تاکسی برقی سازمان تاکسیرانی تهران

تاکسی‌ برقی؛ آغاز فصلی نوین در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

تجهیز ناوگان تاکسیرانی تهران به خودروهای برقی در مراسمی با حضور شهردار تهران، آقای دکتر زاکانی و همچنین مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خانم ملکی انجام گرفت. مراسم رونمایی از تاکسی برقی در روز 26 دی ماه 1402 در تهران انجام شد. تاکسی برقی- تاکسیرانی تهران   استفاده از خودروهای برقی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • مصرف انرژی: انرژی خودروهای برقی با توجه به اینکه از طریق گاز طبیعی، زغال سنگ، انرژی‌های پایدار مانند بادی و خورشیدی؛ تامین می‌شود؛ همین تنوع منابع انرژی به ذخیره منابع نفتی و کاهش مصرف بنزین کمک شایانی می‌کند.
  • پشتیبانی از اقتصاد نفتی: با توجه به وابستگی کمتر به نفت، استفاده از تاکسي‌های برقی باعث رونق استفاده از انرژی‌های جایگزین شده و اقتصاد ناشی از تولید انواع انرژی را تقویت می‌کند.
  • مسافت پیموده شده: بیشتر خودروهای برقی با یکبار شارژ می‌توانند حدودا 400 کیلومتر را طی کنند و شارژ مجدد آن‌ها به زمانی کمتر از یک ساعت نیاز دارد.
  • آلودگی: خودروهای برقی علاوه بر آلودگی هوای کمتر، آلودگی صوتی کمتری نیز دارند.
تاکسیرانی شهر تهران   سازمان تاکسیرانی تهران به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کلیدی شهرداری با همکاری شرکت کرمان موتور؛ با فراهم نمودن ناوگان تاکسی برقی گامی بزرگ در جهت کاهش آلودگی هوای کلان شهر تهران و نوسازی ناوگان تاکسی درون شهری برداشتند. همزمان با تاکید دولت بر هوشمندسازی حمل و نقل و ورود تاکسی‌های برقی در شهر تهران؛ این امر می‌تواند فصلی نوین برای آغاز یکپارچگی تاکسی‌های پایانه‌ای باشد. استفاده از ناوگان تاکسی برقی در پلتفرم‌ تاکسی اینترنتی پایانه‌ای شهر تهران، بهره‌مندی از این ناوگان برای عموم مردم و در سرتاسر شهر تهران را میسر و ساماندهی می‌کند.      
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *