سپرتا بلاگ
The construction of phase 2 of Imam Khomeini Airport has started!

ساخت فاز 2 فرودگاه امام خمینی آغاز شد!

روز چهارم آذرماه کلنگ آغاز ساخت فاز 2 فرودگاه بین‌المللی امام خمینی توسط وزیر راه و شهرسازی بر زمین خورد. ایشان گفتند: « با اجرای فاز 2 این فرودگاه، ظرفیت این شهر فرودگاهی به بیش از 50 میلیون مسافر افزایش پیدا می‌کند و فرودگاه بین‌المللی با انجام پروژه‌های جانبی مختلف به هاب ترانزیتی منطقه تبدیل می‌شود».

 

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبر 14، بعد از گرامیداشت هفته بسیج و پیروزی ملت بزرگ غزه، افزودند: « ظرفیت این فاز بیش از 35 میلیون نفر است و در واقع خودش به تنهایی یک فرودگاه جدید به حساب می‌آید».

 

همچنین در ادامه اشاره کردند: « طرفیت فاز 1 فرودگاه امام خمینی که در حال حاضر 6 میلیون مسافر در سال است، در آینده نزدیک و با اجرای برنامه‌های توسعه به بیش از 10 میلیون مسافر افزایش پیدا می‌کند. همچنین اضافه کردند، قرار است که با تکمیل ترمینال مسافربری زیارتی سلام، ظرفیت کلی فرودگاه به بیش از 50 میلیون مسافر در سال افزایش پیدا کند».

 

آقای بذرپاش با اشاره به متراژ 410 هزار مربعی فرودگاه گفتند: « ارزش قرارداد ثبت‌شده حال حاضر، در فاز اول 500 میلیون دلار و به طور کلی 2.5 میلیارد دلار است». وی افزود: « فاز اول که شامل بسیاری از مستحدثات و ملزومات عملیات پروازی مثل احداث روشنایی و … است، در اسفند سال آینده به پایان می‌رسد و افتتاح می‌گردد».

 

بذرپاش گفت: « این پروژه در راستای ابرپروژه ایران راه است و قرار است که این فرودگاه را به هاب بین‌المللی ترانزیت و حمل و نقل تبدیل کند». ایشان اشاره کردند که « عملیات اجرایی این فاز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و یکی از شرکت‌های چینی به صورت کنسرسیوم انجام می‌شود و فراهم‌کردن منابع مالی آن نیز برعهده دولت است».

 

در انتها ایشان گفتند: « در اجرای این پروژه از توانایی بالای فنی و مهندسی داخلی و خارجی استفاده می‌شود. همچنین در راستای توسعه شهر فرودگاه امام خمینی عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی آغاز شده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل خودشان برای سرمایه‌گذاری در این پروژه را ارائه کردند».

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *