چند بسته پستی روی کیبورد-ارسال بسته پستی فروشگاه

مزیت ارسال بسته پستی بوسیله شرکت های خدمات دهنده برای فروشگاه‌های اینترنتی

ارسال بسته از طریق پست یکی از چالش‌های مهم فروشگاه‌های اینترنتی است. در این مسیر مراجعه به نزدیک‌ترین اداره پست، انتظار در صف، بسته‌بندی مناسب و حتی انبار کردن مرسوله‌ها در محل هزینه و وقت بسیاری را می‌طلبد. حتی این موارد به‌دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده می‌تواند تاخیر در ارسال بسته پستی و نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته باشد. در این میان سپردن فعالیت‌ها به شرکت‌های خدمات‌دهنده پستی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند همه این چالش‌ها را حل کند. برای آشنایی بیشتر با شرکت‌های خدمات‌دهنده پستی در این مطلب پنج مزیت ارسال بسته از این طریق را بررسی می‌کنیم.

شرکت خدمات دهنده پستی چیست؟

در چند سال اخیر، اداره پست ایران از طریق عقد قراردادهایی با شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و لجستیک کالا بخشی از فعالیت‌های اجرایی خود را به آن‌ها منتقل کرده است. بنابراین کلیه این شرکت‌ها که اعتبار و سابقه کاری آن‌ها از طرف اداره پست منطقه ارزیابی شده‌ است، به عنوان همکار اجرایی اداره پست فعالیت تحویل و ارسال بسته پستی را طبق مقررات انجام می‌دهند.

اصلی‌ترین بخش این خدمات مراجعه سفیر شرکت به درب محل برای دریافت بسته و سپس تحویل آن به اداره پست منطقه برای ارسال از طریق پست است. کلیه این مراحل تحت نظارت اداره پست و با امکان رهگیری آنلاین مرسوله انجام می‌گیرد و فعالیت دریافت تا ارسال به مقصد کاملا تضمین شده خواهد بود. اما این موارد تنها یک بخش از خدمات این شرکت‌ها است و تفاوت آن سود هزینه‌ای و زمانی است که هر فروشگاه بابت ارسال بسته از طریق خدمات جانبی شرکت به‌دست خواهد آورد.

مزیت ارسال بسته از طریق شرکت‌های خدمات‌دهنده پستی

ارسال بسته از طریق شرکت‌های خدمات پستی روشی متداول برای سرعت بخشیدن به تحویل مرسولات و جلب حداکثری رضایت مشتریان است. نگاهی به فهرست زیر دلایل محکمی برای در اولویت قرار دادن خدمات ارسال بسته فروشگاه‌های اینترنتی از این طریق است.

تحویل بسته بدون مراجعه به اداره پست

مهم ترین مشکل فروشگاه‌های اینترنتی یعنی کمبود وقت، در این ویژگی رفع می‌شود. با استفاده از خدمات شرکت‌های پستی بعد از ثبت درخواست ارسال در وب‌سایت یا اپلیکیشن‌، سفیر شرکت برای دریافت بسته به درب محل فروشگاه مراجعه می‌کند. بنابراین نیازی به مراجعه پرسنل فروشگاه به اداره پست و اختصاص هزینه برای این منظور نخواهد بود.

دریافت بسته در زمان‌ تعیین شده

برای اطمینان از دریافت سریع مرسوله، مراجعه سفیر شرکت به درب محل با توجه به برنامه زمانی توافقی است. برای این منظور برخی شرکت‌های خدمات دهنده پنجره‌های زمانی معینی برای دریافت مرسوله تعریف کرده‌اند که فرایند مطابق آن انجام می‌گیرد. به این شکل دو طرف برنامه مشخصی برای فعالیت‌های خود خواهند داشت.

بسته‌بندی سفارشی و استاندارد

در صورت تمایل فروشگاه، بسته‌ها بعد از تحویل توسط شرکت‌های خدمات دهنده به شکل مجزا مطابق استاندارد بسته‌بندی می‌شوند. همچنین امکان درج لوگوی فروشگاه و پرینت چاپی نشانی فرستنده و گیرنده روی بسته نیز وجود دارد. این فرایند علاوه بر جلوگیری از هر نوع آسیب به مرسوله، گامی مهم در جهت اعتباربخشی به برند فروشگاه است. همچنین برون‌سپاری خدمات بسته‌بندی به این شرکت‌ها تضمینی برای جلوگیری از احتمال مرجوع شدن مرسوله و نارضایتی مشتری به‌دلیل آسیب به مرسوله است. این موضوع به‌خصوص در مورد لوازم شکستنی و تابلوهای نقاشی اهمیت دارد. البته کلیه شرکت‌ها قبل از بسته‌بندی و ارسال هر بسته، فرستنده را از فهرست ممنوعات پستی طبق مقررات اداره پست آگاه می‌کنند.

دو فرد در حال تحویل بسته‌ها-parcel-post

ارسال بسته با سریع‌ترین روش پستی

بعد از دریافت مرسوله با ارائه رسید معتبر تحویل به فروشگاه، بسته‌ها به یکی از روش‌های ارسال سریع یعنی پست ویژه یا اکسپرس خواهد بود. تعیین انتخاب روش ارسال کاملا به عهده مشتری است و مطابق بودجه و نیاز به افزایش سرعت تحویل بسته انجام می‌گیرد. همچنین از آنجا که ارسال بسته به این دو روش کاملا مطابق مقررات اداره پست است، کلیه مرسولات بیمه می‌شوند. در صورت هر نوع آسیب احتمالی یا تاخیر در تحویل نیز طبق قرارداد منعقده، غرامت مربوط به فروشگاه تعلق خواهد گرفت.

رهگیری آنلاین مرسوله

در نهایت بعد از تحویل بسته به اداره پست، پیامک کد ارسال برای فروشگاه ارسال خواهد شد. به این شکل فرستنده می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت اداره پست مرسوله خود را رهگیری کند. در صورت بروز اشکال نیز کارشناسان شرکت پاسخ‌گو خواهد بود تا مرسوله به شکل سالم تحویل گیرنده شود.

انتخاب بهترین شرکت خدمات دهنده پستی

از آنجا که شرکت‌های بسیاری همکار اجرایی اداره پست هستند، انتخاب بهترین شرکت خدمات‌دهنده ممکن است کمی دشوار باشد. در این میان فروشگاه‌های اینترنتی لازم است بعد از بررسی وب‌سایت هر شرکت و بررسی سابقه فعالیت آن نسبت به انتخاب اقدام کنند. با این حال برخی شرکت‌های پستی، خدمات ویژه دیگری نیز دارند که ارزش ارسال مرسوله با کمک آن‌ها را افزایش می‌دهد.

«سپرتا» یکی از پلتفرم‌های آنلاین خدمات دهنده پستی است که با توجه به سابقه فعالیت در زمینه حمل و نقل و لجستیک کالا، اعتباری ویژه نزد فروشگاه‌های اینترنتی و سازمان‌ها دارد. ثبت درخواست ارسال بسته از طریق سپرتا تنها با چند کلیک و ثبت اینترنتی در وب‌سایت یا اپلیکیشن امکان‌پذیر است.

خدمات ویژه سپرتا برای فروشگاه‌های اینترنتی

سپرتا در کنار خدمات عمومی که شرکت‌های پستی ارائه می‌دهند، فعالیت‌های ویژه‌ای برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته است که ارسال بسته را برای آن‌ها از جهت جهت مقرون به‌صرفه می‌کند. این خدمات به شرح زیر هستند:

اختصاص انبار برای نگهداری مرسولات تا زمان ارسال

سپرتا برای فروشگاه‌ها امکان جمع‌آوری مرسوله از محل‌های مختلف و انبارداری میانی آن‌ها را فراهم کرده است.  به این شکل که مامور سپرتا با مراجعه به نقاط مختلف ثبت شده در درخواست، کالاها را از انبارهای فروشگاه در محل‌های تعیین شده جمع‌آوری و ارسال می‌کند. همچنین در صورت محدود بودن فضای انبار کالا در فروشگاه، امکان ذخیره آن‌ها در انبارهای سپرتا و نگهداری آن تا زمان ارسال نیز وجود دارد.

فردی در حال حمل چند بسته پستی-post-internet

امکان پرداخت اعتباری هزینه های پست

برای تسهیل پرداخت هزینه‌های مربوط به ارسال بسته پستی، سپرتا تسهیلات اعتباری برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته است. به این شکل که به جای پرداخت نقدی هزینه هر مرسوله در زمان ارسال، سپرتا به فروشگاه تسهیلات اعتباری می‌دهد تا هزینه‌ها در بازه‌های زمانی مشخص مانند هفتگی یا ماهانه به صورت یکجا تسویه شود. این روش باعث می‌شود فروشگاه اینترنتی بتوانند بدون نگرانی از پرداخت‌های مکرر و فوری، حجم بیشتری از بسته‌ها را ارسال کند و در عین حال مدیریت مالی خود را به شکل ساده‌تر و منسجم‌تری انجام دهد.

یکپارچه کردن خدمات با سیستم فروشگاه اینترنتی

با خدمت API افزونه حمل ‌و نقل و لجستیک، فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند سرویس‌های پستی سپرتا را به صورت مستقیم و یکپارچه در سیستم فروشگاه خود پیاده‌سازی کنند. از طریق این API، فرایندهایی مانند ثبت سفارش ارسال، محاسبه هزینه ارسال، رهگیری مرسولات و مدیریت وضعیت تحویل، بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات انجام می‌شود. این یکپارچگی باعث صرفه‌جویی در زمان، کاهش خطاهای انسانی و تسهیل در مدیریت سفارش‌ها می‌گردد. به کمک این افزونه، فروشگاه‌ها می‌توانند تجربه خرید سریع‌تر و حرفه‌ای‌تری برای مشتریان خود فراهم کنند.

به این شکل فعالیت‌های سپرتا در ارسال بسته پستی، خدماتی یکپارچه با در نظر گرفتن کلیه شرایط و محدودیت‌های احتمالی فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود. در یک کلام:

«در سپرتا، قصه ارسال بسته‌ها پایانی خوش دارد و لبخند رضایت را بر صورت مشتری خواهد آورد.»

برای ثبت درخواست یک تماس تلفنی یا کلیک روی وب‌سایت و اپلیکیشن سپرتا کافی است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *