سپرتا بلاگ
تاکسی هوایی بدون خلبان بويینگ

تاکسی هوایی بدون خلبان بویینگ، خدمات جابجایی مسافران را ارائه می‌دهد.

زیرمجموعه‌ای از بویینگ برنامه‌ریزی کرده است تا در این دهه، تاکسی هوایی بدون خلبان و خودران خود را به کار گیرد و در این راستا در تلاش است تا مجوزهای لازم را از رگولاتورهای آمریکایی دریافت کند.

به نقل از خبرگزاری مهر و به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، بویینگ از طریق زیرمجموعه‌اش به نام Wisk Aero قصد دارد تا سال 2030 راه حلی برای مشکلات ترافیکی شهری ارائه دهد.

برایان یوتکو، مدیرعامل Wisk Aero، اعلام کرده که در حال همکاری با رگولاتورهای آمریکایی است تا بتواند تاکسی هوایی بدون خلبان خود را در این دهه برای جابه‌جایی مسافران آماده کند.

یوتکو در نمایشگاه هوایی فارن بورو، اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های شرکت برای توسعه تاکسی‌های هوایی ارائه کرده است. با وجود آرمان‌های بلندپروازانه‌ی او، صنعت تاکسی‌های پرنده با چالش‌های فناورانه‌ای از جمله نیاز به توسعه باتری‌های پیشرفته‌تر برای انجام چندین سفر با یک بار شارژ مواجه است.

این صنعت باید رگولاتورها و عموم مردم را قانع کند که این وسایل نقلیه ایمن هستند. این کار با وجود خودران بودن این وسایل بسیار سخت است.

شرکت Wisk در حال حاضر بر روی نسل ششم وسیله نقلیه هوایی کار می‌کند که قابلیت حمل 4 مسافر و بار اضافی در هر پرواز را دارد.

وسیله نقلیه «Generation 6» یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در صنعت هوانوردی تجاری را با بهترین نرم‌افزارها و فناوری‌های خودران، به همراه نظارت انسانی در هر سفر ارائه می‌دهد.

این وسیله نقلیه عمودپرواز با هر بار شارژ می‌تواند مسافت 144 کیلومتر بپیماید. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که هواپیما می‌تواند با سرعت 120 گره (معادل 222 کیلومتر در ساعت) در ارتفاع 762 تا 1220 متری از سطح زمین پرواز کند. این هواپیما دارای بالی به طول 15 متر و 12 پروانه است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *