افراد، فروشگاههای آنلاین و شرکتها برای ارسال بسته پستی خود از خدمات اداره پست استفاده میکنند. در حالت معمولی انجام این کار نیاز به حضور در دفاتر پستی دارد که نیازمند اتلاف وقت در ترافیک شهری و صرف هزینههای بیشتر است. اما شرکت پست با استفاده از خدمات سایر پلتفرمهای همکار کلیه مراحل ارسال را از درب منزل یا فروشگاه انجام میدهد. شرکتهای مختلفی بهعنوان بازوی اجرایی اداره پست فعالیت دارند که با ثبتنام آنلاین از طریق وبسایت یا اپلیکیشن میتوانیم مرسوله خود را توسط آنها ارسال کنیم. در این مطلب به نحوه ارسال بسته بوسیله یکی از این شرکتها، با نام «سپرتا» میپردازیم.
سپرتا چیست؟
سپرتا اولین پلتفرم راهاندازی کسب و کارهای حمل و نقل اینترنتی است که علاوه بر ارائه خدمات حمل درون شهری و برون شهری از طریق خودرو و پیک موتوری، ارسال بسته پستی از درب منزل یا فروشگاه را انجام میدهد. این پلتفرم بهعنوان همسفر هوشمند، بهترین روش ارسال پستی با خدمات ویژه بهخصوص کسب و کارهای آنلاین محسوب میشود. برای استفاده از خدمات سپرتا بعد از ثبت درخواست در وب سایت، سفیر شرکت با مراجعه به محل، مرسوله و بستهها را جمعآوری و از طریق دفاتر پست ارسال میکند. کلیه بانکها، شرکتها، کسب و کارها و فروشگاههای آنلاین و اینستاگرامی میتوانند از این سرویس استفاده کنند.
خدمات ویژه سپرتا برای ارسال بسته پستی
انواع بستهها و مرسولات پستی مجاز از طریق سپرتا در سریعترین زمان و به شکلی ایمن به مقصد تحویل داده میشود. این خدمات برای ارسال بسته درون شهری و بین شهری قابل استفاده است. ویژگیهای زیر اصلیترین تفاوت ارسال بسته بوسیله سپرتا نسبت به سایر خدمات دهندههای پستی است:
پنجرههای زمانی برای برنامهریزی ارسال بسته
در پلتفرم سپرتا امکان انتخاب زمان ارسال بسته با توجه به پنجرههای زمانی مشخص وجود دارد. این زمانبندی با توجه به زمان ثبت سفارش به دو شکل زیر انجام میشود:
ثبت سفارش روز جاری |
جمعآوری |
تحویل به پست |
تا ساعت ۱۱ صبح |
تا ساعت ۱۳ همان روز | تا ساعت ۱۴ همان روز |
بعد از ساعت ۱۱ صبح | ۸ تا ۱۰ صبح روز بعد |
تا ساعت ۱۲ روز بعد |
ثبت سفارش روز بعد |
جمعآوری | تحویل به پست |
از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز بعد |
از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روز جاری |
از ساعت ۹ تا ۱۲ روز بعد |
از ساعت ۱۷ روز جاری تا ساعت ۷ روز بعد | از ساعت ۹ تا ۱۲ روز بعد |
از ساعت ۱۲ تا ۱۵ روز بعد |
بستهبندی سفارشی مرسولات
در سپرتا هر یک از بستهها به صورت کاملا حرفهای با ضمانت عدم آسیب بستهبندی میشوند. همچنین روی هر بسته لیبلهای پستی نشانی فرستنده و گیرنده بهصورت چاپی روی بسته قرار داده میشوند. با چاپ اطلاعات کامل از این طریق گم شدن بسته به حداقل میرسد. چاپ لوگوی فروشگاه روی بسته به شکل سفارشی خدمات ارسال بسته بوسیله سپرتا را کاملا متمایز میکند.
تحویل سریع به دفاتر پستی با خدمات ویژه
کلیه بستهها بعد از تحویل به سفیر سپرتا طبق پنجره زمانی مشخص شده برای ارسال به دفاتر پستی انتقال داده میشوند. ارسال هر مرسوله با توجه به درخواست ارسالکننده به دو شکل پست ویژه یا اکسپرس خواهد بود. امکان پرداخت هزینهها در مقصد، پرداخت اعتباری هزینههای پست و ذخیرهسازی مرسولات در انبار تا زمان ارسال از خدمات ویژه سپرتا به کسب و کارهای آنلاین و فروشگاهها است. همچنین برای تضمین امنیت و جبران خسارت احتمالی، بستهها بیمه میشوند.
ارسال بسته با ثبتنام آسان در سایت
همه فروشگاهها و کسب و کارهای آنلاین برای استفاده از خدمات ارسال بسته، کافی است از طریق پنل کاربری در وبسایت سپرتا یا اپلیکیشن موبایل درخواست خود را ثبت کنند. بعد از ثبتنام، ارسال با تعرفههای رقابتی و هزینههای مقرونبهصرفه انجام میگیرد و کاملا قابل ردیابی است.
امکان ارسال بستههای سنگین
از طریق سپرتا امکان ارسال بسته تا سایز ۹ پستی و وزن ۵۰ کیلوگرم در شهر تهران وجود دارد. بیشتر بستهها مانند پوشاک، مواد غذایی و لوازم الکتریکی با توجه به قوانین شرکت ملی پست و به شرط قرار نداشتن در فهرست ممنوعات پستی با استفاده از سپرتا قابل ارسال هستند.
جمعبندی
ارسال بسته از طریق اداره پست برای فروشگاهها و کسب و کارهای آنلاین کاری وقتگیر و پرهزینه است. برای جلوگیری از این موضوع، پلتفرمهای آنلاین مختلفی مانند سپرتا وجود دارند که از آن طریق میتوانیم ارسال بسته را انجام دهیم. قابلیت تنظیم برنامه زمانی، بستهبندی سفارشی، تحویل سریع به دفاتر به دو روش اکسپرس یا ویژه و ثبتنام آسان از مهمترین خدمات این پلتفرم است. برای ثبت درخواست کافی است اطلاعات مورد نیاز را در وبسایت سپرتا ثبت کنید.