Safety Tips to Memorize Before Your Next Flight

5 نکته ایمنی که قبل از پرواز باید به خاطر بسپارید

امکان بروز حادثه در پروازها بسیار کم است؛ با این حال شما باید یکسری نکات ایمنی مهم در مورد آن را بدانید و قبل از پرواز آن‌ها را چک کنید تا این احتمال اندک را نیز از بین ببرید. در ادامه 5نکته ایمنی که قبل از پرواز باید به خاطر بسپارید را برای شما بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید تا نسبت به این نکات آگاهی پیدا کنید.

1.     از لباس درست استفاده کنید

بهترین جنس لباس برای پوشیدن در هواپیما پنبه یا پشم است. لباس‌های راحت بپوشید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت نیاز به سرعت حرکت کنید. در هنگام پرواز کفش پاشنه بلند نپوشید، زیرا در صورت اتفاق نمی‌توانید با استفاده از آن بدوید. کفش‌های کتانی و راحت بهترین انتخاب برای پرواز به شمار می‌آیند، چون با آن‌ها می‌توانید به راحتی بالا و پایین بپرید و به سرعت حرکت کنید.

2.     حدالامکان وسایل الکترونیکی به همراه نبرید

برخی از افراد در هنگام پرواز، لپ تاب خودشان را نیز به همراه می‌برند و تصور می‌کنند که نمی‌توانند از آن جدا شوند و در پرواز حتما به کارشان خواهد آمد. اما این کار اشتباه است و بهتر است، به جای این کار، راهکارهای زیر را به کار ببندند. بهتر است، قبل از سفر اطلاعات لازم خودتان در لپ تاب را روی یک هارد یا یک فضای ابری ذخیره کنید و لپ تاب را به همراه خودتان نیاورید. فرض اولیه شما باید این باشد که لپ تاب و وسایل الکترونیکی شما در پرواز گم می‌شود. اگر قصد آوردن لپ تاب یا موبایل در پرواز دارید، باید از وضعیت باتری و شارژهایش اطمینان کامل حاصل کنید. زیرا ممکن است، در فشار بالای پرواز و استانداردنبودن دچار آتش‌سوزی شود و مشکلات زیادی به وجود بیاورد.

3.     به فیلم‌های ایمنی پخش‌شده در پرواز دقت کنید

حتی اگر فکر می کنید دستورالعمل‌های ایمنی را می‌دانید  و آن‌ها را نیم میلیون بار شنیده‌اید، باز باید آن‌ها را گوش دهید. زیرا ممکن است که شرایط هواپیما فرق کند، چیدمان صندلی متفاوتی داشته باشد، محل خروجی ها متفاوت باشد. در هنگام پرواز همواره کمربند ایمنی خودتان را ببندید، زیرا کسی از حوادث اطلاعی ندارد و امکان بروز آن‌ها وجود دارد.

4.     از محیط اطراف خود آگاه باشید

شما برای برنامه‌ریزی فرار احتمالی خودتان از پرواز، باید نسبت به درهای اطراف و به طور کلی شرایط آن‌ها آگاه باشید؛ زیرا ممکن است که نزدیک‌ترین در پرواز پشت سر شما باشد. به محض نشستن بدانید که گزینه های خروج شما چیست و تعداد صندلی ها را بین خود و نزدیکترین در خروجی بشمارید. اگر مجبور به خزیدن در تاریکی یا زیر دود بوده باشید، می‌دانید که اهمیت این اندازه‌گیری به چه اندازه است.

5.     به همسایگان مزاحم توجه نکنید

شما در طول سفر آرام باشید و به همسایگان مزاحم توجه نداشته باشید؛ زیرا اگر بخواهید با آن‌ها برخورد کنید؛ امکان دارد که حادثه در طول پرواز به وجود بیاید.

نکات امنیتی در پرواز را رعایت کنید

نکات امنیتی گفته‌شده به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت بروز نیز خودتان را نجات دهید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این موارد را به خاطر بسپارید و قبل از پرواز آن‌ها را به خاطر بسپارید. منبع: 11 Safety Tips to Memorize Before Your Next Flight
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *