همچنین ارسال بسته یا هدیه برای عزیزان از طریق پست یا فرستادن مدارک مهم از یک نقطه به نقطه دیگر یکی از روشهای آشنا و رایجی است که افراد از آن استفاده میکنند. هر چند در حال حاضر پیک موتوری و شرکتهای مختلف خصوصی هم خدمات جداگانهای برای ارسال سریع بسته دارند، اما همیشه دفاتر پستی از مطمئنترین و مقرونبهصرفهترین روشها محسوب میشوند. با این حال مراجعه حضوری به دفاتر پستی وقتگیر و هزینهبر است و استفاده از روشی که با مراجعه به درب منزل بتوان بدون نگرانی ارسال بسته را انجام داد، تضمینی برای ارسال مطمئن و بدون نگرانی کالا یا مدارک است. هماکنون برخی از شرکتهای خصوصی قراردادهای همکاری با اداره پست دارند که از طریق آنها میتوانیم با تحویل بسته درب منزل بدون صرف وقت برای مراجعه به دفاتر آن کار را انجام دهیم.
نحوه ارسال بسته پستی از درب منزل
برای استفاده از خدمات ارسال بسته پستی درب منزل، شرکتهای مختلفی هستند که بهعنوان بازوی اجرایی اداره پست این کار را انجام میدهند. کلیه خدمات این شرکتها با تایید و نظارت اداره پست انجام میگیرد و بعد از ثبت درخواست در وبسایت میتوانیم بدون نگرانی تحویل بسته به مقصد را به آنها بسپاریم. این روش در چهار مرحله زیر انجام میگیرد.
مرحله اول: ثبت درخواست ارسال بسته
اولین مرحله مراجعه به وبسایت، اپلیکیشن یا تماس تلفنی با شرکتهای خدمات دهنده ارسال بسته پستی درب منزل است. برای این کار بعد از درست کردن حساب کاربری اطلاعات لازم برای ارسال بسته را بهصورت آنلاین (سایت یا اپلیکیشن) وارد میکنیم. البته امکان ثبت تلفنی درخواست هم وجود دارد. وارد کردن نشانی و مشخصات کامل گیرنده و فرستنده همراه کد پستی، وزن و ابعاد بسته در این بخش ضروری است. با توجه به قوانین شرکت پست بستهها تا سایز ۹ و وزن حداکثر ۳۰ کیلوگرم را میتوان از این روش ارسال کرد.
مرحله دوم: تعیین زمان ارسال بسته و خدمات جانبی
یکی از خدمات این شرکتها، امکان ارسال بسته با برنامه زمانبندی مشخص است. به این شکل که با توجه به پنجرههای زمانی موجود در وبسایت، زمان دلخواه خود برای مراجعه سفیر شرکت به درب منزل را مشخص میکنیم. برخی شرکتها خدمات جانبی مانند بیمه، بستهبندی سفارشی یا درج نشانی روی بسته را نیز انجام میدهند. در صورت نیاز میتوانیم هر یک از این موارد را در فرم علامت بزنیم.
مرحله سوم: تحویل بسته به توسط سفیر شرکت درب منزل
بعد از تکمیل اطلاعات سفیر شرکت در کوتاهترین زمان به نشانی ثبت شده در سایت مراجعه میکند تا بسته را تحویل بگیرد. در این حالت اگر فرد حتی در زمان مشخص بهدلایل اضطراری در منزل حضور نداشته باشد، سفیر شرکت زمان دیگری را برای دریافت بسته هماهنگ میکند. هنگام مراجعه سفیر به منزل، رسید و قبض رسمی مبنی بر تحویل سالم بسته نیز ارائه میشود.
مرحله چهارم: مراجعه سفیر شرکت به اداره پست
مرحله نهایی، تحویل بسته توسط سفیر شرکت به اداره پست است. زمان ارسال بسته به گیرنده نیز با توجه به روش پست (اکسپرس یا ویژه) تفاوت دارد. این اطلاعات زمان پر کردن فرم اولیه توسط فرد مشخص میشود. همچنین بعد از تکمیل مراحل پست، مثل روش معمول، پیامک مربوط به شماره مرسوله برای ردیابی آنلاین وضعیت بسته به گیرنده ارسال میشود.
همچنین لازم است توجه داشته باشیم که هزینه ارسال بسته با توجه به روش ارسال، فاصله تا مقصد و خدمات جانبی آن متغیر است. اما ارسال بسته پستی از درب منزل با این روش یکی از مقرونبهصرفهترین روشها است که اعتبار و امنیت بالایی دارد.
سپرتا، اقتصادیترین پلتفرم ارائهدهنده خدمات ارسال بسته پستی درب منزل
سپرتا یکی از شرکتهای خدماتدهنده ارسال بسته پستی درب منزل است که به عنوان همسفر هوشمند، در کوتاهترین زمان انواع مرسوله را با تضمین امنیت کامل و بدون آسیب به گیرنده تحویل میدهد. بعد از ثبت درخواست در سایت یا اپلیکیشن، سفیر سپرتا برای جمعآوری بسته به درب منزل مراجعه میکند. پنجرههای زمانی تعریف شده در سپرتا به شکلی است که در زمان دلخواه و تعیین شده از طرف فرستنده بستههای جمعآوری میشوند.
همچنین ارسال بسته به دو روش اکسپرس و ویژه سریعترین زمان ممکن برای تحویل به گیرنده را در نظر میگیرد. در صورت تمایل نیز بستهبندی سفارشی برای آسیب حداقل و درج لیبل فرستنده و گیرنده بهصورت چاپی خدمات جانبی ویژهای است که میتوان از آن استفاده کرد. کلیه بستهها با تعرفه اعلامی از طرف اداره پست است و هزینه نهایی با توجه به ابعاد و وزن آن مشخص میشود. شما با سپرتا، وقت خود را صرفهجویی میکنید و هیچ سرمایهگذاری بالاتر از این نخواهد بود!