مامور پست در حال نحویل بست-ارسال بسته پستی

راهنمای ارسال بسته بوسیله شرکت‌های خدمات پستی

در حال حاضر شرکت ملی پست ایران برخی خدمات اجرایی ارسال بسته را به شرکت‌های همکار خود واگذار کرده است. مزیت این کار مراجعه مامور شرکت به درب محل، دریافت بسته و سپس تحویل آن به اداره پست است. این کار ضمن کاهش اتلاف وقت به دلیل خدمات جانبی حرفه‌ای مانند بسته‌بندی سفارشی، مراجعه به محل طبق برنامه زمان‌بندی مشخص و درج چاپی نشانی مزیت‌های بسیاری به‌خصوص برای فروشگاه‌های آنلاین و شرکت‌ها دارد. اما برای انجام کار نیاز است مراحلی را انجام دهیم تا خدمات ارسال بسته بوسیله این شرکت‌ها به‌راحتی انجام گیرد. در این مطلب مراحل ارسال بسته از طریق شرکت‌های مورد تایید اداره پست را بررسی می‌کنیم.

مراحل ارسال بسته از طریق شرکت‌های خدمات پستی

برای ارسال بسته بوسیله همکاران اجرایی شرکت پست، دو حالت می‌تواند اتفاق بیفتد. از آنجا که این شرکت‌ها خدمات جانبی مانند بسته‌بندی و چاپ نشانی روی بسته را نیز انجام می‌دهند بنابراین هر یک از این خدمات با توجه به تمایل فرستنده قابل انجام است.

ارسال بسته همراه با مشاوره و بسته‌بندی سفارشی توسط شرکت

در این حالت شرکت خدمات‌دهنده کلیه مراحل صفر تا صد ارسال بسته از طریق پست را به درخواست فرستنده انجام می‌دهد. بنابراین ارسال کننده بسته کافی است برای ثبت درخواست خود به روش زیر عمل کند.

انتخاب شرکت خدمات‌دهنده ارسال بسته پستی

از آنجا که شرکت‌های مختلفی برای ارسال بسته پستی فعالیت می‌کنند، اولین مرحله انتخاب بهترین شرکت است. این انتخاب با توجه به خدمات جانبی شرکت، سرعت ارسال، اعتبار و هزینه پیش‌بینی شده برای انجام کار توسط فرد انجام می‌گیرد. از آنجا که هر یک از این موارد به اولویت‌های فرد بستگی دارد، لازم است مجموعه‌ای از کل شاخص‌ها را برای جمع‌بندی در نظر بگیریم.

اطمینان از مجاز بودن محتویات بسته برای ارسال پستی

مهم‌ترین موردی که به عهده فرستنده است، اطمینان از قرار نداشتن محتویات بسته در فهرست ممنوعات پستی ایران است. برای این کار فرد می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت شرکت ملی پست ایران این فهرست را بررسی کند. البته در صورت تردید در مورد مجاز بودن ارسال بسته با پست هم می‌توانیم مشاوره لازم را با شرکت خدمات‌دهنده نیز انجام دهیم.

تماس با شرکت خدمات‌دهنده ارسال بسته پستی

بیشتر شرکت‌های معتبر راه‌های ارتباطی مختلفی مانند وب‌سایت، اپلیکیشن یا تماس تلفنی برای ثبت درخواست دارند. بنابراین بعد از انتخاب شرکت، از طریق یکی از راه‌های ارتباطی درخواست اولیه خود را ثبت می‌کنیم. در این موارد لازم است کلیه اطلاعات فرستنده و گیرنده مطابق مقررات پست به‌صورت الکترونیکی در سایت یا اپلیکیشن درج شوند. همچنین در این مرحله نیاز به بسته‌بندی سفارشی و درج نشانی به صورت چاپی نیز اعلام می‌شود تا مراحل ارسال و هزینه نهایی با توجه به این درخواست‌ها انجام گیرد. در هر مرحله کارشناس شرکت برای مشاوره آماده پاسخ‌گویی است.

تعیین بازه زمانی مراجعه سفیر شرکت برای تحویل بسته

بعد از ثبت اولیه درخواست، معمولا شرکت‌های معتبر پنجره‌های زمانی مشخصی را برای مراجعه به محل اعلام می‌کنند. در این حالت کافی است با همراهی کارشناس شرکت بهترین زمان برای مراجعه و تحویل بسته را مشخص کنیم.

حضور در زمان مشخص برای تحویل بسته

بعد از مشخص کردن زمان، سفیر شرکت برای دریافت بسته درب محل مراجعه می‌کند. البته در صورت وقوع پیشامدهای ناگهانی می‌توان هماهنگی لازم با سفیر برای مراجعه در ساعت یا روز دیگر را انجام داد. بعد از مراجعه سفیر به محل، او رسید دریافت بسته را ارائه می‌کند.

ارسال مرسوله پستی توسط شرکت

بعد از تحویل بسته به سفیر شرکت، وی طبق سفارش ثبت شده بسته‌بندی سفارشی مطابق استانداردهای ارسال بسته و با توجه به محتویان آن برای جلوگیری از هر نوع آسیب احتمالی را انجام می‌دهد. در نهایت با درج نشانی روی بسته، سفیر شرکت مرسوله را جهت ارسال از دو طریق پست ویژه یا اکسپرس انجام می‌دهد.

رهگیری آنلاین مرسوله

بعد از تحویل بسته به اداره پست توسط شرکت خدمات پستی، کد رهگیری برای فرستنده مرسوله ارسال می‌شود. بنابراین فرد به‌راحتی می‌تواند از طریق سایت اداره پست موقعیت بسته خود را بررسی کند.

مامور پست که یک بسته در دست دارد-parcel-post

 ارسال مرسوله پستی بدون بسته‌بندی سفارشی

این روش نیز تقریبا مانند قبل است، با این تفاوت که فرد لازم است مراحل بسته‌بندی مرسوله خود را در محل انجام دهد و با درج صحیح نشانی مراحل بعدی را به سفیر شرکت بسپارد. با توجه به اینکه بسته‌بندی برخی مرسولات مانند لوازم شکستنی، دیجیتال، تابلوهای هنری نیاز به رعایت استانداردهای خاص دارد، برای جلوگیری از آسیب احتمالی بهتر است به نکات مربوط توجه کنیم. البته شرکت‌های خدمات دهنده با توجه به مقررات اداره پست مرسوله را بیمه نیز می‌کنند، با این حال هر نوع آسیب ناشی از بسته‌بندی نادرست به عهده شرکت نیست.

«سپرتا» همراه مطمئن برای ارسال بسته پستی

اگر تا این نقطه هنوز در انتخاب شرکت خدمات‌دهنده پستی مورد اطمینان خود تردید دارید، معرفی «سپرتا» ممکن است راهگشای شما در این مورد باشد. «سپرتا» یکی از پلتفرم‌های خدماتی حمل و نقل و لجستیک است که با دریافت تاییدیه از شرکت ملی پست ایران فعالیت‌های اجرایی ارسال پستی را نیز انجام می‌دهد. برای ثبت درخواست کافی است ابتدا اطلاعات کامل را در وب‌سایت، اپلیکیشن ثبت کنید یا با تماس تلفنی شرایط و مراحل انجام کار را جویا شوید. «سپرتا» با خدمات جانبی مانند مراجعه به درب محل مطابق برنامه زمانی توافقی، بسته بندی سفارشی همراه درج لوگو و نشانی به‌صورت چاپی، بیمه مرسوله، ارسال سریع از طریق پست ویژه یا اکسپرس و حتی تسهیلات اعتباری و انبارداری برای کسب و کارها به دنبال راحتی هر چه بیشتر مشتریان خود است.

با سپرتا قصه ارسال بسته ایمن و آسان است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *