What is an internet taxi

تاکسی اینترنتی چیست؟

پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون حتی نحوه رفت و آمد ما را ارتقا داده است. ما می توانیم هر بلیطی را برای هر نوع حمل و نقل از هر گوشه ای از جهان رزرو کنیم. صف‌های طولانی برای خرید بلیط در ایستگاه‌های راه‌آهن و ایستگاه‌های اتوبوس کوتاه شده است؛ زیرا تعداد بیشتری از مردم از انتظار طولانی در صف‌ها را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند بلیت را به صورت آنلاین از خانه‌شان خریداری کنند. اکنون در مورد تاکسی‌ها نیز چنین اتفاقی افتاده  است. با در دسترس‌بودن خدمات تاکسی اینترنتی، مردم اکنون می‌توانند در هر زمان و هر مکان از خانه خود تاکسی رزرو کنند. آن‌ها مجبور نیستند برای این کار به خیابان بروند. در این مقاله تاکسی اینترنتی را به طور کامل بررسی کنیم، نحوه عملکردش برای مسافران و رانندگان را توضیح دهیم و در آخر نیز مزیت‌هایش را برای شما بیان کنیم تا در مورد راه‌اندازی تاکسی اینترنتی سازمان خودتان به اطمینان کامل برسید.

تعریف تاکسی اینترنتی چیست؟

اصطلاح «تاکسی اینترنتی» معمولاً به استفاده از فناوری آنلاین و اینترنت برای ارائه خدمات تاکسی یا حمل و نقل اشاره دارد. تاکسی‌های اینترنتی پلتفرم‌های آنلاین هستند که خودروهای مختلف را با افراد مختلف به اشتراک می‌گذارند و مسافران را به راننده‌ها از طریق برنامه خودشان متصل می‌کنند تا بتوانند یکدیگر پیدا کنند. این خدمات به مسافران  امکان را می دهد که درخواست خودرو در محل نمایند و به مقصد خودشان با سرعت بیشتری برسند. همچنین به رانندگان امکان کسب درآمد بیشتر از این طریق را می‌دهد. خدمات تاکسی اینترنتی در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده‌اند و راهی راحت و کارآمد برای رزرو و استفاده از خدمات تاکسی ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین از فناوری استفاده می‌کنند تا تجربه کاربری شما در هنگام سفر را افزایش دهند و این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها بسیار راحت باشد. هزینه تاکسی اینترنتی نیز  نسبت تاکسی عادی بسیار کم‌تر است و این بزرگ‌ترین نقطه قوت این تاکسی به حساب می‌آید.

عناصر ضروری برنامه تاکسی اینترنتی چیست؟

هر برنامه تاکسی اینترنتی باید یکسری عناصر ضروری در داخل خودش داشته باشد تا افراد بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. در ادامه مهم‌ترین عناصر را به شما معرفی می‌کنیم تا در هنگام راه‌اندازی تاکسی اینترنتی به آن‌ها دقت داشته باشید و این موارد را در نظر بگیرید.

What are the essential elements of an internet taxi app

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی

راننده باید یک دستگاه مجهز به جی پی اس داشته باشد تا برنامه بتواند از این طریق، مکان راننده را به اشتراک بگذارد. به این صورت امکان پایش خودرو و راننده تاکسی اینترنتی به راحتی وجود دارد و مسافران می‌توانند مشاهده کنند که راننده در چه مکانی قرار دارد. به این صورت در صورت انحراف راننده از مسیر، مسافر می‌تواند به پشتیبانی اطلاع دهد تا اقدامات لازم در این زمینه به خوبی انجام شود.

اطلاعات خودروی انتخاب‌شده به عنوان تاکسی اینترنتی

اطلاعات سواری جزئیات مربوط به راننده، مدل خودرو، شماره خودرو، همراه با رتبه‌بندی راننده را به مسافران نشان می‌دهد. به این ترتیب مسافران می توانند اطلاعات بیشتری در مورد ماشین و راننده داشته باشند و بهتر در مورد انتخاب خودروی موردنظر تصمیم‌گیری کنند. همچنین آن‌ها امکان اشتراک‌گذاری این اطلاعات با دیگران را نیز دارند تا به آن‌ها در هنگام انتخاب تاکسی اینترنتی به طور چشمگیری کمک کنند.

قسمت چت بین مسافر و راننده تاکسی اینترنتی

گزینه چت به محض اینکه مسافر احتمالی درخواست خودرو را به راننده ارسال کند فعال می‌شود. پس از فشار دادن، رانندگان می‌توانند در صورت نیافتن آدرس دقیق با مسافران چت کنند یا هرگونه درخواست اضافی را به اطلاع آن‌ها برسانند و همچنین مسافران نیز می‌توانند درخواست‌های اضافی خودشان را به رانندگان اعلام کنند و از طریق آن‌ها را مطلع سازند. همچنین با استفاده از این قسمت، رانندگان ناشنوا نیز می‌توانند مسافر دریافت کنند و با محدودیتی در این زمینه روبه‌رو نشوند. به این صورت تعداد رانندگان نیز به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند که موضوع مهمی به شمار می‌آید.

قسمت پرداخت به صورت آنلاین

این گزینه به مسافران اجازه می‌دهد تا با استفاده از روش‌های مختلفی اقدام به پرداخت کنند. رانندگان نیز می‌توانند با زدن گزینه پایان سفر هزینه پرداخت‌شده توسط مسافر را بعد از کسر کارمزد دریافت کنند. البته در هنگام پرداخت آنلاین باید یکسری از پروتکل در برنامه رعایت شود تا اطلاعات بانکی مسافر حفظ شود و راننده نیز بتواند از دریافت حق الزحمه اطمینان کاملی پیدا کند. این موارد امنیت پرداخت درون برنامه تاکسی اینترنتی را به طور قابل‌توجهی حفظ می‌کند و موارد بسیار مهمی به شمار می‌آیند.

نحوه عملکرد تاکسی اینترنتی برای مسافران و رزرو تاکسی توسط آن‌ها

برای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی نیاز است تا نسبت به عملکرد برنامه تاکسی اینترنتی برای مسافر و راننده اطلاع داشته باشید. در این قسمت این موضوع را از سمت مسافر مورد بررسی قرار می‌دهیم.  

How internet taxi works for passengers and taxi booking by them

باید در برنامه ثبت‌نام کنند، مبدا و مقصد سفر را مشخص ‌کنند

برای درخواست تاکسی اینترنتی، مسافران باید حساب خود را در ارائه دهنده برنامه ثبت کنند. پس از اتمام، مسافران می توانند به تاکسی های موجود در نزدیکی منطقه خود دسترسی داشته باشند. پس از انتخاب مبدا و مقصد مسافران می‌توانند اقدام به درخواست تاکسی اینترنتی کنند. بعد از ثبت درخواست تاکسی اینترنتی، مسافر به نزدیک‌ترین خودروهای موجود نشان داده می‌شود. در این بین مسافران می توانند جزئیات خودروها را بررسی کنند و اطلاعات مربوط به خودرو و زمان تخمینی رسیدن تاکسی اینترنتی را دریافت کنند.

تاکسی موردنظر را باید انتخاب کنند

بعد از مشاهده جزییات توسط مسافر، او باید تاکسی را انتخاب کند تا این موضوع به راننده موردنظر اطلاع داده شود. پس از انجام این کار، راننده به سمت مسافر موردنظر حرکت می‌کند تا او را سوار کند.

 هزینه تاکسی را پرداخت می‌کنند و سفر پایان می‌یابد

پس از اتمام سفر باید مسافر از طریق گزینه پرداخت، هزینه سفر موردنظر را پرداخت کند تا وارد حساب تاکسی اینترنتی موردنظر شود.

در نظرسنجی تاکسی اینترنتی موردنظر شرکت می‌کنند تا به راننده امتیاز دهند

در انتها و پس از پیاده‌شدن مسافر از خودرو، باید در نظرسنجی راننده تاکسی اینترنتی شرکت کند و به او امتیاز دهد تا برنامه بتواند، رتبه‌بندی خودش را به طور دقیق و کامل انجام دهد.

 نحوه عملکرد تاکسی اینترنتی برای رانندگان و رزرو مسافر توسط آن‌ها

در این قسمت قصد داریم، پیرامون عملکرد تاکسی اینترنتی برای رانندگان صحبت کنیم تا در این زمینه به آگاهی کاملی برسید. پس تا انتهای آن همراه ما باشید.

باید با شما قرارداد ببندند و در برنامه ثبت‌نام کنند

در ابتدای کار، راننده باید با شما قرارداد بندند و در برنامه ثبت‌نام کند. به این صورت شما می‌توانید اطلاعات مختلف و موردنیاز راننده را دریافت کنید و اقدامات لازم را به انجام برسانید.

پس از ثبت‌نام برای انتخاب مسافر باید وارد داشبود مخصوص آن شوند

پس ازثبت‌نام، راننده باید وارد داشبورد برنامه شود تا بتواند اقدام به انتخاب مسافر موردنظر کند. در آن‌جا می‌تواند مسافران مختلف نزدیک خودش را مشاهده کند و از بین آن‌ها انتخابش را انجام دهد.

پس از انتهای سفر باید برای دریافت هزینه باید گزینه پایان سفر را بزنند

پس از به پایان‌رسیدن سفر، نیز راننده باید گزینه پایان سفر را بزند تا هزینه کرایه پس از کارمزد به حسابش واریز شود.

مزیت‌های تاکسی اینترنتی چیست؟

در این قسمت مزیت‌های بی‌شمار تاکسی اینترنتی را برای شما بیان می‌کنیم تا به آگاهی کاملی در مورد آن‌ها برسید و در این زمینه ابهام یا سوالی نداشته باشید.

What are the advantages of internet taxi

کاربرپسند‌بودن برنامه آن

برنامه‌های سرویس‌های تاکسی اینترنتی حتی برای افرادی که تمایل چندانی به فناوری ندارند، آسان است. برنامه موردنظر در مورد فرآیند ثبت نام و ایجاد یک شناسه برای استفاده از این خدمات فرد را راهنمایی می‌کند تا بتواند به راحتی از آن استفاده کند. پس از ورود به برنامه نیز فرآیند onboarding به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند از اپلیکیشن موردنظر استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود تا برنامه تاکسی اینترنتی بسیار کاربرپسند باشند.

امکان پایش لحظه‌ای تاکسی اینترنتی

پایش لحظه‌ای ایمنی مسافر و راننده را تضمین می‌کند. آن‌ها به راحتی می‌توانند کل سفر خود را از ابتدا تا انتها پایش کنند و همچنین می‌توانند مکان زندگی خود را برای هر کسی ارسال کنند تا در این زمینه به اطمینان کاملی برسند. به این ترتیب کاربر همچنین می تواند در صورت انحراف خودرو از مسیر از پیش تعیین شده هشدار دهد. همچنین به این صورت می‌توانند در صورت خرابی خودرو یا تصادف، آن را به سرعت اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود و وقت کم‌تری از مسافر و رانندگان تلف شود. به این صورت هم رانندگان و هم مسافران رضایت بالایی از خدمات شما خواهند داشت.

امکان ارائه بازخورد فوری و برخورداری از پشتیبانی لحظه‌ای

مزاحمت از طرف رانندگان و مشتریان قابل تحمل نیست و به سرعت با آن برخورد. هم مشتری و هم راننده می توانند در پایان سفر به یکدیگر برای رفتارشان امتیاز دهند. این امر تشخیص مزاحمت را آسان می‌کند؛ زیرا رتبه افراد بلافاصله کاهش می یابد. علاوه بر این پشتیبانی لحظه‌ای به مسافران و رانندگان اجازه می‌دهد تا در لحظه بروز اتفاق آن را اعلام کنند تا از بروز حوادث متفرقه بعدی جلوگیری و ایمنی خودشان را به طور کامل حفظ کنند. این موضوع بسیار مهم است و یکی از مزیت‌های مهم تاکسی اینترنتی به شمار می‌آید.

 امکان استفاده از کد تخفیف برای پرداخت هزینه سفر

برنامه‌های تاکسی اینترنتی برای مسافران مختلف کد تخفیف مختلف ارسال می‌کنند. مسافران می‌توانند از این کدهای تخفیف استفاده کنند تا هزینه‌های سفر خودشان را کاهش دهند. همچنین این برنامه‌ها برای رانندگان نیز برنامه تشویقی دارند. رانندگان با شرکت در این برنامه‌های تشویقی می‌توانند میزان درآمد خودشان از سفرهای مختلف را افزایش دهند. به این صورت رضایت رانندگان و مسافر به طور قابل‌توجهی جلب می‌گردد.

امکان انتخاب خودرو موردنظر

مشتریان می توانند نوع خودروی تاکسی اینترنتی خودشان را انتخاب کنند و محدودیتی در این زمینه نخواهند داشت. به این صورت می‌توانند با توجه به میزان بار خودشان و مسیرشان و هزینه موردنظرشان خودرو را انتخاب کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند تاکسی اینترنتی را برای انجام کارهای درون شهری خودشان رزرو کنند و در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشند.

امکان استفاده از تاکسی اینترنتی به صورت شبانه‌روزی

مردم می توانند از خدمات تاکسی اینترنتی در هر زمانی از روز استفاده کنند و از خدمات 24 ساعته خودروهای آن‌ها بهره‌مند شوند. این موضوع اهمیت بالایی دارد؛ زیرا ممکن است که فرد در نیمه‌شب به تاکسی نیاز داشته باشد که گزینه دیگری در دسترس ندارد. به این صورت مشتری می‌توانند بدون دغدغه تنها به مقصد موردنظرش فکر کند.

امکان صرفه‌جویی در زمان سفر

رزرو آنلاین تاکسی به زمان ناچیزی نیاز دارد. برنامه تاکسی اینترنتی شما را به تاکسی هایی که در نزدیکیتان هستند، متصل می‌کند تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان به مقصد موردنظرتان برسید. به این صورت  مشتریان دیگر مجبور نیستند برای سوار شدن تاکسی کنار جاده‌ها بروند. همچنین تاکسی‌ها مسیرهای میانبر را بلد هستند و با استفاده از آن‌ها زمان موردنیاز برای رسیدن به مقصد را کاهش می‌دهند و شما را سریع‌تر به آن‌جا می‌رسانند.

امکان پیدا‌کردن راحت‌تر مسافر

رانندگان مجبور نیستند برای جستجوی مسافران به جایی بروند، و در عوض هر زمان که مسافر نزدیک آن‌ها نیاز به خودرو داشته باشد، در برنامه خود از آن مطلع می‌شوند. اگر مکان و زمان برای راننده مناسب باشد، می‌تواند سوار شدن را بپذیرد و به سمت محل مسافر برود.

امکان شخصی‌سازی سفر براساس نیازهای خودتان

مسافران می‌توانند با استفاده از گزینه‌های مختلف موجود در برنامه تاکسی اینترنتی، سفر خودشان را شخصی‌سازی کنند. به عنوان مثال می‌توانند در برنامه محلی برای توقف انتخاب کنند تا بتوانند در طول سفر، در آن‌جا توقف داشته باشند و کار موردنظر خودشان را به انجام برسانند. همچنین می‌توانند به جای یک مسیر، دو مسیر انتخاب کنند تا بتوانند با یک تاکسی و راحتی بیشتری به هر دو مقصد برسند و در این جهت دردسر بسیار کم‌تری داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از گزینه‌هایی مانند عجله دارم، فوریت رسیدن تاکسی را مشخص کنند تا بتوانند در زمان‌های اضطراری سریع‌تر به خودروی موردنظرشان برسند.

امکان پرداخت آنلاین هزینه تاکسی اینترنتی بدون نیاز به پول نقد

همراه داشتن پول نقد و پرداخت نقدی هزینه تاکسی عادی، همواره یکی از دردسرهای این تاکسی‌ها به شمار می‌آمده است. این موضوع هم باعث تلف‌شدن وقت راننده، مسافر و دیگر مسافرهای موجود در تاکسی موردنظر می‌شد. این چالش در برنامه تاکسی اینترنتی با امکان پرداخت آنلاین و غیرنقدی هزینه برطرف شده است. شما می‌توانید به راحتی هزینه تاکسی اینترنتی خودتان را پرداخت کنید. حتی امکان پرداخت به صورت خودکار توسط برنامه نیز وجود دارد و تنها کافی است که شما گزینه پرداخت را در برنامه بزنید. به این صورت می‌توانید در زمان خودتان و راننده تاکسی به طور چشمگیری صرفه‌جویی کنید و مزیت بسیار مهمی به شمار می‌آید.  

امکان استفاده از تاکسی اینترنتی در مکان‌های مختلف

یکی دیگر از عیب‌های تاکسی عادی، محدودیت مکانی آن‌ها است. یعنی شما فقط می‌توانید در مکان‌های مشخصی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این مشکل در برنامه تاکسی اینترنتی و هنگام استفاده از آن‌ها وجود ندارد؛ زیرا شما می‌توانید در هر مکانی که هستید، درخواست تاکسی اینترنتی کنید و در این جهت محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. این موضوع راحتی شما در هنگام رسیدن به مقصد نهایی افزایش می‌دهد.

هزینه کم‌تر نسبت به تاکسی عادی

هزینه کلی تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی‌های عادی بسیار کم‌تر است. این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید مسیر یکسانی را با هزینه کرایه بسیار کم‌تری طی کنید و در هزینه‌های خودتان به طور قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. این موضوع یکی از دلیل‌های اصلی انتخاب تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی عادی توسط مسافران مختلف به شمار می‌آید.

راحتی و آسایش بیشتر تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی عادی

در نهایت آسایش و راحتی تاکسی اینترنتی نسبت به تاکسی‌های عادی و حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر است و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد مختلف در سطح شهرها، آن‌ها را به عنوان گزینه اصلی خودشان انتخاب کنند.

تاکسی اینترنتی خودتان را با استفاده از سپرتا راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی تاکسی اینترنتی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند رضایت مشتریان و رانندگان خودشان را به طور قابل‌توجهی برآورده کنند. بنابراین انجام این کار برای آن‌ها بسیار مفید است؛ اما انجام این کار بسیار حساس است و باید به طور دقیق و با استفاده از تیم حرفه‌ای انجام شوید. سپرتا در این زمینه می‌توانید به شما به عنوان مدیر سازمان یا شرکت‌های مختلف کمک کند تا بتوانید اقدام به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی کنید. تیم سپرتا بسیار حرفه‌ای هستند و به همین دلیل این کار با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می‌دهند که باعث می‌شود تا در زمان بسیار اندکی، تاکسی اینترنتی شما راه‌اندازی شود و هزینه‌هایتان نیز کاهش یابد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از شماره تلفن موجود در سایت با ما ارتباط بگیرید تا کارشناسان راهنمایی‌های لازم در این زمینه را برای شما بیان کنند.

منبع:

Understanding the working of taxi booking app development 21+ Pros And Cons Of Online Cab Services (Explained) Ridesharing company  
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *