۱هر ساله در هفتههای آخر آبانماه یا طبق تقویم میلادی چهارمین جمعه ماه نوامبر، بعد از روز شکرگزاری، هیجان جمعه سیاه ایران را نیز در بر میگیرد. تخفیفهایی که فروشگاههای مختلف در این زمان به مشتریان میدهند، سیل مراجعه علاقهمندان به خرید برای تهیه کالای مورد نظر خود را دارد. این افزایش سفارش به معنی حجم بالای ارسال بسته بلک فرایدی برای فروشگاههایی است که به شکل اینترنتی کالاهای تخفیفدار خود را در این روز به فروش میرسانند. مقصد برخی از این سفارشات داخل شهر و بسیاری دیگر بین شهری است.
این چالش در کنار انتظار خریداران برای دریافت سریعتر بسته خود، بسیاری از فروشگاههای آنلاین را با چالش مواجه میکند. اما همه فروشندگان میتوانند از طریق شرکتهای خدمات لجستیکی واسط بحث ارسال بسته در روزهای بعد از جمعه سیاه را به بهترین شکل مدیریت کنند. اما نحوه ارتباط با این شرکتها نیز چالش بعدی است که در این مطلب ضمن پرداختن به آن، راهنمای کاملی برای انتخاب بهترین شرکت را نیز تشریح میکنیم.
چالشهای فروشگاههای اینترنتی در روزهای بعد از بلک فرایدی
«جمعه سیاه» فقط یک روز است که در آن فروشگاههای اینترنتی با حجم بالای تقاضا روبرو میشوند. اما روزهای بعد از آن مساوی با مدیریت دقیق بستهبندی و ارسال به موقع است. علاوه بر این دو چالش مهم، موارد زیر برای فروشندگان آنلاین بسیار دردسرآفرین است:
- کمبود فضای انبار به دلیل افزایش حجم درخواستها
- خطای پرسنل در بستهبندی استاندارد کالاهای حساس و شکننده
- احتمال خطا در ثبت نشانی گیرنده بهدلیل فشار کاری
- زمانبندی نادرست در ارسال بسته طبق اولویت ثبت سفارش
- اتلاف وقت در صف انتظار اداره پست برای ارسال بسته
همه این موارد در صورت عدم مدیریت عامل مهم در افزایش هزینهها و نارضایتی مشتریان است. به شکلی که حتی تخفیفهای در نظر گرفته این روز که با هدف سودآوری فروشگاه لحاظ میشود، میتواند ضرر و زیانی دو چندان همراه آورد. در این میان آنچه مسلم است نیاز فروشگاههای اینترنتی به استفاده از خدمات شرکتهای معتبر لجستیکی برای ارسال بسته است تا بهعنوان یار همراه، در این روز پر تقاضا فشار کاری را کاهش دهند.
مزایای استفاده از خدمات شرکتهای ارسال بسته در بلک فرایدی
شرکت ملی پست ایران برای خدماتدهی سریعتر، برخی از فعالیتهای خود مانند ارسال بسته و تحویل به پست را برونسپاری کرده است. مزیت اول این شرکتها که تحت نظارت اداره پست فعالیتمیکنند، مراجعه به محل فروشگاه برای دریافت بسته و تحویل آن به پست است. به این شکل پرسنل فروشگاههای اینترنتی درگیر انتظار در صفهای طولانی برای تحویل به پست در روزهای بعد از بلک فرایدی نمیشوند. بنابراین افراد میتوانند در فعالیت دیگری، فروشگاه را برای پاسخگویی مشتریان همراهی کنند. ضمن اینکه امکان زمانبندی مشخص برای دریافت بسته و تحویل به موقع آن در زمان مقرر مزیت مهم بعدی دیگر شرکتهای خدمات پستی است که نگرانی بابت تاخیر در رسیدن بسته به مقصد را از بین میبرد.
همچنین، از آنجا که بیشتر فروشگاههای اینترنتی ظرفیت محدودی برای انبار کالاهای خود دارند، ممکن است بهدلیل حجم بالای تقاضا نتوانند تامین کالای مازاد خود را انجام دهند. بسیاری از شرکتهای همکار اداره پست، انبارهای میانی در اختیار دارند که فروشگاهها میتوانند از آن استفاده کنند.
بنابراین دریافت بسته در محل فروشگاه، افزایش سرعت تحویل، کاهش فشار کاری برای ارسال بسته، حذف احتمال تاخیر در رسیدن به موقع بسته به دست گیرنده و خیال آسوده برای ثبت سفارش مازاد پیش بینیشده با استفاده از انبارهای شرکتهای همکار اداره پست دلایل محکمی برای مدیریت صحیح کار در روزهای بعد از «جمعه سیاه» است.
«سپرتا» یار کمکی فروشگاههای اینترنتی در ارسال بسته
در میان انواع شرکتهایی که خدمات ارسال بسته را تحت نظارت اداره پست انجام میدهند، پلتفرم اینترنتی «سپرتا» متمایزترین خدمات را ارائه میکند. البته این جملات، صرفا یک ادعا نیست، بلکه نگاهی به فهرست همراهیهایی که سپرتا برای فروشگاههای اینترنتی در ارسال بسته بلک فرایدی با تعرفههای رقابتی انجام میدهد، مهر اعتباری برای این موضوع است.
۱.خدمات عمومی در ارسال بسته بلک فرایدی درون شهری و بین شهری
- ثبت سریع و آسان درخواست از طریق وبسایت، اپلیکیشن یا تماس تلفنی
- مراجعه سفیر سپرتا در کوتاهترین زمان برای دریافت بسته از محل فروشگاه
- مراجعه سفیر سپرتا طبق برنامه زمانبندی توافقی بدون تاخیر
- در اختیار گذاردن فضای انبار برای کالاهای فروشگاهها
- بستهبندی سفارشی و استاندارد
- چاپ آدرس گیرنده روی بسته همراه لوگوی فروشگاه
- ارسال بسته با هر سایز و تعداد
- سرعت و دقت بالا در آمادهسازی بستهها جهت ارسال و توزیع
۲. خدمات ویژه ارسال بسته بلک فرایدی از طریق پست
- امکان یکپارچهسازی سرویسهای پستی سپرتا با سیستم فروشگاه اینترنتی
- ارسال بسته پستی تا سایز ۹ و وزن ۳۰ کیلوگرم
- بستهبندی کالاها بهصورت استاندارد با هدف آسیب نرسیدن حین حمل و نقل
- تحویل مستقیم بستهها به اداره پست برای ارسال به شکل ویژه، پیشتاز یا اکسپرس
- بیمه مرسوله طبق مقررات اداره پست
- رهگیری آنلاین بسته از سایت اداره پست
- ارائه تسهیلات اعتباری برای پرداخت هزینههای پستی
- امکان پرداخت هزینه پستی توسط گیرنده مرسوله
۳. خدمات ویژه ارسال بسته بلک فرایدی درون شهری از طریق پیک
- امکان توزیع بسته تا وزن ۵۰ کیلوگرم
- جمعآوری بستهها از انبارهای مختلف فروشگاه و توزیع آنها
- قابلیت انتخاب نوع پیک (موتوری، وانتبار)
- پرداخت آنلاین هزینه
- پیگیری مرسوله در طول مسیر
سپرتا با ارائه این خدمات متمایز، متعهد به تحویل بسته با شعار« سرعت، ایمنی و اطمینان» است.
نحوه ارسال بسته بلک فرایدی با سپرتا
ثبت درخواست ارسال بسته فروشگاهی با سپرتا بسیار سریع و آسان است. سه راه ارتباطی وب سایت، اپلیکیشن و تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۸۴۴۰ شروع مسیر برای یک همراهی مطمئن خواهد بود. کارشناسان شرکت بعد از قبت درخواست در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت تا در روزهای سفیدی بعد از «جمعه سیاه» را تجربه کنید. به عنوان یار کمکی، کلیه خدمات ارسال بسته بلک فرایدی فروشگاههای اینترنتی با تعرفههای ویژه و رقابتی مناسب این روزها ارائه میشود تا فعالیتی «برد-برد» را همراهتان تجربه کنیم.
با سپرتا، قصه ارسال بستهها، حتی در «جمعه سیاه» هم پایانی سفید دارند.

