هوشمندسازی تاکسی- سپرتا

تاکسی‌ فرودگاه یا تاکسی اینترنتی؛ انتخاب شما چیست؟

در آغاز سفر، تنها چیزی که دغدغه مسافران است، پیدا کردن وسیله حمل و نقل مناسب برای جابجایی از محل سکونت یا محل کار به فرودگاه است. کمتر کسی است که از وسیله شخصی خود برای این منظور استفاده کند چون در اکثر موارد هزینه پارک در محل فرودگاه مقرون به صرفه نیست، به خصوص اگر شما مدت زمان زیادی را در سفر باشید. اما در مرحله بعد، گزینه‌های متعددی برای جابجایی بر سر راه قرار می‌گیرند؛ مواردی مثل تاکسی سرویس نزدیک خانه، تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های فرودگاه. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید کدام‌یک مناسب‌ترند. یا ویژگی‌ها و معایب آن‌ها چیست؟ در این مقاله سعی می‌کنیم شما را در انتخاب بهتر همراهی کنیم.

ویژگی تاکسی‌های فرودگاه

با توسعه فرودگاه‌ها و پیشرفت خدمات‌دهی، شرکت‌های تاکسیرانی در شهرها و کشورهای مختلف تاکسی‌های فرودگاهی را با هدف ارایه امکانات بهتر حمل و نقل به مسافران راه‌اندازی کردند. این تاکسی‌ها بدلیل در دسترس بودن، امکان رزرو، راحتی و سرعت در جابجایی افراد، امروزه به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها هنگام سفر برای مردم تبدیل شده‌اند. در اکثر فرودگاه‌ها علاوه بر مدل خودروی مورد استفاده که بالاتر از انواع دیگر تاکسی‌های شهری است، مزایای بسیار تاکسی‌های فرودگاهی اهمیت انتخاب آن‌ها به عنوان یک وسیله امن و ایمن را مشخص می‌کند.

تاکسی فرودگاه امام خمینی

خودروهایی راحت و مدرن؛ همیشه در دسترس

خودروهایی که معمولا برای تاکسی‌های فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، به رنگ سبز یا زرد با تابلوی مخصوص هستند. خودروهایی جادار، راحت و مدرن که به صورت 24 ساعته و تمام طول هفته قابل دسترسند. شما بدون معطلی می‌توانید از خدمات سرویس حمل و نقل این تاکسی‌ها استفاده کنید. خودروهای فرودگاهی اکثرا در دسته انواع لوکس قرار می‌گیرند و مدل‌های مختلفی مانند هیوندای سوناتا، تویوتا کمری برای جابجایی مسافر استفاده می‌شود. این موضوع به خصوص زمانی که شما نیاز به حمل چمدان‌های بزرگ یا تعداد بالا دارید، بسیار می‌تواند کمک کننده باشد. زیرا علاوه بر راحتی، امکان جابجایی بار در مقادیر حجیم برای مسافر فراهم است.

رانندگانی کارآزموده و مجرب

رانندگان تاکسی‌های فرودگاهی افرادی مجرب، حرفه‌ای و کارنامه‌دار هستند که در کوتاهترین زمان ممکن، با استفاده از تجربه و مسیریاب‌های ویژه شما را به مقصد می‌رسانند. افراد با اطمینان و اعتماد کامل می‌توانند به تنهایی یا همراه با خانواده خود، سفری راحت را در ایمنی و امنیت کامل با این رانندگان داشته باشند. البته برای افزایش رضایت و استفاده مناسب‌تر از خدمات تاکسی‌های فرودگاهی، بهتر است پیش از سفر اطلاعات کامل از خودرویی که مد نظرتان است، میزان بار و تعداد چمدان‌ها، تعداد مسافر و مشخصات پرواز را را در اختیار تاکسیرانی فرودگاه قرار دهید. بدین شکل دیگر دغدغه‌ای برای حضور تاکسی مورد نظر خود نخواهید داشت.

تجربه سفری بدون اضطراب

همه مسافران به دنبال آن هستند که در راس ساعت مقرر و بدون نگرانی در فرودگاه حاضر باشند. ویژگی که در تاکسی‌های فرودگاهی حرف اول را می‌زند. استفاده از خودروهای مدل بالا و بدون مشکل که ترس شما از خرابی خودرو در مسیر را از بین می‌برد. همچنین وجود رانندگان حرفه‌ای این امکان را برای هر فردی فراهم می‌کند که بدون دغدغه و با تجربه‌ای لذت بخش سفر خود را به فرودگاه انجام دهد. البته عکس این موضوع هم صادق است و شما بعد از یک مسافرت طولانی، با انتخاب تاکسی‌های فرودگاهی می‌توانید در کمال آرامش به محیط خانه خود بازگردید.

وقت‌شناسی و نظم سرویس‌های خدمات‌دهنده

حتما هنگام سفر تجربه‌های بسیاری از انتظار برای خودرو و دلشوره ناشی از دیر رسیدن به مقصد را داشته‌اید. خوب.. این انتخابی است که هر کسی می‌تواند داشته باشد! اما چه بهتر که انتخاب خود را بر مبنای بهترین‌ها انجام دهیم. ویژگی غیر قابل چشم‌پوشی تاکسی‌های فرودگاهی، وقت شناسی و نظم در ارایه خدمت است. به نحوی که خودرو پیش از زمان تعیین شده شما در مبدا حضور دارد و به راحتی در زمان تعیین شده در فرودگاه حاضر خواهید بود. این موضوع علاوه بر مزیت تاکسی‌های فرودگاهی نوعی احترام به وقت مسافر است که همواره رعایت می‌شود.

تاکسی‌های اینترنتی رقیب سرسخت تاکسی‌های فرودگاهی یا…؟

با فراگیر شدن اینترنت و گوشی‌های هوشمند، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی داخل شهری نیز بین عموم مردم رواج پیدا کرد. هزینه پایین‌تر و امکان دسترسی با  تلفن همراه باعث شده است که بسیاری از مردم این تاکسی‌ها را انتخاب کنند. اما  نیاز به طی مسیر به سمت فرودگاه یا برعکس آن شاید چیزی نیست که بتوان با این نوع خودروها برطرف کرد. بررسی موارد زیر تا حد زیادی ابهامات در این خصوص را برطرف می‌کند؛ موضوعی که شاید در انتها باعث شود طرفداران تاکسی اینترنتی، طور دیگری فکر کنند.

 استخدام راننده‌های کم تجربه‌تر در تاکسیهای اینترنتی

بسیاری از افرادی که در تاکسی‌های اینترنتی  مشغول به‌کار هستند، به عنوان شغل دوم و پاره وقت آن‌را انتخاب کرده‌اند. از طرفی حتما به رانندگانی در این تاکسی‌ها برخورد کرده‌اید که بومی مرکز شهر نیستند؛ این موضوع باعث می‌شود که راننده آشنایی چندانی به مسیر نداشته باشد. هر چند مسیریاب‌ها ابزاری هستند که این روزها عصای دست رانندگانند، با این حال در صورت با هر گونه اختلال در آن‌ها یا کندی اینترنت، شما می‌مانید و یک راننده غیر حرفه‌ای که احتمال دیر رسیدن شما به مقصد را بیشتر می‌کند. چه بسا در ترافیک و مسیرهای نادرست هم گرفتار شوید.

عدم اطمینان کامل به پذیرش درخواست سفر

این موضوع به یک معضل تاکسی‌های اینترنتی تبدیل شده است که در زمان‌های پر ترافیک یا مواقع برفی یا بارانی بسیار سخت راننده‌ای درخواست شما را قبول می‌کند. حتی امکان هم دارد کسی را برای رسیدن به فرودگاه یا برگشت به سمت مقصد پیدا نکنید. پس فکر می‌کنید امکان حضور به موقع در مقصد را خواهید داشت؟ اصلا با دلشوره و اضطراب سر زمان رسیدن به فرودگاه چه می‌کنید؟ موضوع دیگر هم اینکه در بسیاری موارد ممکن است سفر شما توسط راننده بعد از مدتی لغو شود. در این صورت شما می‌مانید و یک اتلاف وقت بسیار و فرایندی که دوباره باید تکرار شود تا شاید نفر دیگری درخواست سفر شما را بپذیرد. به همه این‌ها اضافه کنید موضوع دیر وقت بودن زمان اکثر سفرهای فرودگاهی و عدم اطمینان از اینکه راننده‌ای درخواست شما را قبول کند یا خیر.

عدم امکان انتخاب نوع و مدل خودرو

اکثر افرادی که به سفر می‌روند و یا در راه بازگشت از سفر هستند، تعداد زیادی چمدان و بار دارند. این موضوع نیاز به یک خودروی جادار دارد. از آنجا که در استفاده از تاکسی‌های اینترنتی شما قابلیت انتخاب نوع و مدل خودرو بر حسب میزان بار خود را ندارید، بنابراین ریسک بالایی است که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید. هر چند سرویس‌های ویژه این تاکسی‌ها که با قیمت بالاتر ارایه می‌شوند، امکانات جدید آن‌هاست، با این حال به‌دلیل نبود قابلیت هماهنگی از قبل با راننده با هدف ارایه اطلاعات کافی، باز هم مسافر در بلاتکلیفی سفر با تاکسی اینترنتی خواهد بود.  

موضوع انتخابی آگاهانه است و دیگر هیچ!

ممکن است بعد از خواندن این مقاله اولین نکته مورد توجه برخی افراد هزینه پایین‌تر تاکسی‌های اینترنتی باشد. اگر این موضوع نتیجه‌گیری نهایی شماست، دعوت می‌کنیم تا بار دیگر کمی بیشتر و با دقت‌تر مطالعه کنید. برای حل این موضوع توجه شما را جلب می‌کنیم به هزینه-فایده تاکسی‌های فرودگاهی نسبت به سایر تاکسی‌های ارزان قیمت‌تر. اگر تمامی ویژگی‌هایی که ذکر شد را بار دیگر دوره کنید، متوجه می‌شوید  که اتفاقا تاکسی‌های فرودگاهی مقرون به صرفه‌تر هستند. خدمات حرفه‌ای، امنیت، ایمنی و راحتی موضوعاتی نیستند که بتوان با عدد و رقم آن‌ها را بیان کرد. چرا که این موارد ترجیح و اولویت اول افرادی است که انتخابی آگاهانه دارند. پس کافی است یکبار دیگر و با دیدی متفاوت سرویس دهنده خدمات حمل و نقل فرودگاهی خود را انتخاب کنید.  
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *