شرکت ملی پست ایران برای تسریع فعالیتهای اجرایی برخی خدمات ارسال بسته را به همکاران اجرایی خود سپرده است. این شرکتها بهعنوان بازوی اجرایی اداره پست و تحت نظارت آن، خدمات تحویل بسته درب محل و انتقال آن به شرکت پست را انجام میدهند. به این شکل افراد و فروشگاهها نیاز به انتظار در صف اداره پست و اتلاف وقت در ترافیک ندارند و بهراحتی با یک تماس میتوانند کلیه خدمات دریافت بسته درب محل تا بستهبندی و ارسال از طریق پست ویژه یا اکسپرس را به آنها بسپارند. اما برای انتخاب بهترین شرکت خدمات پستی و روش برقراری ارتباط با آن نکاتی وجود دارد که در این مطلب به آنها میپردازیم.
شاخص انتخاب بهترین شرکت خدمات پستی
در مرحله اول نیاز به بررسی شاخصهای انتخاب بهترین شرکت خدمات پستی داریم. هر یک از این شاخصها با توجه به نیاز فرستنده اولویتبندی میشود و افراد یا فروشگاهها لازم است بعد از امتیازدهی به هر ویژگی، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنند. مهمترین ویژگیهای یک شرکت معتبر خدمات پستی به شرح زیر است.
سرعت تحویل
سرعت تحویل عامل اول برای تجربه یک خدمت مطلوب برای همه افراد است. زیرا در بسیاری موارد نیاز داریم اسناد یا کالاهایی را سریعتر بهدست گیرنده برسانیم. بنابراین انتخاب شرکتی که خدمات تحویل سریع با تمرکز بر پست ویژه یا اکسپرس را انجام میدهند را باید در اولویت قرار دهیم. در این نوع پست بسته به مسافت مبدا تا مقصد تحویل در همان روز یا روز بعد خواهد بود. البته این نوع خدمات ارسال سریع هزینه بیشتری نسبت به پست معمولی دارند و بهتر است در حالت معمولی یا بارهای سنگینتر گزینههای اقتصادی را بر سرعت تحویل اولویت قرار دهیم.
ایمنی و قابلیت اطمینان
افراد، سازمانها و فروشگاههای اینترنتی لازم است شرکتهایی را برای ارسال بسته پستی انتخاب کنند که در حوزه فعالیت خود شناخته شده و معتبر باشند. بررسی وبسایت شرکت و مشتریانی که پیش از این فعالیت ارسال بسته را به آنها سپردهاند، معیار خوبی برای این ارزیابی است. البته معمولا شرکتهای معتبر خدماتی مانند رهگیری آنلاین بسته را دارند تا مشتری در هر لحظه از وضعیت مرسوله خود مطلع شود. همچنین بیمه مرسوله یا پرداخت غرامت در صورت آسیب احتمالی مطابق مقررات شرکت ملی پست ایران از دیگر ویژگیهای شرکتهای معتبر خدمات پستی است.
کیفیت خدمات پشتیبانی
یک شرکت معتبر خدمات پستی در هر زمان پاسخگوی مشکلات مشتریان خود است. به عنوان مثال فراهم بودن امکانات برای ارتباط فوری با پرسنل شرکت در صورت تاخیر در تحویل یا گم شدن بسته همگی بخشی از تجربه مطلوب مشتری است که رضایت نهایی وی را به دنبال دارد.
نکات کلیدی پیدا کردن بهترین شرکت خدمات پستی
بعد از شناسایی شاخصهای انتخاب در مرحله بعد لازم است شرکتی را انتخابی کنیم که با اهداف و نیازهای کسب و کار همراستا باشد. به این شکل میتوانیم شاخصهای مد نظر را در شرکت انتخابی خود مورد توجه قرار دهیم. موارد زیر مهمترین نکات کلیدی است که افراد و فروشگاهها در انتخاب نهایی بهترین شرکت خدمات پستی باید لحاظ کنند:
۱.تعیین دقیق نیازها
در مرحله اول لازم است نیازهای خاص کسب و کار و فروشگاه خود را به شکل شفاف روشن کنیم تا مطمئن شویم شرکت ارائه دهنده خدمات پستی قادر به برآورده کردن آنها است. مواردی مانند تعداد دفعات ارسال بسته، نوع کالا و حساسیت آن از نظر آسیب، مقصد ارسال بسته و بازه زمانی تحویل مهمترین نکات قابل توجه در این خصوص است. به عنوان مثال اگر ارسال اسناد اداری بیشترین نوع مرسوله پستی کسب و کار است، باید شرکتی را انتخاب کنیم که خدمات پست ویژه یا اکسپرس دارد. همچنین اگر بهعنوان فروشگاه بهطور مرتب ارسال بسته پستی به نقاط مختلف را در برنامه داریم انتخاب شرکتهایی که تخفیفهایی برای این موضوع در نظر میگیرند، گزینه اول است.
۲. مقایسه بین شرکتهای خدمات پستی
با توجه به تعداد بالای شرکت خدمات پستی قبل از تصمیمگیری لازم است مقایسهای کامل بین گزینههای موجود انجام دهیم. توجه به شاخصهایی مانند پوشش خدمات، قیمت، زمان تحویل و بازخورد مشتریان در این میان کمک کننده است. البته میتوانیم همکاری مشترک را با ارسال محدود از چند شرکت منتخب انجام دهیم و بعد از بررسیهای مختلف بهترین مورد را برای فعالیت درازمدت انتخاب کنیم.
۳. مقرونبه صرفه بودن خدمات
هزینه خدمات ارسال بسته به مسافت تا مقصد، وزن کالا، بازه زمانی تحویل و خدمات سفارشی شرکت بستگی دارد. برای ارزیابی نهایی اقتصادی بودن ارسال بسته لازم است کیفیت خدمت و هزینه را همزمان با هم در نظر بگیریم. در این ارزیابی فقط نباید به قیمت توجه کنیم، بلکه هزینههای پنهان مانند زیان ناشی از تاخیر در تحویل یا آسیب کالا با توجه به اعتبار شرکت بسیار اهمیت دارد.
۴. خدمات سفارشی شرکت
در بسیاری موارد فروشگاهها یا کسب و کارهای متقاضی نیاز به دریافت خدمات تخصصی برای ارسال بسته خود دارند. به عنوان مثال ارسال مایعات یا لوازم شکستنی نیاز به بستهبندی استاندارد دارد یا انعطافپذیری در دریافت بسته مطابق برنامه زمانبندی مشخص در یک کسب و کار اولویت است. همچنین درج لوگو روی بسته یا پرینت چاپی نشانی گیرنده ممکن است برای یک فروشگاه یا شرکت هنگام ارسال بسته پستی اهمیت داشته باشد. در این موارد انتخاب شرکتی که بتواند این موارد را پوشش دهد، شاخص انتخاب نهایی خواهد بود.
«سپرتا» گزینه اولویت دار برای ارسال بسته پستی
با وجود آگاهی به شاخصهای انتخاب بهترین شرکت خدمات پستی، ممکن است در این نقطه زمان کافی برای جستجوی شرکت مورد نظر خود را نداشته باشید. بنابراین برای صرفهجویی در وقت، یکی از شرکتهای خدماتدهنده معتبر را معرفی میکنیم تا بعد از ارزیابی کامل مطابق نیازهای خود، همراهی با این شرکت را در اولویت قرار دهید.
سپرتا یکی از شرکتهای فعال در زمینه حمل و نقل و لجستیک است که بهعنوان پلتفرم جامع در این حوزه خدمات متنوعی را به فروشگاهها، کسب و کارهای اینترنتی و افراد برای ارسال بسته پستی انجام میدهد. این شرکت بهعنوان بازوی اجرایی اداره پست خدمات زیر را به متقاضیان ارائه میکند:
- امکان تعیین زمان تحویل بسته از طریق وبسایت یا تماس تلفنی
- دریافت بسته درب محل در زمان برنامهریزی شده توافقی
- تحویل بسته به اداره پست برای ارسال سریع از طریق پست ویژه یا اکسپرس
- امکان رهگیری آنلاین مرسوله بعد از ارسال
- بیمه مرسوله و ارائه غرامت در صورت آسیب احتمالی مطابق مقررات اداره پست
- بستهبندی سفارشی مرسوله مطابق درخواست (درج لوگو، نشانی بهصورت چاپی)
- بستهبندی استاندارد مرسولههای آسیبپذیر و حساس
- اختصاص انبار میانی برای فروشگاهها تا زمان ارسال کالا
- پوشش گسترده در تمام نقاط
- امکان ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن
- قیمت مقرونبهصرفه برای ارسال انواع بستههای پستی
ارائه این خدمات پشتوانه سالها فعالیت سپرتا در حوزه حمل و نقل است که اکنون در قالب خدمات پستی به فروشگاهها، سازمانها و کسب و کارها ارائه میشود. برای شروع این همکاری فقط یک تماس یا ثبت درخواست آنلاین فاصله دارید تا قصه بستههای شما با شادی به مقصد برسد.