Understanding the drivers: likes, dislikes, behavior, and preferences

علایق، رفتارها و ترجیحات رانندگان تاکسی اینترنتی چیست؟

پویایی حوزه تاکسی اینترنتی به رانندگان بستگی دارد. با استفاده از تحقیقات موجود در مورد رفتار، ترجیحات و رابطه آن‌ها با شرکت‌های دارنده تاکسی اینترنتی، شما می‌توانید متوجه شوید مه چه چیزی باعث ایجاد انگیزه و آزار رانندگان می‌شود. رانندگان قلب و روح هر شرکت سوارکاری هستند. آن‌ها تنها کسانی هستند که هم با شرکت و هم با مشتریانش تعامل مستقیم دارند. با این حال، بحث کمی در مورد اینکه چه چیزی رانندگان را ترغیب می‌کند، وجود دارد. شرکت‌ها همیشه نمی‌دانند رانندگان چگونه تصمیم می‌گیرند، چگونه رفتار می‌کنند، با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند و هنگام کار برای یک شرکت تاکسی اینترنتی برای چه چیزهایی ارزش قائل هستند. در این مقاله، تحقیقات موجود را در نظر گرفتیم و سعی کردیم به این سوالات پاسخ دهیم.

چرا درک رانندگان تاکسی اینترنتی مهم است؟

صنعت تاکسی اینترنتی به چندین گروه مشتریان، رانندگان، ادمین پلت‌فرم، سیاست گذاران  مردم وابسته است. با افزایش تعداد پلت‌فرم‌های تاکسی اینترنتی، عادت عموم مردم به سفارش خودرو با این اپلیکیشن‌ها، و سیاست‌گذارانی که تلاش می‌کنند آن را برای همه منصفانه کنند، بیشتر شده است. این به این معنی است که مطمئن شوید که این دسته‌ها خوشحال و با انگیزه هستند و خط‌مشی‌ها و محدودیت‌های شرکت  را درک می‌کنند. علاوه بر آن، رانندگان تاکسی اینترنتی نیز اغلب مالک خودروهای خود هستند. تصمیمات آن‌ها به هر طریقی ممکن بر پویایی اپلیکیشن موردنظر اثر بگذارد. به همین دلیل باید رانندگان را درک کرد تا بتوان آن‌ها را ترغیب به کار در شرکت موردنظر کرد.

چرا رانندگان به اپلیکیشن تاکسی اینترنتی می پیوندند؟

در مطالعه ای که در سال 2020 در ایالات متحده انجام شد، محققان دریافتند که از زمان معرفی اوبر درآمد ساعتی رانندگان وسایل نقلیه اجاره‌ای کاهش یافته است. با این حال، کمبود راننده وجود ندارد. این به دلیل دو مزیت فوق العاده این شغل یعنی انعطاف پذیری و آزادی است. هنگامی که از رانندگان پرسیده می شود که چه چیزی در مورد کار در یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی جذاب‌تر است، اکثر آن‌ها در مورد انعطاف‌پذیری، آزادی و استقلال صحبت می‌کنند. بسیاری از مردم مفهوم کار کردن برای شخص دیگری را بد می‌دانند. آن‌ها برای انتخاب ساعت شروع و پایان کار توسط خودشان ارزش قائل هستند و دوست ندارند که در مورد آن توضیح بدهند. تاکسی اینترنتی همچنین به رانندگان این امکان را می‌دهد که درآمد بیشتری کسب کنند و چندین شغل مختلف داشته باشند.

رانندگان از چه چیزی در مورد تاکسی اینرنتی خوششان نمی آید؟

رانندگان هنگام پیوستن به یک شرکت حمل و نقل با دغدغه‌های زیادی مواجه می‌شوند. دغدغه‌ها از پلت‌فرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است، اما در اینجا رایج‌ترین آن‌ها را بیان می کنیم:

سیستم ناعادلانه رتبه‌بندی

در اپلیکیشن هایی مانند اوبر، هم رانندگان و هم مسافران رتبه‌بندی می شوند. با این حال، رتبه بندی در مورد رانندگان بسیار سخت‌گیرانه‌تر است و بر خلاف مسافران عواقب زیادتری برای آن‌ها دارد. دلایل اصلی که چرا رانندگان این سیستم را ناعادلانه می‌دانند به شرح زیر است:
  • رانندگان هر روز، چندین بار امتیاز می‌گیرند؛ در حالی که مشتریان فقط یک بار زمانی که تاکسی سفارش می‌دهند، سنجیده می‌شوند، که می‌تواند یک بار در هفته یا حتی یک بار در ماه اتفاق بیفتد.
  • اعداد نهایی در مورد مسافران تاکسی قابل اعتماد نیست.
  • رتبه‌بندی رانندگان معمولاً عواقب بیشتری برای رانندگان دارد. به عنوان مثال، در اوبر، رانندگان را می‌توان به طور موقت یا دائم به دلیل رتبه پایین آن‌ها ممنوع از سفر کرد. برای مسافران، چنین عواقبی وجود ندارد. مهم نیست که رتبه بندی چقدر وحشتناک باشد، مشتری هرگز ممونوعیت در مورد استفاده از برنامه تاکسی اینترنتی نخواهد داشت.

وعده های دروغین درآمد بالا

اغلب صاحبان تاکسی اینترنتی، هنگام جذب رانندگان در میزان درآمد، اغراق می‌کنند. بسیاری از رانندگان از شرکت‌های تاکسی اینترنتی به دلیل انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و نادرست عصبانی هستند. برخی دیگر همچنان از شغل خود انتظارات غیرواقعی دستمزد بالایی دارند.

ترجیحات رانندگان در حین کار در تاکسی اینتنرنتی چیست؟

همه رانندگان برای به حداکثر رساندن درآمد خود تلاش می کنند، اما نتایج آن‌ها به عوامل متعددی مانند تجربه، ویژگی‌های تاکسی اینترنتی و عوامل خارجی دیگر بستگی دارد.

افزایش قیمت  

نگرش نسبت به افزایش قیمت نیز در بین رانندگان متفاوت است. بسیاری از رانندگان به مناطقی می‌روند که قیمت بالا است تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

موقعیت مکانی بهتر

اکثر رانندگان ترجیح می دهند در مراکز شهر باشند. دلیل این موضوع این است که گردشگران در هتل‌های واقع در مرکز شهر سفرهای زیادی را درخواست می‌کنند.

انتظارات رانندگان تاکسی از پلتفرم های تاکسی اینترنتی چیست؟

انتظارات رانندگان تاکسی از سکوها برای همه افراد درگیر بسیار مهم است. برخی از درخواست‌های آن‌ها ممکن است، غیرواقعی به نظر برسد، اما ممکن است نقش جدی در میزان تعهد آن‌ها به کارشان و مدت زمان ماندن در  پلتفرم شما داشته باشند. برخی از درخواست های آنها ممکن است از نظر شرکت غیر واقعی یا غیر منطقی باشد، باید به رانندگان اطلاع داده شود که چرا دقیقاً درخواست های آنها عملی نمی‌شود. این قانون ایجاد اعتماد بین شرکت و رانندگان است. اعتمادی که اکنون طبق گزارش‌های متعدد وجود ندارد. موارد زیر محبوب‌ترین درخواست‌هایی است که رانندگان تاکسی از پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی دارند:

اطلاعات تکمیلی در مورد مسافر تاکسی اینترنتی

رانندگان تاکید می‌کنند که اگر اطلاعات بیشتری در مورد مسافر ببینند بسیار مفید خواهد بود. رانندگان می‌خواهند بدانند که آیا مسافران چمدان دارند و مشخصات چمدان، تعداد مسافران چیست و آیا مسافر حیوان خانگی یا نوزادی دارد. این امر بر پذیرش درخواست توسط راننده، جایی که آن‌ها برای سوار کردن مسافرها توقف خواهند کرد، تأثیر می‌گذارد.

برخورداری از حداقل دستمزد

رانندگان از پلتفرم‌ها انتظار دارند تا شرایط را برای آن‌ها فراهم کنند تا این افراد بتوانند از حداقل دستمزد ممکن برای گذران زندگی برخوردار شوند.

رانندگان را درک کنید تا بتوانید با آن‌ها تعامل بهتری داشته باشید

شما می‌توانید با درک رانندگان تعامل بهتری با این افراد داشته باشید و این افراد را ترغیب کنید تا بیشتر و بهتر برای شما کار کنند که موضوع بسیار مهمی است. شما می‌توانید برای ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتان به سپرتا مراجعه کنید، تیم سپرتا بسیار خبره هستند و قیمت آن نسبت به دیگر مکان‌ها بسیار کم‌تر است. منبع:

Understanding the drivers: likes, dislikes, behavior, and preferences

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *