Comprehensive guide on how to market your internet taxi app before launch

راهنمای جامع نحوه بازاریابی اپلیکیشن تاکسی اینترنتی قبل از راه‌اندازی

ساخت یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی قدم اول کار شما در هنگام ورود به این عرصه است. این اپلیکیشن باید دارای امکاناتی نظیر رزرو تاکسی، ردیابی حرکت خودرو و پرداخت هزینه سفر با چند کلیک ساده باشد. اما آیا فقط ساختن و داشتن اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به خودی خود برای اطمینان از موفقیت کافی است؟ به طور قطع جواب این سوال خیر است. برای رشد مشتریان خود، باید اپلیکیشن رزرو تاکسی را به درستی بازاریابی کنید و برای انجام این کار به یک استراتژی بازاریابی قوی نیاز دارید. اجرای یک برنامه بازاریابی قوی می‌تواند به شما کمک کند هم مشتریان و هم رانندگان جدید جذب کنید و و آن‌ها حفظ کنید. در این مقاله با نحوه بازاریابی اپلیکیشن خود برای تاکسی اینترنتی قبل از راه‌اندازی و محبوب کردن آن در بین رانندگان و مشتریان خود آشنا خواهید شد. اما قبل از پرداختن به این بحث، اجازه دهید در مورد کارهای مهم دیگری که باید قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسی خود انجام دهید صحبت کنیم.  

نکاتی که باید قبل از راه اندازی اپلیکیشن رزرو تاکسی در نظر بگیرید

  • تحقیقات بازار را به درستی انجام دهید. وضعیت بازار محلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط چالش‌برانگیز مخاطبان هدف خود را درک کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید اپلیکیشن خود را به گونه‌ای توسعه دهید که بتواند آن نقاط دردناک را برطرف کرده و راه‌حل‌هایی مناسب ارائه دهد.
  • انجام تجزیه و تحلیل رقبا مهم است. به این فکر کنید که چه چیزی در برنامه تاکسی شما کمک می‌کند تا در بین رقبای شما متمایز شود.
  • برای یک تاکسی اینترنتی، ایجاد اعتماد در بین کاربران مهم است. بنابراین، برنامه شما باید برای استفاده آسان باشد. علاوه بر این، شفافیت در امکانات مختلف اپلیکیشن رزرو تاکسی مانند اشتراک‌گذاری اطلاعات، ردیابی و پرداخت، باعث افزایش اعتماد کاربران و افزایش پایگاه مشتریان می‌گردد.
  • هر خودرویی برای تاکسی‌بودن مناسب نیست، پس بهتر است از داشتن خودروهای مناسب مطمئن شوید. خودروهایی را داشته باشید که برای این نوع خدمات قابل تغییر هستند و ایمن هستند. فضای داخلی خودروها و ایمنی آن‌ها را به طور کامل بررسی کنید.
  • فراموش نکنید که قبل از راه اندازی اپلیکیشن خود و ارائه خدمات تاکسی از طریق آن، تمامی مدارک مربوط به مجوز و بیمه را مرتب داشته باشید. مطمئن شوید که تمام خودروهای شما ثبت شده و تمام بازرسی‌ها انجام شده است تا در هنگام استفاده از آن‌ها مشکلی نداشته باشید.
  • یک لیست از افراد اثرگذار در حوزه تاکسی اینترنتی ایجاد کنید. با تأثیرگذاران اجتماعی، نشریات برجسته، وبلاگ نویسان و غیره تماس بگیرید، کسانی که ممکن است علاقه‌مند به نوشتن در مورد برنامه تاکسی اینترنتی شما باشند. با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در مورد استراتژی تاکسی اینترنتی خودتان صحبت کنید.
  • تلاش‌های بخش روابط عمومی شما در مرحله قبل از راه اندازی می‌تواند در طولانی مدت به شما کمک کند. اگر آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید برای انجاک کارهای مربوط به  روابط عمومی قبل از راه‌اندازی وقت بگذارید، فقط فهرستی از وب‌سایت‌ها را برای ارسال پست‌های مرتبط با برنامه‌تان ایجاد کنید؛ زیرا این کار فرآیند تبلیغات را در زمان نزدیک‌شدن به زمان راه‌اندازی آسان‌تر می‌کند.

برنامه تاکسی خود را مانند یک حرفه ای بازاریابی کنید

وقتی نوبت به بازاریابی اپلیکیشن تاکسی می رسد، باید آن را در بین رانندگان و همچنین مشتریان خود قابل مشاهده کنید. بیایید در مورد چند مرحله بازاریابی صحبت کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید با رانندگان ارتباط برقرار کنید.

از مزایای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

برای ارتباط با رانندگان باید از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که معمولاً در آن‌ها فعال هستند، آگاه باشید. برنامه خود را به شدت در آن کانال ها تبلیغ کنید و با رانندگان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

از تبلیغات رسانه‌های محلی حداکثر استفاده را ببرید

تبلیغات رسانه‌های محلی می‌تواند به شما کمک کند تا در میان رانندگان بالقوه سر و صدا ایجاد کنید. برنامه خود را در تلویزیون، رادیو و روزنامه ها تبلیغ کنید. استوری‌های  متفاوت‌تر از آنچه قبلاً همه رانندگان داشته‌اند را به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برنامه خود را قبل از راه‌اندازی در وب‌سایت‌های مختلف بررسی برنامه ارائه کنید.

دارای رابط کاربری آسان و مجزا برای رانندگان

رانندگان شما به یک رابط کاربری ساده و با کاربری آسان نیاز دارند تا بتوانند گزینه‌های خود را به سرعت در صورت نیاز مدیریت کنند و در زمان واقعی با مشتریان خود در تماس باشند. بنابراین، هنگام توسعه برنامه خود به تمام این جزئیات توجه کنید.

یک ویژگی ادغام پرداخت جداگانه برای رانندگان نگه دارید

داشتن یک ویژگی پرداخت برای رانندگان برای محاسبه حق خود و جمع‌آوری پول برای برنامه تاکسی شما بسیار ضروری است. اگر قابلیت یکپارچه سازی پرداخت درون برنامه‌ای را برای استفاده آسان کنید، رانندگان بیشتری به استفاده از برنامه شما علاقه‌مند می شوند.

فناوری مکان جغرافیایی را در برنامه قرار دهید

موقعیت جغرافیایی برای یک برنامه رزرو تاکسی بسیار مهم است. فناوری موقعیت جغرافیایی همراه با امکانات GPS و نقشه های گوگل به رانندگان کمک می‌کند، سریع ترین مسیر را پیدا کنند و در زمان صرفه‌جویی کنند. Include geolocation technology in the app

چند نکته برای برقرار ارتباط بیشتر با مشتریان و افزایش پایگاه داده کاربران قبل از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی

قبل از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی باید یکسری نکات را رعایت کنید تا بتوانید بازاریابی تاکسی اینترنتی خودتان را به خوبی انجام دهید. در ادامه به مهم‌ترین نکات میان آن‌ها می‌پردازیم و توضیحات لازم پیرامون آن‌ها را بیان می‌کنیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه مهم برسید.

تاکتیک های تبلیغاتی آفلاین را اجرا کنید

به مکان هایی فکر کنید که مردم معمولاً به تاکسی نیاز دارند. بروشورهای تبلیغاتی ایجاد کنید و آن‌ها را در تمام آن مکان‌ها توزیع کنید. برای جذب مشتریان بیشتر، تخفیف ها و کدهای تبلیغاتی را به آگهی‌ها اضافه کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن خود را از طریق مجلات، روزنامه‌ها و ایستگاه‌های رادیویی محلی بازاریابی کنید.

برنامه را به صورت آنلاین تبلیغ کنید

تبلیغات ارجاعی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات حمایت شده و تبلیغات سایت های معاملاتی را انتخاب کنید تا در مورد برنامه خود صحبت کنید و توجه مخاطبان هدف خود را به صورت آنلاین جلب کنید.

ویژگی‌های GPS و Maps را در برنامه خود نگه دارید

GPS و نقشه‌های موجود در برنامه‌های رزرو تاکسی به مشتریان در مورد مسیرهایی که رانندگان آن‌ها دنبال می‌کنند، اطمینان می‌دهند. قابلیت Push Notification ابزار مهم دیگری است که اپلیکیشن تاکسی را برای رانندگان مفید می‌کند. هنگامی که مسافر یک تاکسی را رزرو کرد، اطلاعات لازم را در مورد خودرو ارائه می‌دهد. همچنین از طریق این قابلیت می‌توانید برای مشتریان پیام هایی با ذکر پیشنهاد و تخفیف ارسال کنید.

یک ویژگی پرداخت امن و آسان به طور جداگانه برای مشتریان داشته باشید

گزینه پرداخت ایمن برای پرداخت جهت مشتریان در یک برنامه تاکسی باعث ایجاد اعتماد در بین آن‌ها می‌شود و آن‌ها ترغیب می‌کنند، هر زمان که نیاز به رزرو تاکسی اینترنتی وجود داشته باشد، از همان برنامه استفاده کنند. علاوه بر این، محاسبه خودکار کرایه باید در برنامه تاکسی شما گنجانده شود تا به مسافران کمک کند تا کرایه مناسب را برای مسافت طی شده دریافت کنند و بتوانند به راحتی آن را پرداخت کنند.   به طور خلاصه، کلید موفقیت یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی این است که چگونه از رقبای خود در صنعت متمایز شوند. منحصربه‌فرد کردن اپلیکیشن رزرو تاکسی اینترنتی خود با گنجاندن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، مفید هم برای رانندگان و هم برای مسافران، مطمئناً می‌تواند به شما در تضمین موفقیت بلندمدت کسب‌وکار تاکسی‌تان کمک کند. حالا بیایید به مرحله مهم دیگری از بازاریابی اپلیکیشن تاکسی شما برسیم. یک استراتژی بودجه برای کل فرآیند بازاریابی برنامه ریزی کنید. بدون آن، نمی‌توانید با موفقیت برنامه خود را تبلیغ کنید. در اینجا نحوه تخمین بودجه برای فعالیت های بازاریابی اپلیکیشن تاکسی آورده شده است.

مراحلی که باید هنگام برنامه ریزی بودجه برای فعالیت های بازاریابی اپلیکیشن تاکسی دنبال کنید

  • تحقیق در مورد داستان‌های موفقیت رقبا و بررسی منابع و بینش‌های شرکت‌های زیرمجموعه به شما کمک می‌کند تا یک معیار واقع‌بینانه برای برنامه‌ریزی بودجه به دست آورید.
  • بسته به برنامه شما برای راه اندازی یک برنامه تاکسی، سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی ضروری را تخمین بزنید. بسیاری از متغیرها، مانند ویژگی های بازار شما و تعداد رقبای موجود در آن، باید در هنگام ایجاد یک برنامه مالی در نظر گرفته شوند.
  • به طور مشابه، بازده سرمایه گذاری بازاریابی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک برنامه بودجه واقعی تنها زمانی پدیدار می‌شود که تمام داده‌های ضروری مانند مدل کسب درآمد و معقول بودن آن و میزان درآمد برنامه‌ریزی شده از یک کاربر را کنار هم قرار دهید.
مهم‌تر از همه، باید در نظر داشته باشید که ممکن است تعداد مشخصی از نوسانات در بودجه وجود داشته باشد. بنابراین، هنگام تصمیم گیری بودجه برای فعالیت های بازاریابی اپلیکیشن خود در مرحله قبل از راه‌اندازی، همیشه باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشید.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتان را قبل از راه‌اندازی به خوبی بازاریابی کنید

بازاریابی اپلیکیشن و افزایش پایگاه کاربری آن قبل از راه اندازی کار آسانی نیست. شما باید چندین فاکتور مختلف، شامل موارد مربوط رقابت با دیگر تاکسی‌های اینترنتی، مدارک مورد نیاز و ساخت رابط برنامه مناسب، ایجاد سیستم  پرداخت مناسب و بالا‌بودن کیفیت خودرو را در نظر بگیرید تا بتوانید قبل از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی خودتان، آن را به خوبی بازاریابی کنید و مشتریان بیشتری برای آن نیز جذب کنید. شما می‌توانید برای ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی به سپرتا مراجعه کنید. سپرتا تیم فنی قوی دارد و این کار را با قیمت مناسبی برای شما انجام می‌دهد. به این صورت شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه، بهترین اپلیکیشن تاکسی اینترنتی داشته باشید. در صورت وجود هرگونه سوال در مورد جذب کاربر برای تاکسی اینترنتی و ساخت آن نیز می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت سپرتا تماس بگیرید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهند و ابهام‌های موجود شما را از بین ببرند.  

منبع:

A Comprehensive Guide on How to Market Your Taxi App Before Launching
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *