سپرتا بلاگ

مقایسه تاکسی‌های فرودگاهی در کشورهای مختلف

سفر است و هزاران دغدغه! اولین چالشی که بعد از ورود به کشورهای دیگر با آن روبرو می‌شوید، نحوه جابجایی از فرودگاه به داخل شهر است. بنابراین اگر اطلاعات کافی در این خصوص را در اختیار داشته باشید، با کمترین مشغولیت ذهنی می‌توانید اقامت خود را در شهر شیرین‌تر کنید. به منظور آشنایی هر چه بیشتر با امکانات تاکسی‌های فرودگاهی در کشورهای مختلف در این مقاله به بررسی سه مقصد عمده مسافران ایرانی برای سفر به خارج کشور یعنی چین، ترکیه و کانادا می‌پردازیم. سعی شده است حتی الامکان مهم‌ترین نکاتی که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، مورد بررسی قرار گیرند.

1-تاکسی‌های فرودگاهی چین

چین به عنوان پر جمعیت‌ترین کشور آسیا، از اهمیت خاصی در حمل و نقل  و تجارت بین‌المللی برخوردار است. هر چند در شهرهای مختلف این کشور فرودگاه‌های مختلفی وجود دارند، اما در اینجا هدف ما بررسی تاکسی‌های فرودگاهی در پایتخت این کشور، یعنی پکن است.

به طور کلی پکن دارای سه فرودگاه است. بزرگترین آن فرودگاه بین‌المللی پکن (PEK)،  در 30 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر پکن قرار دارد. این فرودگاه که در سال 1985 افتتاح شده، دومین فرودگاه شلوغ جهان محسوب می‌شود. بیش از 557167 نشست و برخاست هواپیما و بیش از 100 میلیون مسافر نشان از ازدحام جمعیت در آن دارد. شما پس از ورود به این فرودگاه تا مرکز شهر 30 کیلومتر و زمان حدودی 40 دقیقه فاصله دارید.

فرودگاه پکن نانیوان در منطقه Fengtai،  دومین و قدیمی‌ترین فرودگاه در چین است که در سال 1910 افتتاح شده است. این فرودگاه در 3 کیلومتری جنوب جاده کمربندی 4 در پکن واقع شده است.

و سومین فرودگاه پکن هم،  فرودگاه بین المللی پکن داکسینگ  است که در مرز پکن و لانگ فانگ، استان هبی قرار دارد و به عنوان یک فرودگاه نسبتا جدید در سال 2019 افتتاح شده است.

مشخصات تاکسی‌های فرودگاهی در چین

در این کشور آسیایی، تاکسی‌ها به صورت 24 ساعته در دسترس هستند. تاکسی‌هایی با ظاهر آبی تیره و خطوط طلایی. معمولا این تاکسی‌ها هزینه مشخص و تعیین شده‌ای ندارند و شما با استفاده از تاکسی‌متر و بر حسب مسافت طی شده، مبلغ را پرداخت می‌کنید. در صورتی که تعداد نفرات شما زیاد باشد، استفاده از ون‌های مستقر انتخابی مناسب است.

البته امکاناتی در فرودگاه موجود است که می‌توانید با رزرو تاکسی، از مزایای راننده انگلیسی زبان و بلیط‌ برای مناطق توریستی این شهر هم بهره‌مند شوید. ضمن اینکه امکان رزرو آنلاین این تاکسی‌ها هم برای شما وجود دارد.

تاکسی های فرودگاه چین

هزینه تاکسی‌های فرودگاهی در چین

تاکسی‌های فرودگاهی در پکن به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر شهرهای چین هستند. همان‌طور که گفته شد،  هزینه تاکسی‌ها بر حسب تاکسی‌متر محاسبه می‌شوند اما به طور تقریب برای سفر از فرودگاه بین المللی پکن  تا مرکز شهر بر اساس تاکسی متر 18 یورو (135 یوان یوان) باید پرداخت کنید. این مبلغ برای سفرهای داخل شهر حدود 8 یورو (60 یوان) است.

در ضمن، تاکسی‌های فرودگاه پکن دستگاه‌های خاصی دارند که امکان پرداخت با کارت اعتباری (ویزا یا مستر کارت) را برای شما فراهم می‌کنند.

جابجایی در شهرهای چین با تاکسی اینترنتی

در حال حاضر نرم افزار «دیدی چاکسینگ» یکی از بزرگترین اپلیکیشن‌های خدمات حمل و نقل در چین است. نرم‌افزاری بسیار سریع و کارآمد که به زبان انگلیسی در دسترس بوده و مسافران می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری خود مبلغ تاکسی را پرداخت کنند. بهتر است قبل از ورود به این کشور، برنامه DIDI Chunxing را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

2-تاکسی‌های فرودگاهی ترکیه

تاکسی های فرودگاهی ترکیهتاکسی‌های فرودگاهی ترکیه هم 24 ساعت در روز و هر هفت روز هفته مشغول فعالیت هستند. در بدو ورود شما با سه مدل تاکسی در این فرودگاه مواجه می‌شوید:

تاکسی‌های نارنجی یا زرد: ارزان‌ترین نوع تاکسی که معمولا مدل آن‌ها «رنو» است. نقطه ضعف این تاکسی‌ها، فضای محدود برای بار و چمدان است.

تاکسی‌های آبی یا فیروزه‌ای: تاکسی‌های بزرگتر و البته گران‌قیمت‌تر که بسیار راحت با فضای مناسب برای بار و چمدان هستند. هزینه آن‌ها معمولا 15 درصد بالاتر از دسته قبل است.

تاکسی‌های مشکی: گران قیمت‌ترین تاکسی‌های فرودگاه که بسیار لوکس، راحت با فضای مناسب برای بار و چمدان هستند. نوع خودروهای این دسته مرسدس بنز یا لیموزین و هزینه پرداختی شما برای این تاکسی‌ها دو برابر دسته اول است.

هزینه تاکسی‌های فرودگاهی در ترکیه

هزینه تاکسی‌های ترکیه هم بر حسب مسافت و نوع تاکسی انتخابی متفاوت است. به طور حدودی هر کیلومتر سفر با تاکسی‌های آبی 25/7 لیر و برای تاکسی‌های سیاه 71/10 لیر برای شما هزینه دارد. بر این اساس به طور تقریب برای سفر از فرودگاه استانبول تا میدان سلطان احمد در مرکز شهر که حدود 50 کیلومتر است، سفر با تاکسی زرد حدود 325 لیر (14 پوند / 17 دلار) خواهد بود.

برای پرداخت هزینه‌ها هم بهتر است مقدار کافی پول نقد ترکیه را به همراه داشته باشید، البته برخی از تاکسی‌های فرودگاهی دارای دستگاه برای دریافت هزینه از طریق کارت اعتباری هستند اما این موضوع در مورد همه آن‌ها صدق نمی‌کند.

جابجایی در شهرهای ترکیه با تاکسی اینترنتی

به منظور سفر داخل شهر ترکیه و همینطور از فرودگاه به شهر، می‌توانید از تاکسی اینترنتی اوبر هم استفاده کنید. این اپلیکیشن به راحتی از پلتفرم‌های ویژه در گوشی‌های مختلف قابل دانلود است. علاوه بر این اپلیکیشن بومی BiTaksi هم یکی از امن‌ترین راه‌ها برای سفر در داخل شهرهای ترکیه است. در این برنامه فقط رانندگان تاکسی دارای مجوز فعالیت می‌کنند و کلیه اطلاعات شناسایی آن‌ها توسط BiTaksi نگهداری و ثبت می‌شود. این برنامه قابل استفاده از فرودگاه نیز هست و در صورت نیاز حتما قبل از سفر، آن را در گوشی خود دانلود کنید.

3-تاکسی‌های فرودگاهی در کانادا

یکی از فرودگاه‌های اصلی که مسافران کانادا به آن رفت و آمد دارند، فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو است. تاکسی‌ها و لیموزین‌ها در فرودگاه تورنتو راهی سریع و راحت برای رفت و آمد در شهر، حومه شهر یا هر جا که نیاز دارید هستند. اما برای ایمنی و امنیت خود تاکسی‌هایی را انتخاب کنید که مجوزهای مخصوص و استانداردهای لازم را داشته باشند. به طور معمول لیموزین‌های فرودگاهی مشکی رنگ، خودروهای در دسته درجه یک هستند که حدود 10 درصد هزینه بیشتری از تاکسی‌های معمول دارند. اما خدمات بهتری عرضه می‌کنند و به صورت خاص اگر تعداد نفرات شما زیاد است، گزینه بهتری به حساب می‌آیند.

شما حتی می‌توانید قبل از سفر با جستجو در اینترنت بسیاری از آژانس‌های خدماتی حمل و نقل مجاز را پیدا کنید که به صورت آنلاین تاکسی را برای شما رزرو کرده و خدمات مربوط را ارایه می‌کنند.

هزینه تاکسی‌های فرودگاهی در کانادا

هزینه  استاندارد تاکسی از فرودگاه تورنتو تا مرکز شهر که حدود 30 دقیقه طول می‌کشد، از 50 تا 85 دلار متغیر است. اما بهتر است قبل از ترک ترمینال از راننده تاکسی در خصوص مبلغ سوال کنید. به طور معمول هزینه مسیر بر اساس زمان و مسافتی که طی می‌کنید توسط راننده تعیین و اعلام می‌شود. اکثر تاکسی‌ها در کانادا هم قابلیت دریافت مبلغ با کارت اعتباری را دارند. اگر تنها امکان شما برای پرداخت این روش است، قبل از هر چیزی با راننده در این مورد هماهنگ باشید.

تاکسی فرودگاهی کانادا

جابجایی در کانادا با تاکسی‌های اینترنتی

در کانادا برای جابجایی از فرودگاه به شهر و همینطور داخل شهر شما می‌توانید از تاکسی اینترنتی «اوبر» هم استفاده کنید. اوبر معمولا کمی ارزان‌تر از تاکسی معمولی است با این حال، در برخی موارد، با در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی، کرایه‌های آن می‌تواند تقریبا دو برابر تاکسی‌ها باشد.

علاوه بر اوبر، اپلیکیشن‌های دیگری هم مانند Lyft،Bolt  و ZoomZoom Cab هم وجود دارند که به خصوص برای گردش داخل شهر می‌توانند به شما کمک بسیاری کنند.

سفر آسان است اگر…

در هر سفری به خارج از کشور، به دلیل ناآشنایی با محیط شاید در ابتدا جستجو برای تاکسی فرودگاهی برای‌تان سخت باشد. اما اگر اطلاعات کافی در خصوص نوع امکانات خدمات حمل و نقل فرودگاهی را داشته باشید، به طور حتم سفری آسان و جذاب را تجربه خواهید کرد. به خصوص اطلاع داشتن از حدود قیمت، امکان رزو آنلاین تاکسی فرودگاهی، تعیین نوع خودرو و حتی آژانس خدمات‌دهنده می‌تواند چالش‌های شما را در این خصوص برطرف کند. بدین شکل می‌توانید مناسب‌ترین و راحت‌ترین انتخاب را داشته باشید. پس اگر این مقاله سکوی پرتابی در ارایه اطلاعات اولیه برای شما در جهت سفر به سه کشور پر مسافر چین، ترکیه و کانادا بوده است، در صورت نیاز با جستجوی بیشتر اطلاعات خود در این خصوص را تکمیل کنید.

مراجع:

welcome-pickups   istanbul-airport   atobtransfer.com

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *