راهنمای بسته بندی لباس برای ارسال با پست

بیشتر فروشگاه‌های آنلاین از خدمات پستی برای ارسال لباس استفاده می‌کنند. هر چند به‌نظر می‌رسد بسته‌بندی پوشاک بسیار آسان است، اما استفاده از پوشش مناسب برای این منظور، درج لیبل سفارشی و حتی نحوه تا کردن و قرار دادن لباس در بسته‌بندی نشان‌دهنده اعتبار فروشگاه است. در حقیقت با رعایت استانداردها در این خصوص، فروشگاه‌های آنلاین برند خود را متمایز از رقبا نشان می‌دهند و احتمال تهیه مجدد کالا توسط خریدار را بالاتر می‌برند. در صحنه رقابتی فروش پوشاک، تجربه حس خوب توسط مشتری هنگام باز کردن لباس مورد علاقه‌اش یکی از رموز ماندگاری او به‌عنوان خریدار دائمی فروشگاه است. برای اطلاع از نکات بسته بندی لباس در این مطلب به بررسی انواع پاکت و جعبه‌های استاندارد، روش تا کردن لباس و نوشتن آدرس برای ارسال انواع پوشاک با پست می‌پردازیم.

روش استاندارد بسته بندی لباس برای ارسال با پست

بسته بندی مناسب اصل مهم برندینگ برای فروشگاه‌های آنلاین است. با توجه به رقابت بسیار در این خصوص و تعداد زیاد کسب و کارهایی که به صورت اینترنتی در زمینه فروش انواع پوشاک فعالیت دارند، بسته‌بندی استاندارد یکی از روش‌های نگهداری مشتری و جلب اعتماد وی است. زیرا مشتریان در این بازار پر رقابت فقط به‌دنبال تجربه یک حس خوب از خرید خود هستند. این موضوع به‌معنای هزینه کردن بسیار زیاد نیست. بلکه فقط با در نظر گرفتن نکات ساده مانند تا کردن مناسب لباس، انتخاب جعبه یا پاکت استاندارد، درج لیبل مناسب و انتخاب نحوه ارسال سریع بسته می‌توان رضایت مشتریان را جلب کرد.

نحوه تا کردن لباس

هر چند ممکن است در هنگام حمل بسته، لباس داخل جعبه یا پاکت جابجا شود، با این حال تا کردن استاندارد به مرتب بهتر از قرار دادن معمولی آن است. زیرا مشتری انتظار دارد هنگام باز کردن بسته با یک لباس مرتب روبرو شود تا یک تیشرت یا شلوار شلخته و چروک خورده. با توجه به نوع پوشاک ارسالی، بهتر است موارد زیر را برای تا کردن آن‌ها رعایت کنیم:

  • تیشرت و بالاپوش‌های روزمره: لباس را روی سطح صاف قرار دهید، سپس آستین‌ها را به پشت تا کنید. در انتهای کار لباس را از وسط در سه قسمت تا کنید.
  • پیراهن و بلوز: دکمه‌ها را ببندید سپس از درزها لباس را تا کنید. بهتر است بین هر تای لباس یک لایه کاغذ پوستی قرار دهید تا چروک کمتر شود.
  • شلوار: شلوارها را به‌صورت طولی و با زیپ به سمت داخل تا کنید و سپس دوباره از وسط تا کنید. شلوارک‌ها نیازی به تای دوم ندارند.
  • پیراهن بلند و دامن: لباس را با دقت و از خطوط درز آن مانند خط کمر یا پایین دامن تا کنید.
  • بافتنی‌ها: این لباس‌ها را نیز بر حسب نوع آن از آستین یا خطوط درز تا کنید.

در همه موارد استفاده از کاغذ پوستی در بخش‌هایی از لباس که تزییناتی مانند دکمه، کمربند یا زیپ وجود دارد بسیار کاربردی است و احتمال آسیب‌های سطحی را کمتر می‌کند. همچنین بعد از تا کردن لباس بهتر است آن‌را داخل کاغذ پوستی یا پلاستیک حباب‌دار بپیچید تا کمتر چروک شود.

یک خانم در حال بسته‌بندی لباس در کاغذ-cloth-pack

انتخاب بسته مناسب

بسته مناسب برای لباس‌ها باید کمترین فضای خالی را داشته باشد. زیرا فضای اضافی در اطراف باعث می‌شود که لباس به‌صورت لوله شده و چروک درآید. اما برای بسته بندی لباس در ارسال پستی از انواع بسته‌های زیر استفاده می‌شود:

پاکت‌های حبابدار پستی

پاکت‌های حبابدار پستی با درب چسب‌دار نوع رایج مورد استفاده برای بسته بندی لباس و ارسال با پست هستند. این پاکت‌های دو لایه یک بخش داخلی حباب‌دار نایلونی دارند که لباس را از رطوبت و آسیب احتمالی محافظت می‌کنند. یک نوع دیگر هم پاکت پستی لمینه متالایز است که لایه داخلی آن از جنس ورقه نازک فلزی آلومینیومی است. بنابراین محتویات بسته در برابر نور و رطوبت محافظت می‌شود. البته با توجه به ابعاد موجود این پاکت‌ها، لباس‌های کم حجم و تعداد کم را می‌توانیم با آن‌ها ارسال کنیم.

دو پاکت پستی-بسته بندی لباس

بسته‌های پلاستیکی پستی پلی میلر (Poly mailer)

این بسته‌ها، نوعی پاکت پلاستیکی مقاوم، سبک، ضد رطوبت با درب چسبی هستند و برای بسته‌بندی انواع لباس‌های نرم مثل تیشرت، شلوار، شال یا بافتنی کاربرد ارند. این بسته‌ها در دو نوع ساده برای لباس‌های معمولی و حباب‌دار برای لباس‌های ظریف و گران‌قیمت قابل تهیه هستند. با توجه به جنس پلاستیکی این بسته‌ها، روی آن‌ها را نمی‌توان با خودکار آدرس نوشت و حتما نیاز به استفاده از لیبل چسب‌دار است.

بسته پلاستیکی و لباس مردانه-cloth-pack

جعبه‌های مقوایی

کارتن و جعبه‌های بسته‌بندی برای لباس‌های حجیم مانند پالتو و انواع جین یا بسته بندی لباس به تعداد زیاد مناسب هستند. برای ارسال انواع پوشاک با کارتن لازم است آن‌ها را قبل از قرار دادن در جعبه با پلاستیک و نایلون بپوشانیم تا در برابر رطوبت و آب محافظت شوند. همچنین در صورت سنگین وزن بودن لباس‌ها حتما لازم است قبل از ارسال جعبه را از لحاظ تحمل سنگینی آن‌ها بررسی کنیم.

لباس تا شده در جعبه مقوایی-بسته بندی لباس

جعبه‌های مخصوص پوشاک

این جعبه‌ها به شکل تاشو هستند که برای به‌حداقل رساندن چین و چروک پوشاک برای بسته‌بندی انواع لباس‌های رسمی و مجلسی استفاده می‌شوند.

لازم است توجه داشته باشیم که جعبه‌های مقوایی با توجه به وزن بیشتر خود از نظر هزینه ارسال پستی مبلغ بیشتری را نیز باید پرداخت کنیم. بنابراین در صورتی‌که امکان ارسال بسته با پاکت‌های پستی حباب‌دار یا پلی میلر وجود داشته باشد، این دو مدل بسته‌بندی، اولویت اول هستند.

محکم کردن درب بسته

پاکت‌های پستی نیازی به استفاده از نوار چسب یا منگنه برای نهایی کردن بسته‌بندی ندارند. اما در مورد کارتن‌ها لازم است با استفاده از نوار چسب محکم در اطراف و درزها، کاملا بسته را محکم کنیم.

آدرس‌نویسی استاندارد 

نوشتن نشانی گیرنده با خودکار روی بسته پستی ساده‌ترین و رایج‌ترین کار است. هر چند بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین از این روش استفاده می کنند، اما برای برندسازی و نشان‌ دادن ظاهر حرفه‌ای فعالیت لیبل‌های چاپی بهترین گزینه جایگزین برای این منظور هستند. البته معمولا در اداره پست این کار انجام نمی‌گیرد، با این حال برخی شرکت‌های خدمات‌دهنده ارسال بسته پستی به‌صورت سفارشی و با درج لوگوی فروشگاه، لیبل‌های استانداردی برای درج نشانی گیرنده و فرستنده را روی بسته قرار می‌دهند.

انتخاب بهترین شرکت ارسال بسته لباس با پست

برای بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین رعایت اصول بسته‌بندی مطابق استاندارد امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه مراجعه به دفاتر پستی برای تحویل و ارسال بسته نیز وقت‌گیر و هزینه‌بر است. اما همه این موارد اصول اولیه کسب و کار و متمایز کردن آن نسبت به سایر رقباست که عدم توجه کافی به آن در درازمدت می‌تواند ضرر و زیان بسیاری را وارد کند. زیرا مشتریان همیشه به‌دنبال دریافت خدمات بهتر هستند.

اداره پست برای تسهیل فعالیت‌های خدمات ارسال بسته، قراردادهایی با برخی شرکت‌های خصوصی منعقد کرده است که آن‌ها با تایید این اداره کلیه مراحل بسته‌بندی و ارسال بسته را از درب فروشگاه یا منزل انجام می‌دهند. به این معنا که برای تحویل انبوه بسته‌ها به اداره پست دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به اداره پست وجود ندارد. برای این منظور کافی است هر فروشگاه بعد از انجام کلیه مراحل بسته‌ها را درب محل خود تحویل سفیران شرکت بدهند.

«سپرتا» یکی از این شرکت‌های خدمات‌دهنده است که علاوه بر دریافت بسته درب محل فروشگاه، انبارهایی را نیز برای فروشگاه‌هایدر نظر گرفته است. همچنین هر یفروشگاه آنلاین در صورت تمایل می‌تواند از خدمات بسته‌بندی استاندارد و سفارشی با درج لیبل چاپی همراه لوگوی فروشگاه استفاده کنند. بعد از اتمام مراحل، بسته‌ها طبق برنامه زمان‌بندی دلخواه از طریق پست ویژه یا اکسپرس تحویل گیرنده می‌شوند. بیمه مرسوله و ارائه غرامت در صورت آسیب احتمالی به بسته حین مسیر مطابق مقررات اداره پست، یکی دیگر از این خدمات است. برای این منظور کافی است با ثبت درخواست از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن سپرتا، قصه بسته‌بندی و تحویل سالم بسته‌های خود را با سرانجامی خوش به پایان برسانید.

سپرتا به‌عنوان سفیر هوشمند برند فروشگاه‌ها و کسب و کارهای آنلاین متعهد به ارائه خدمات ارسال بسته پستی در بالاترین سطح ممکن است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *