این تنها معیار پرداخت هزینه نیست و شما می‌توانید پرداخت خودتان را براساس فاکتورهای دیگری مانند نصب برنامه یا ثبت خرید انجام دهید.

از چه ابزارهایی می توانید برای تبلیغات PPC استفاده کنید؟

محبوب ترین ابزارها عبارتند از:
  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی: تبلیغات TikTokو اینستاگرام.
تبلیغات PPC به شدت به عوامل متعددی شامل تحقیق کلمات کلیدی، کپی‌رایتینگ تبلیغات، هدف‌گیری مخاطب، آزمایش و مهم‌‌تر از همه تجزیه و تحلیل  متکی است. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و SEMrush به شما کمک می‌کنند تا بفهمید کدام تبلیغات بهترین کارایی را دارند و چگونه می توانید نتایج خود را بهبود بخشید.

چگونه باید کانال های تبلیغات دیجیتال را انتخاب کنید؟

تقسیم بندی کاربران

شخصیت خریدار فرضی برای خودتان در نظر بگیرید. شرح مفصلی از شخصی که نماینده مخاطبان هدف شما است. مشتریان بالقوه مورد نظر خود را بر اساس ویژگی‌های شخصیتی مانند سن، جنسیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، علایق، سبک زندگی، دلایل استفاده از برنامه تاکسی اینترنتی و دیگر ترجیحات آن‌ها  تقسیم‌بندی کنید. به این فکر کنید که کدام کانال تبلیغاتی و کدام محتوای ویدیویی یا متنی یا صوتی برای آن‌ها مناسب است.

تغییر تنظیمات وابسته به مکان خودتان

با استفاده از منابع آماری موجود وضعیت مخاطبان محل خودتان را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید تبلیغات را با توجه به شرایط آن‌ها تنظیم کنید؛ زیرا نتایج می‌تواند وابسته کشور و شهر متفاوت شود که باید آن را به خوبی در نظر بگیرید.

آزمایش‌کردن

مقداری بودجه را به تست های کانال های تبلیغاتی مختلف اختصاص دهید و پس از به دست آوردن نتایج، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. آزمایش نشان می‌دهد که کدام کانال‌های تبلیغاتی بهترین تعامل، بیشترین دانلود برنامه، بیشترین تبدیل به خرید و کمترین هزینه را برای هر نصب برنامه و مشتری دارند. این مواردی است که وقتی تصمیم می‌گیرید کدام کانال ها را برای تبلیغات انتخاب کنید، باید به آن‌ها نگاه کنید.

نگاهی عمیق‌تر به گوگل ادز و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

گوگل ادز

یکی از مؤثرترین تاکتیک‌های بازاریابی، ارتقاء برنامه خود در منابع مختلف Google به طور همزمان است که می‌تواند به طور قابل‌توجهی میزان دیده‌شدن شما را بهبود دهد.

 گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

کمپین‌های تبلیغاتی گوگل کاملاً خودکار هستند و توسط الگوریتم های یادگیری ماشین هدایت می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن، بنر و دیگر محتواهای خودتان را آپلود کنید. توجه کنید که تعداد مجاز برای آپلود 20 عدد است و سعی کنید که این محتواها خلاقانه باشد. Google بقیه کارها را با هدف دریافت بهترین عملکرد انجام می دهد. به عنوان مثال، نمی‌توانید مکان‌هایی را که تبلیغات شما بیشتر نشان داده می‌شوند کنترل کنید؛ اما می‌توانید مطمئن باشید که الگوریتم‌های تبلیغاتی مکان‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیشترین مخاطب را برای برنامه شما جذب می‌کنند.  شما نمی توانید از بین گزینه های هدف گذاری زیادی انتخاب کنید. با این حال، همچنان می‌توانید موقعیت جغرافیایی، بودجه روزانه، هزینه هر نصب یا محدودیت‌های هنگام نمایش تبلیغ را انتخاب کنید.

تبلیغات در تیک تاک

TikTok در بیش از 150 کشور در دسترس است و بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. این یکی دیگر از شبکه های اجتماعی برای مخاطبان جوان است که بر محتوای ویدیویی متمرکز است. اکثر کاربران TikTok  سی و پنج سال و کمتر از آن، زن هستند و در آسیا و خاورمیانه قرار دارند. به عنوان یک شبکه اجتماعی متمرکز بر محتوای ویدیویی کوتاه، روز به روز محبوب می شود، مخاطبان متنوع تری را جذب می کند و محتوای بسیار متفاوتی را نشان می دهد. همچنین TikTok نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب کمتر مورد هدف تبلیغ قرار گرفته است.

تبلیغات در تیک تاک چگونه است؟

تبلیغات شما در تیک تاک در مکان‌های زیر و به صورت‌های گفته‌شده نمایش داده می‌شود:
  • تبلیغات در فید
  • تبلیغات در ویدیوها
  • تبلیغات در سراسر شبکه تیک تاک
  • تبلیغات Carousel در محتوای ویدیویی
  • تبلیغات در برنامه های فید خبری
Tiktok شما را ملزم به اختصاص منابع به تولید محتوای ویدیویی می‌کند، زیرا این تنها از محتوای ویدیویی پشتیبانی می‌کند. اما نیاز به نگرانی در این مورد نیست، چون اگر منابع مالی شما محدود است، می توانید یک ویدیوی کوتاه با گوشی هوشمند خود فیلم برداری کنید، کمی خلاقیت تصویری و مقداری صدا اضافه کنید و ویدیوی خود را در این پلتفرم آپلود کنید. راه دیگری که می‌توانید استفاده کنید، ویرایش برخی از محتوای ویدیویی موجود و تنظیم آن با فرمت Tiktok است. با این حال، مانند سایر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، محتوای شما برای به دست آوردن نتیجه باید متمایز شود. برای افزایش شانس خود، باید با اینفلوئنسرهای TikTok همکاری کنید، از تبلیغات چالشی هشتگ استفاده کنید و از برچسب ها و فیلترها استفاده کنید. برای اندازه‌گیری نتایجی مانند نصب برنامه و رویدادهای درون‌برنامه پس از نصب، TikTok می‌توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید.

روی تجربه کاربر برای بهبود تبلیغات تمرکز کنید

اگر کاربر نتواند از تاکسی اینترنتی استفاده کند، مجبور باشد خیلی طولانی صبر کند یا با یک تجربه منفی روبرو شود، هرگونه تلاش برای تبلیغ بی‌معنی است. قبل از تبلیغ باید از خودتان بپرسید، آیا برنامه به اندازه کافی کاربرپسند خواهد بود تا کاربران  بتوانند از آن استفاده کنند؟ آیا خودروهای تاکسی اینترنتی به موقع می‌آید و هزینه معقولی دارد؟ آیا آن شخص حداقل یک بار از برنامه تاکسی اینترنتی شما استفاده می‌کند، یا به مشتری وفادار شما تبدیل  می‌شود؟ در اینجا عوامل کلیدی وجود دارد که بر رفتار مشتری پس از نصب برنامه تأثیر می گذارد:
  • روند ثبت‌نام روان و آسان در اپلیکیشن
  • وجود رانندگان فعال و کافی
  • سیاست قیمت‌گذاری متناسب با بازار
  • دادن خدمات مناسب مربوط به مشتری
  • تجربه اول استفاده مناسب از تاکسی اینترنتی شما
موفقیت برنامه شما به این بستگی دارد که آیا محرک های کافی برای برآورده کردن تقاضای مشتریان وجود دارد؟

استفاده همزمان از ASO + PPC

اپ استورها برنامه به برنامه‌هایی بها می‌دهند که کاربران آن‌ها را دوست دارند. هرچه برنامه تاکسی شما دانلود بیشتری داشته باشد، رتبه آن در اپ استورها برنامه بهتر خواهد شد. هر چه رتبه بندی بهتر باشد، برنامه نصب های بیشتری دریافت می‌کند. PPC و ASO به یکدیگر مرتبط هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند. در حالی که ASO فقط به اپ استورها مربوط می‌شود، PPC به شما کمک می‌کند تا کاربران را از منابع دیگر به دست بیاورید.  ASO برای جذب ارگانیک کاربران مناسب است. ASO راه اولیه برای جذب کاربران است و  PPC آن را بیشتر رشد می‌دهد. پیاده سازی ASO و PPC به طور همزمان به شما امکان تعامل و رشد مداوم با کاربران را می‌دهد.

از ASO + PPC و دیجیتال مارکتنیگ برای جذب مخاطب کمک بگیرید

در مورد مخاطبان خودتان مطالعه کنید و ترکیب کانال تبلیغاتی خود را بر اساس آن شکل دهید. کانال‌های تبلیغاتی مختلف و انواع محتوا را آزمایش کنید و موثرترین آنها را بر‌اساس تعداد نصب‌های برنامه جدید، هزینه خرید و تبدیل به سفارش‌ها تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. در مورد کانال تبلیغاتی که انتخاب کرده اید تحقیق کنید و به یاد داشته باشید که هر کانال تبلیغاتی به یک رویکرد محتوای منحصر به فرد نیاز دارد. بر روی تجربه کاربر تمرکز کنید تا جریان ثابتی از مشتریان وفادار داشته باشید. شما می‌توانید برای آماده‌سازی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به سپرتا مراجعه کنید. تیم متخصصان سپرتا به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برنامه کاربردی با تجربه کاربری بسیار خوب بسازید تا مخاطبان زیادتری به دست بیاورید و بتوانید درآمد بیشتری از این طریق کسب کنید. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید از شماره تلفن‌های موجود در سایت استفاده کنید تا با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و ابهام‌های خودتان را با آن‌ها مطرح کنید. کارشناسان در سریع‌تر زمان ممکن به این سوال‌ها پاسخ می‌دهند و آن‌ها را برطرف می‌کنند.  

منبع:

Ride-hailing app marketing: ultimate ASO & Social Ads guide      
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *